  • 1. Data: 2018-03-21 00:06:43
    Temat: Gdzie się kończy skrzyżowanie?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Na potrzeby przepisu o parkowaniu w odpowiedniej odległości od
    skrzyżowania, jak się mierzy te metry? Znaczy odkąd?

    MJ

  • 2. Data: 2018-03-21 08:43:35
    Temat: Re: Gdzie się kończy skrzyżowanie?
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 21 Mar 2018 00:06:43 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

    > Na potrzeby przepisu o parkowaniu w odpowiedniej odległości od
    > skrzyżowania, jak się mierzy te metry? Znaczy odkąd?
    >
    > MJ

    W miejscu gdzie drogi się nie krzyżyją.

  • 3. Data: 2018-03-21 09:06:19
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 21 Mar 2018 00:06:43 +0100, w <5ab19412$0$988$65785112@news.neostrada.pl>,
    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> napisał(-a):

    > Na potrzeby przepisu o parkowaniu w odpowiedniej odległości od
    > skrzyżowania, jak się mierzy te metry? Znaczy odkąd?

    Jak masz linię zatrzymania, to od niej.

  • 4. Data: 2018-03-21 09:27:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 21 Mar 2018 00:06:43 +0100, Michal Jankowski

    > Na potrzeby przepisu o parkowaniu w odpowiedniej odległości od
    > skrzyżowania, jak się mierzy te metry? Znaczy odkąd?

    DZ.U. 220, poz. 2181 z dnia 23 grudnia 2003 r.
    Definicja obszaru skrzyżowania Punkt 2.1 str. 340,
    rysunek 2.1.1. str. 341. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2018-03-21 12:57:26
    Od: "Flaros" <o...@l...pl>

> [...]
    >
    > DZ.U. 220, poz. 2181 z dnia 23 grudnia 2003 r.
    > Definicja obszaru skrzyżowania Punkt 2.1 str. 340,

    Link do powyższego :
    https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sourc
    e=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwi6pIm4qf3ZAhUDa
    lAKHW_lDp8QFghBMAE&url=http%3A%2F%2Fdziennikustaw.go
    v.pl%2Fdu%2F2003%2Fs%2F220%2F2181%2FD2003220218102.p
    df&usg=AOvVaw1lIzYe50jYUQRkrwi6V6Dk

    Powyzsza definicja skrzyżowania jest definicją dla ustawy jak wyżej, czyli
    ustawy dla drogowców. To nie jest definicja dla kierowców.

    Definicja skrzyżowania dla kierowców jest w PoRD :

    Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    10) skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię,
    ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez
    takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie dotyczy
    przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą gruntową, z
    drogą stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze lub z drogą
    wewnętrzną;

  • 6. Data: 2018-03-21 15:22:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 21 Mar 2018 12:57:26 +0100, Flaros

    > To nie jest definicja dla kierowców.

    Co nie zmienia faktu, że tylko we wspomnianym dokumencie jest to jasno i
    przejrzyście opisane, a nawet zwizaulizowane. Na próżno takich
    szczegółowych elementów szukać w PORD.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2018-03-21 16:49:11
    Od: "Flaros" <o...@l...pl>

> [...]
    >
    > Co nie zmienia faktu, że tylko we wspomnianym dokumencie jest to jasno i
    > przejrzyście opisane, a nawet zwizaulizowane. Na próżno takich

    Co z tego że jest opisane i narysowane, jeżeli
    to nie jest dla kierowców, tylko jest dla drogowcow.

    Wydano mnóstwo podreczników opisujacych PoRD.
    Podstawą jest pismo obrazkowe.
    Jestem pewien że ktos narysował skrzyzowanie zgodnie
    z definicją w PoRD.

  • 8. Data: 2018-03-21 17:03:28
    Od: "Flaros" <o...@l...pl>

    > Na potrzeby przepisu o parkowaniu w odpowiedniej odległości od
    > skrzyżowania, jak się mierzy te metry? Znaczy odkąd?
    >
    > MJ

    Do skrzyzowania zalicza się też chodnik i pobocze,
    więc musisz mierzyć od linii przedłużenia pobocza, a jak nie ma
    to od linii przedluzenia chodnika, a jak nie ma to od linii
    przedłuzenia jezdni.
    Jeżeli jest przejscie dla pieszych to trzeba odleglość
    od przejscia tez zachować.

  • 9. Data: 2018-03-21 17:11:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 21 Mar 2018 16:49:11 +0100, Flaros

> [...]
    >
    > Wydano mnóstwo podreczników opisujacych PoRD.
    > Podstawą jest pismo obrazkowe.
    > Jestem pewien że ktos narysował skrzyzowanie zgodnie

    Wg definicji w PORD nikt nie mógł nic opisać, bo ona nie określa gdzie
    fizycznie zaczyna się i gdzie kończy się skrzyżowanie. Jest tylko ogólnym
    stwierdzeniem. Jeśli piszący podręczniki na czymś się opierał, to na
    przedstawionym źródle do szczegółowych warunków technicznych. Dlatego
    odsyłam do źródła a nie do podręcznika który był pisany na podstawie tego
    źródła i HGW jakich tam się można spodziewać interpretacji.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2018-03-21 17:54:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Wed, 21 Mar 2018 16:49:11 +0100, Flaros

    Jak juz pisalismy - zwyklego czlowieka obowiazuja wszystkie przepisy -
    takze te dla drogowcow :-)

> [...]
    >gdzie
    >fizycznie zaczyna się i gdzie kończy się skrzyżowanie. Jest tylko

    No jak nie, jak tak ? obszar gdzie sie krzyzuja (a takze lacza) drogi.
    A obok definicja, ze droga sie sklada z jezdni, chodnika, pobocza,
    itp.

    >Jeśli piszący podręczniki na czymś się opierał, to na
    >przedstawionym źródle do szczegółowych warunków technicznych.

    Ale te warunki powinny byc zgodne z ustawa.
    I na oko sa.

    Ale wyciagac wniosek, ze one tworza obowiazujace definicje ... to by
    powinno w ustawie stac
    "uzyte w ustawie okreslenia ... minister okresli ich znaczenie w
    drodze rozporzadzenia".

    J.