  • 1. Data: 2020-05-02 00:03:22
    Temat: Giętarka SAM
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Nie znalazłem firmy, która ugięłaby mi ceownik aluminiowy 8x8x1 [mm] w
    okrąg fi~600 mm.
    Sam muszę to ugiąć. Czy żółte łożyska zrobić z kołnierzem? Czy wystarczy
    kołnierz na czerwonym?
    Żółte dać bliżej siebie aby występowała większa siłą potrzebna do
    ugięcia (obawiam się, że kręcąc czerwoną będzie się ślizgać).

    Czy na jakość ugięcia ma wpływ równomierność posuwu? Pewnie kluczem będę
    kręcił i na jednostajność raczej nie mogę liczyć.

    3a-meble.com.pl/image/public/eafa6174-8bf4-11ea-9cf5
    -525400d183e6_hd_gietarka.jpg

    Robert

  • 2. Data: 2020-05-02 06:48:20
    Temat: Re: Giętarka SAM
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > kręcił i na jednostajność raczej nie mogę liczyć.
    >
    > 3a-meble.com.pl/image/public/eafa6174-8bf4-11ea-9cf5

    Ta firma świadczy usługi gięcia.
    http://www.waterjet.info.pl/inne-uslugi,80.html

    Wszystkie rolki, jak widać, mają kołnierze.

    WM

  • 3. Data: 2020-05-02 08:39:01
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 2 maja 2020 00:03:39 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    > kręcił i na jednostajność raczej nie mogę liczyć.
    >
    > 3a-meble.com.pl/image/public/eafa6174-8bf4-11ea-9cf5

    Przy metalach umacniających się od zgniotu musiałbyś się martwić, ale amelinium
    wytłaczane nie będzie marudzić. możesz kręcić korbą, najwyżej kilka razy to
    przekręcisz, za każdym razem trochę ciaśniej. Rolki z plaskitu bym wytoczył, albo
    nawet wydrukował. odległości będą bardziej zależały od tego czy masz trochę zapasu na
    końcach, bo one zawsze proste wyjdą, od samego patrzenia się nie wywiną.

  • 4. Data: 2020-05-02 10:44:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu sobota 2.05 o 06:48, WM pisze:

    -525400d183e6_hd_gietarka.jpg

    > Ta firma świadczy usługi gięcia.
    > http://www.waterjet.info.pl/inne-uslugi,80.html

    U nas też świadczą, ale jak pytałem to nie mieli jak to nazywają
    "kamieni" w odpowiednim rozmiarze.

    > Wszystkie rolki, jak widać, mają kołnierze.

    To, że mają to wiem, ale czy muszą być? Ale faktycznie nie ma co
    upraszczać, będą kołnierze.

    Robert

  • 5. Data: 2020-05-02 11:04:58
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu sobota 2.05 o 08:39, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    końcach, bo one zawsze proste wyjdą, od samego patrzenia się nie wywiną.

    Zapas mam, bo wiem o końcach. Ta drukarka to już kilka razy by się przydała.
    Rolki stalowe bo łatwiej umocować korbę spawem.

    Robert

  • 6. Data: 2020-05-02 12:57:33
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    (...)

    > To, że mają to wiem, ale czy muszą być? Ale faktycznie nie ma co
    > upraszczać, będą kołnierze.

    Jak już wygniesz koło, to podaj jak się zmieniła grubość ścianki.
    Ciekawią mnie odkształcenia plastyczne tego kręgu.
    Różnica w obwodzie zewnętrznym i wewnętrznym wynosi: 2*8*?=50,3 .
    Tyle musi się rozciągnąć, ale może mniej, bo przy okazji się skróci
    wysokość?

    WM

  • 7. Data: 2020-05-03 14:57:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-05-02 o 08:39, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    końcach, bo one zawsze proste wyjdą, od samego patrzenia się nie wywiną.

    Wygina się więcej, niż trzeba (na zakładkę), a potem nadmiar się odcina.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2020-05-19 23:17:42
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-05-02 o 12:57, WM pisze:
> [...]
    > Różnica w obwodzie zewnętrznym i wewnętrznym wynosi: 2*8*?=50,3 .
    > Tyle musi się rozciągnąć, ale może mniej, bo przy okazji się skróci

    Wymiary się nie zmieniły.
    Jedynie zamknął się trochę ceownik. Jakieś 0,3 mm.

    http://3a-meble.com.pl/image/public/1f7bcf40-9a15-11
    ea-a7c2-525400e16d32_hd_kolko-70a961784c7ecb7adcd075
    c559b31619.jpg?tag=373423

    Robert

  • 9. Data: 2020-05-20 11:06:58
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > http://3a-meble.com.pl/image/public/1f7bcf40-9a15-11
    ea-a7c2-525400e16d32_hd_kolko-70a961784c7ecb7adcd075

    To ciekawe.
    Jak działał kołnierz rolki, skoro był taki luz między nim i ceownikiem ?

    WM

  • 10. Data: 2020-05-20 17:05:28
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-05-20 o 11:06, WM pisze:

    ea-a7c2-525400e16d32_hd_kolko-70a961784c7ecb7adcd075
    c559b31619.jpg?tag=373423

    > To ciekawe.
    > Jak działał kołnierz rolki, skoro był taki luz między nim i ceownikiem ?

    Gdzie luz?
    Na zdjęciu rozsunięte są szczęki imadła.

    Robert