  • 1. Data: 2017-04-25 23:39:07
    Temat: Gdzie jest pin 1 układu scalonego?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam Was,

    Zerknijcie na fotkę:

    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7YXhxTG5
    PRXBxTGs/view?usp=sharing

    To jest standardowy 555. Powiedzcie mi, gdzie on ma pin pierwszy?
    Domyśliłem się i zgadłem, że jest nim pierwszy po lewej u dołu ale nigdy
    wcześniej nie spotkałem się z brakiem jednoznacznego oznaczenia. Czy
    kryterium "napis jest zgodny z kierunkiem czytania" determinuje ułożenie
    układu scalonego w celu określenia pinu pierwszego? Jest to jakaś norma?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2017-04-26 00:02:10
    Temat: Re: Gdzie jest pin 1 układu scalonego?
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    Można się zdziwić! Uruchamiałem kilka sztuk z układem L6920D. Jeden nie ruszył.
    Ponieważ nie mogłem wymyślić nic mądrego wlutowałem ten układ odwrotnie (nóżka 5
    zamiast nóżki 1) i zadziałał. Na tej płytce napisy na tym układzie scalonym były
    odwrotnie niż na pozostałych. Układy osobiście wydobywałem z jednej taśmy.

  • 3. Data: 2017-04-26 00:27:18
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-04-26 o 00:02, kilokitu pisze:
> [...]
    > napisy na tym układzie scalonym były odwrotnie niż na pozostałych.
    > Układy osobiście wydobywałem z jednej taśmy.

    Czyli loteria to "standard"? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2017-04-26 03:22:14
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 25.04.2017 o 23:39, Marek S pisze:
> [...]
    > kryterium "napis jest zgodny z kierunkiem czytania" determinuje ułożenie
    > układu scalonego w celu określenia pinu pierwszego? Jest to jakaś norma?

    Dolna krawędź wydaje się trochę ścięta, choć przy tak zrobionym zdjęciu
    nie jest to zbyt wyraźne. W takiej sytuacji 1 w dolnym lewym rogu.
    Jak tu:
    http://www.acdcshop.gr/transistornmosfetdual20v66ard
    s0029so8-pi-2932_en.html
    http://www.rf-microwave.com/schede/images/00005859.j
    pg

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 5. Data: 2017-04-26 08:50:50
    Od: Miller Artur <n...@d...com>

    W dniu 2017-04-25 o 23:39, Marek S pisze:
> [...]
    > kryterium "napis jest zgodny z kierunkiem czytania" determinuje ułożenie
    > układu scalonego w celu określenia pinu pierwszego? Jest to jakaś norma?

    http://www.st.com/content/ccc/resource/technical/doc
    ument/datasheet/ba/0a/d7/6e/7c/db/4e/12/CD00000479.p
    df/files/CD00000479.pdf/jcr:content/translations/en.
    CD00000479.pdf

    punkt 5.2

    jak dla mnie - jednoznaczne

    a.

  • 6. Data: 2017-04-26 09:17:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W przypadku 555 latwo zidentyfikowac wyprowadzenia. Wystarczy spojrzec na jego
    schemat wewnetrzny.

  • 7. Data: 2017-04-26 11:17:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >oznaczenia. Czy kryterium "napis jest zgodny z kierunkiem czytania"
    >determinuje ułożenie układu scalonego w celu określenia pinu

    Mozliwe ze "ulozenie w tasmie jest zgodne z danym producenta".

    Przeciez tego juz nikt nie oglada, tylko maszyna uklada :-)

    Ciekawe jak czesto zdarzaja sie pomylki w fabrykach.

    J.

  • 8. Data: 2017-04-26 11:20:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Miller Artur" <n...@d...com> wrote in message

> [...]
    ument/datasheet/ba/0a/d7/6e/7c/db/4e/12/CD00000479.p
    df/files/CD00000479.pdf/jcr:content/translations/en.

    Bo skończyłeś technikum i rozumiesz rysunek techniczny i rzuty.
    :-))

  • 9. Data: 2017-04-26 11:22:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek S" <p...@s...com> wrote in message
> [...]
    > kryterium "napis jest zgodny z kierunkiem czytania" determinuje ułożenie
    > układu scalonego w celu określenia pinu pierwszego? Jest to jakaś norma?

    Normą jest czytanie dokumentacji do układu jaki się używa.
    Gdybyś przeczytał to byś wiedział, bo jest to oznaczone jednoznacznie
    przez ścięty górny bok obudowy po stronie scalaka z pinem numer 1.
    Tak jak to pokazał w dokumentacji kol Artur.

  • 10. Data: 2017-04-26 11:47:46
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > kryterium "napis jest zgodny z kierunkiem czytania" determinuje ułożenie
    > układu scalonego w celu określenia pinu pierwszego? Jest to jakaś norma?

    Zobacz, czy nie ma kropki tłoczonej pod spodem, wiele razy takie coś
    widziałem, że tłoczenie pod spodem było, od góry nie było widoczne, po
    zalutowaniu na płytce, nijak nie szło się zorientować, chyba że tłoczenie
    było z boku, to można było próbować np., małym lusterkiem zobaczyć, czy
    jest. Ale i tak od góry nie było jak dojrzeć.

    --
    I śmiech niekiedy może być nauką,
    Kiedy się z przywar, nie z osób natrząsa(...)