  • 11. Data: 2017-12-13 21:41:55
    Temat: Re: Ginie jeden z ostatnich bastionów tradycyjnego telefonu
    Od: s...@g...com

    Realizuje się to, co vari opisał w "Sygnale czasu". Jeszcze chwilka, i wypasione
    EWSD, E10B, S12, 5ESS staną się tym samym, czym dosłownie przed chwilą okazały się
    Pentaconty, K-66 i Strowgery.

  • 12. Data: 2017-12-13 22:14:21
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    ps.com...
    > No i co tam jeszcze zostalo, oprocz hobbystyki i przywiazania do
    > tradycji - wzgledy zdrowotne?
    > Co jeszcze?

    Z naszej strony - jeśli telefon stacjonarny zasilany z centrali, to mogą nam
    w pizdu wyłączyć prąd, albo wyleci pół miasta, bo automatyka podstacji
    odcięła uszkodzony obszar od dupy strony, a telefon będzie.
    Wiele ludzi nie rezygnuje z kabla, bo cała rodzina ma ten numer i oni by
    przeszli na komórczaka, ale jak wtedy dodzwoni się prawie niedołężna ciotka
    z Kanady? Jak ma do nas zadzwonić wujek Ben z Australii, dzwoni rzadki,
    więcej pisze, więc dzwonić nie musi, itd. Ale jest sposób ukomórkowienia -
    operatorzy oferują numer domowy w komórce, a najwygodniejszy chyba jest w
    Sferii, bo sobie jadę 100 km dalej do kumpla i nadal do mnie można się
    dodzwonić 223 xx xx xx. U innych zdaje mi się jest to bardziej
    skomplikowane, niżz zwykłe przełączenie i ustawienie przekierowań (kody USSD
    mam wbite na listę kontaktów i zamiast mieć ściągawkę, po prostu uruchyamiam
    kontakt). A nie każdy o takiej możliwości wie. Zresztą, to można dopiero od
    roku 2014 i nie każdy to podchwycił.
    Względy zdrowotne? Wydaje mi się, że raczej w tym momencie występuje efekt
    nocebo, utwierdziłem się w tym, jak ukryłem przed pewną znajomą fakt, że w
    kieszeni mam włączony telefon komórkowy, a znajoma z tych (morbus bleuleri
    zresztą, więc to swoje także znaczy), co narzeka, że jak jest w pobliżu
    włączony telefon, to zaraz ją łeb napier... (albo boli, co, to mówi zależnie
    od humoru, czy napier..., czy boli). Podpytałem po trochę szlajaniu się po
    mieście, jak się czuje, czy nic nie boli (chorowita, więc z troski
    zapytałem, a przy okazji zafundowałem półślepe sprawdzenie), nie bolało. A
    komórczak w kieszeni wesoło logował się do BTS-a...
    Wracając na moment do telefonu - można niby mieć własne zasilanie, ale z
    czegoś je naładować trzeba, a solara, jak spora część rodzin w KRLD
    (naprawdę mają, komórki zresztą też), nie mam...

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 13. Data: 2017-12-13 22:20:48
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Szczegolnie.
    > Pradu nie mialem, wody nie mialem, a telefon dzialal.

    W rzeczy samej.

    > Inni co prawda mieli wiecej pecha i telefon im z rok nie dzialal,
    > ale ... myslisz ze po zalaniu powiedzmy polowy miasta siec komorkowa by
    > dzialala ?

    Lipiec/sierpień '97 szybko wysiadło...

    > Nawet jesli ... to jak komorke naladowac :-)

    Solarem kupionym w KRLD :)
    Tu mógłby teoretycznie sprawdzić się mądrze przemyślany i zrealizowany układ
    P2P, gdzie każdy telefon byłby mini-węzłem, kosztem ograniczenia
    przepustowości (no, gdzieś to P2P trzeba zmieścić), zwiększona została by
    pewność połączenia w sytuacji awarii części sieci. Ale wtedy trzaba
    polepszonego łądowania, bo realizacja P2P zajęła by trochę energii.

  • 14. Data: 2017-12-13 22:21:50
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Noe, gdy się zanosiło na deszcz, to jeszcze zdążył arkę zbudować.

    Ale wiedział o tym, co ma być,

    > Komórke można zawczasu nałoadować. Powinno starczyć na tydzień.

    Tydzień mija - i co dalej?

  • 15. Data: 2017-12-13 22:26:04
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 13 Dec 2017 17:07:09 +0100, Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> wrote:

    >O tych nolimitach z płatnymi połączeniami nastacjonarne już tu parę
    >razy czytałem, ale sam się z taką taryfą nie spotkałem.
    https://virginmobile.pl/oferty/abonament/indywidualn
    y#init-plan1
    Pakiety w ofercie:
    Minuty bez limitu
    Do wszystkich sieci komórkowych

    SMS-y bez limitu
    Do wszystkich sieci komórkowych

    Cena za MMS zgodnie z cennikiem

    3 GB internetu

    Rabat za e-fakturę 5 zł/mc
    Rabat za zgody marketingowe 5 zł/mc

    Zapłacisz: 19 zł/mc

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 16. Data: 2017-12-13 22:29:52
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 13 grudnia 2017 22:20:38 UTC+1 użytkownik HF5BS napisał:
    )
> [...]
    > pewność połączenia w sytuacji awarii części sieci. Ale wtedy trzaba
    > polepszonego łądowania, bo realizacja P2P zajęła by trochę energii.

    Kto wie, czy nie wykraczesz. To jest dość dobry pomysł. Póki co lobby producentów
    stacji bazowych pewnie nie dopuści ale w niedalekiej przyszłosci - kto wie, czy
    stacje bazowe nie zanikną i wszystko będzie jedną wielką pajęczyną, gdzie każdy węzeł
    będzie nie tylko klientem ale właśnie peerem.

    Z dynamicznym routowaniem pakietów - tak jak w typowym P2P.

    Taka sieć będzie, moim zdaniem, dużo bardziej niezawodna niż obecnie.

  • 17. Data: 2017-12-13 22:29:54
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Owszem - te BTS ktore jeszcze zasilanie maja moga przejac komorki z
    > sasiednich, zalanych terenow,

    Tylko teraz musimy ładmie pomyśleć, na jaki rych się decydujemy - czy
    zostawiamy układ 7+1 (7 slotów połączeń i jeden sygnalizacji), z zasięgiem
    do 35 km, gdzie mało pewne jestm, czy dalsze rejony zdołają złapać zasięg,
    czy jak na morzu, przerzucamu się na 3+1, gdzie przzepustowość maleje nieco
    ponad dwukrotnie, z 7 do 3 slotów, ale za to dwukrotnie rośnie zasięg, zz 35
    do 70 km, zwiększając szansę otrzymania połączenia przez tych, co są na
    obszarze z awarią urządzeń swoich BTS?

    > dodali troche obejsc i taki BTS moze sie polaczyc inna droga, czy za
    > obejscie do innego sterownika sluzyc ..

    Łat6wiej chyba by było na czas awarii zrealizować mały roaming, żze
    abonentów uszkodzonej sieci przyjmują działające sieci innych...?

    > Kiedys. Dzis to nie wiem czy 12h wytrzyma.

    No, jak się ma te wszystkie jebane fejzbuki, insta, twitery, enki, "łocapy",
    mesędzery i na okrągło właczony dostęp do netu, do tego, jak się gra, a
    niektóre gry żrą jak goliat jakiś, to nic dziwnego. Jak mam powyłaczane
    wszystko niepotrzebne, to smarkfon spoko mi na 4-5 dni wystarcza. A jak
    uważam, to jeden mi do 8 dni dociagnął, a przeciętnie, to właśnie, 4-5 dni,
    zależy.

    > No i pradu nie bylo dwa tygodnie :-)

    Stare Nokie będą w cenie :)

  • 18. Data: 2017-12-13 22:37:55
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    ps.com...
    > Kiedyś był internet przez telefon - teraz jest telefon przez internet...

    Ja się pochwalę, że ~18 lat temu, to robiłem telefon przez internet przez
    telefon :)

    I już tłumaczę jak:
    Połączenie modemowe, słynne 0202122, program NetMeeting, zestawione
    połączenie głosowe do znajomego z takimże programem. Ma on ogromną zaletę -
    do całkiem możliwej rozmowy, wystarczy karta simplex, gdyż NM, automatycznie
    przełącza Tx/Rx, dla karty. Niestety, kłopot jest, gdy go za NATem postawić,
    to go pogrążyło - głupieje wtedy. No - i mając 2400 ma modemie, transferując
    plik muzyczny, niewielkie MIDI, rozmawiałem też z tym znajomym. NM bardzo
    ładnie to pociagnął. Z NM pod NT4 udało mi się nawet zestawić połączenie
    wideo, choć u mnie kamerki nie było, ale rozmówca miał; to raczej nie było
    jeszcze Skype. Tylko to już raczej pod SDI było.

  • 19. Data: 2017-12-13 22:45:24
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    ps.com...
    > Realizuje się to, co vari opisał w "Sygnale czasu".
    > Jeszcze chwilka, i wypasione EWSD, E10B, S12, 5ESS staną się tym samym,
    > czym dosłownie przed chwilą okazały się Pentaconty, K-66 i Strowgery.

    Ale, to już są starocie... już ćwierć wieku temu zetknąłem się z każdą z
    nich, czy to osobiście, czy korzystrając z ich możliwości.
    Teoretycznie, łącznica jest przewidziana na 25 lat, moja stara GCI
    przepracowała hmm... 15 lat w sumie, może 16, więc nie wiem, czy będzie się
    to utrzymywać. Ale może, jeśli gdzieś jest jeszcze sprawny sprzęt, a koszt
    utrzymania nie wzrośnie nadmiernie, to zostanie, dokąd może, obecnie, jak
    dzwonię po rodzinie, czy znajomych, to niekiedy rozpoznaję, że jest S12,
    5ESS, czy EWSD. Nie mam w "zasięgu" nikogo z E10B.

  • 20. Data: 2017-12-13 22:45:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Realizuje się to, co vari opisał w "Sygnale czasu". Jeszcze chwilka,
    >i wypasione EWSD, E10B, S12, 5ESS staną się tym samym, czym dosłownie
    >przed chwilą okazały się Pentaconty, K-66 i Strowgery.

    No ba, TP/Orange samo promuje VoIP.

    Ale ... kiedy te centrale instalowano ? Moze w sam raz zdazyly sie
    zamortyzowac calkowicie, a teraz zaczynaja sie psuc ...

    J.