    From: m...@s...com
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Geforce 8800GTX, artefakty - przyczyny i ewentualne "naprawy"?
    Date: Wed, 05 Feb 2020 23:27:45 +0100

    Witam!

    Wpadł w moje ręce wiekowy (2006-8) Dell XPS serii 700 w epickiej
    (zwłaszcza wagowo - 25kg!) obudowie. Wnętrze fabryczne, oryginalna
    płyta BTX z jakimś C2D i Geforce 8800GTX. Płytę główną uruchomiłem,
    grafika też działa, ale od pierwszych ekranów wyświetla artefakty w
    postaci czarnych kropek w trybie graficznym, poszarpanych znaków w
    miejsce niektórych liter w trybie tekstowym.

    Co może być przyczyną? Starość? Przegrzanie? Przetaktowanie za bardzo
    i zostawienie na takich ustawieniach? Wszystko na raz?

    Gdzie? Proc? Pamięć? Czy to jakaś typowa przypadłość tych kart?

    Co można próbować z tym zrobić? Na razie plan gry jest taki::
    - aktualizacja firmware / reset do ustawień fabrycznych
    - ????
    - flux i gorące powietrze, najpierw pamięci, jeśli nie pomoże, to proc
    - rozbiórka, ograbienie z niektórych elementów, recykling.

    Zdaję sobie sprawę, że karta jest najprawdopodobniej na straty.
    Docelowo chcę do tej obudowy wsadzić coś nowoczesnego, ale chętnie
    uruchomiłbym całość na chwilę, żeby zobaczyć co to kiedyś mogło :)

    Rady, uwagi i anegdoty mile widziane, z góry dziękuję :)

    Pozdrawiam!