  • 1. Data: 2019-01-17 10:49:44
    Temat: Gielda
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    A na gieldach swiatowych ... pallad bije rekordy.

    Czyzby wzrosla produkcja samochodow spalinowych ?

    A moze do ogniw wodorowych potrzebny ?

    J.

  • 2. Data: 2019-01-17 11:06:30
    Temat: Re: Gielda
    Od: p...@g...com

    to konsekwencja wprowadzenia WLTP, ciezkie auta typu SUV nie spelniaja nowych norm i
    trzeba ladowac do kazdego katalizator SCR co spowodowalo zwyzke i nie mowimy tu tylko
    o klockach 3.0 TDI tylko o znacznie nizszych pojemnosciach jesli sie nie myle to
    kompakty tez obejmie choc niemiaszki plakaly ze im SCR ledwo do passata wchodzi :-)

    *B7 ktory fabrycznie nie posiadal SCR

  • 3. Data: 2019-01-17 11:19:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

[...]

    A ja cos czytam, ze diesel wymaga platyny a benzyna palladu.

    Produkcja diesli spada, a benzyniakow rosnie ?

    J.

  • 4. Data: 2019-01-17 11:58:59
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-01-17 o 11:19, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > *B7 ktory fabrycznie nie posiadal SCR
    >

    > A ja cos czytam, ze diesel wymaga platyny a benzyna palladu.
    >
    > Produkcja diesli spada, a benzyniakow rosnie ?

    W statystykach tego jeszcze pewnie nie widać, bo trend zaczął się
    dopiero w zeszłym roku. Ale kilka firm juz zapowiedziało wycofanie się z
    diesla.
    T.

  • 5. Data: 2019-01-17 13:48:31
    Od: p...@g...com

    --Produkcja diesli spada, a benzyniakow rosnie ?

    Cele ekologiczne, a szczególnie emisji CO2 są jasne i producenci będą musieli -
    chcąc, nie chcąc - dostosować się do narzuconych poziomów. Rynek im nie pomaga, bo
    sprzedaje się więcej SUV-ów, które są cięższe i przez to bardziej emisyjne - mówił
    Janusz Kobus, wiceprezes Pilington Automotive Poland.

    Szczególnie, że w wyniku afer z silnikami diesela ich popularność drastycznie spada,
    a spalanie oleju napędowego emituje mniej CO2. Według raportów ACEA, w ubiegłym roku
    po raz pierwszy od 10 lat doszło do wzrostu emisji tego gazu w Europie.

    Według autorów to właśnie rosnąca sprzedaż samochodów napędzanych benzyną (które po
    raz pierwszy od 2009 roku sprzedały się lepiej od diesli) przyczyniła się do tej
    sytuacji.

    dolozmy do tego zmniejszenie wplywow z podatkow:

    Rozwój branży elektromobilności przyniesie również skutki podatkowe dla rządów i
    obywateli. Spadek zużycia ropy i benzyny oznacza mniejsze wpływy podatkowe - w wielu
    krajach finalna cena paliw jest przynajmniej w 50 proc. konsekwencją podatku
    akcyzowego i VAT-u. Pytaniem jest wobec tego, na ile państwa będą chciały te podatki
    przerzucić na ceny prądu.

    i nieuchronna podwyzke cen w pradu:

    https://www.focus.de/immobilien/energiesparen/4-7-mi
    llionen-haushalte-betroffen-preise-steigen-auf-rekor
    dhoch-hier-sehen-sie-ob-ihr-strom-teurer-wird_id_101
    92007.html

    do 20% podwyzki dla uzytkownikow prywatnych i Niemcy powoli rozumieja ze sa w czarnej
    dupie :-) i pomyslec ze Makarona francuzi za marne 10% podwyzki cen benzyny chcieli
    ze stolka sciagnac :-)

    https://polskatimes.pl/francja-protesty-po-podwyzkac
    h-cen-paliw-sa-ofiary/ar/13673166

    ta e-rewolucja bedzie najdrozsza w historii a mozliwe ze skonczy sie po prostu
    totalna rozpierducha jak suweren zrozumie ze jest dymany :-)

  • 6. Data: 2019-01-17 15:58:58
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    swiete slowa ze tak powiem.
    dodatkowo druga hydra podnosi leb.
    pieniadz papierowy wlasnie wyciaga kopyta.
    kolejny kryzys bedzie dla niego ostatnim. jak to zbiegnie sie w czasie......

  • 7. Data: 2019-01-17 16:35:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "abn140" napisał w wiadomości grup
    >swiete slowa ze tak powiem.

    Co by nie mowic, to ropa sie kiedys skonczy, i to wczesniej niz
    pozniej.
    Wiec byc moze jest najwyzszyc czas w te elektryki wchodzic.

    A w dziurze pod Belchatowem zrobic smietnisko - za pare tys lat moze
    powstanie poklad wegla :-)

    J.

  • 8. Data: 2019-01-17 21:14:55
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-01-17 o 13:48, p...@g...com pisze:

    > ta e-rewolucja bedzie najdrozsza w historii a mozliwe ze skonczy sie po prostu
    totalna rozpierducha jak suweren zrozumie ze jest dymany :-)

    Najdroższa w historii to jest dymanizna motoryzacyjna, na której
    zarabiają koncerny motoryzacyjne, rządy, ew. troszkę firmy budujące i
    utrzymujące drogi. A suweren ma z tego głównie rakotwórcze powietrze,
    wszechobecny hałas, wszelkie możliwe i niemożliwe obszary kraju zawalone
    blaszanymi puszkami poustawianymi jeden koło drugiego, zajęte pod drogi,
    które negatywnie oddziaływają na kilometry w każdą stronę, zniszczony
    krajobraz, zniszczoną psychikę, zdrowie i w ciągu paru dekad oduczenie
    się umiejętności chodzenia na nogach.

  • 9. Data: 2019-01-18 08:37:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 stycznia 2019 21:15:00 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

> [...]
    > które negatywnie oddziaływają na kilometry w każdą stronę, zniszczony
    > krajobraz, zniszczoną psychikę, zdrowie i w ciągu paru dekad oduczenie

    Dlaczego więc nie tak dawno kopiłeś nowego blachosmroda, dodatkowo nie utylizując
    starego?
    Wprowadziłeś kolejnego na rynek więc przyczyniłeś się do zwiększenie tego wszystkiego
    złego o czym wyżej piszesz

  • 10. Data: 2019-01-18 09:46:26
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > A na gieldach swiatowych ... pallad bije rekordy.
    >
    > Czyzby wzrosla produkcja samochodow spalinowych ?
    >
    > A moze do ogniw wodorowych potrzebny ?
    >
    > J.

    Zwykla spekula. Wykreca jego ceny do 20tys $ tak jak bitcoina, az padnie na
    ryj caly przemysl oparty na palladzie. I o to chodzi. Najciekawsze ze
    platyna jest lepszym katalizatorem a zalicza doly wszechczasow, i jest już o
    polowe tansza od palladu i zlota. No ale tak dzialaja gieldy i instrumenty
    pochodne. Az do totalnego rozpierdolu.

    Pzdr