  • 1. Data: 2019-03-18 11:38:06
    Temat: Girlanda led
    Od: Kris <k...@g...com>

    Pytanie pewnie naiwne ale jestem amator

    Taka np girlanda
    https://allegro.pl/oferta/lampki-choinkowe-biale-100
    -led-4-9m-multifunkcyjne-7863216404?snapshot=MjAxOS0
    wMi0yOFQxODowNjoyMFo7YnV5ZXI7NmMyZDA2OThiNzk1YjVmYjU
    wNWI1ZGUyZGRhMTZhNTMzMDVkMzY3ZGE2ZTMyMGQ5M2JjMDdlZDA
    xZmU5MmJiMg%3D%3D
    W zestawie jest zasilacz tego typu:
    https://allegro.pl/oferta/zasilacz-do-ozdob-swiatecz
    nych-led-zmienny-24v-6w-6669494491
    Wychodzą z niego dwa przewody- zakładam ze plus i minus
    Na obudowie zasilacza jest przycisk którego wcisnięcie powoduje zmianę trybów
    świecenia ledów
    I o ile miganie, świecenie ciągle to jeszcze rozumie o tyle zastanawiam się jak to
    zrobione ze jednym z trybów jest że połowa diod świeci połowa nie albo naprzemiennie
    co druga świeci.

  • 2. Data: 2019-03-18 11:48:30
    Temat: Re: Girlanda led
    Od: d...@w...pl

    W dniu poniedziałek, 18 marca 2019 11:38:08 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > I o ile miganie, świecenie ciągle to jeszcze rozumie o tyle zastanawiam się jak to
    zrobione ze jednym z trybów jest że połowa diod świeci połowa nie albo naprzemiennie
    co druga świeci.

    A rozcinałeś, że jesteś pewien, że tam są jednak 2, a nie 3 (a może i 4) kabelki?
    I jest tryb, że świecą absolutnie wszystkie?
    Bo że pół świeci a pół nie - naprzemiennie - to się da na 2 kabelkach zrobić (chyba
    że nie, bo gdzieś dzielę przez zero) - więc zakładam, że ciągłe świecenie to bardzo
    szybkie przełączanie tego, że pół świeci i pół nie.

  • 3. Data: 2019-03-18 11:55:10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-18 o 11:38, Kris pisze:
> [...]
    > https://allegro.pl/oferta/zasilacz-do-ozdob-swiatecz
    nych-led-zmienny-24v-6w-6669494491
    > Wychodzą z niego dwa przewody- zakładam ze plus i minus

    Prąd przemienny - cała odpowiedź.

> [...]
    zrobione ze jednym z trybów jest że połowa diod świeci połowa nie albo naprzemiennie

    Prąd przemienny. Hasło: dioda.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2019-03-18 12:08:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 marca 2019 11:48:31 UTC+1 użytkownik d...@w...pl napisał:

    > A rozcinałeś, że jesteś pewien, że tam są jednak 2, a nie 3 (a może i 4) kabelki?
    https://allegro.pl/oferta/zasilacz-do-ozdob-swiatecz
    nych-led-zmienny-24v-6w-6669494491
    Ostatnie zdjęcie zerknij na wyjście z zasilacza- 2 piny

  • 5. Data: 2019-03-18 13:03:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    d...@w...pl napisał:
    >https://allegro.pl/oferta/zasilacz-do-ozdob-swiatec
    znych-led-zmienny-24v-6w-6669494491
    >Ostatnie zdjęcie zerknij na wyjście z zasilacza- 2 piny

    Takie masz ?

    Zasilacz jakby mial dwa, ale ta girlanda co wczesniej dawales ...
    sprawia wrazenie, jakby wiecej drucikow bylo tam skreconych.

    A przy zasilaczu
    Output: Prąd zmienny oraz stały 24V (6Wat)

    No i my nadal nie wiemy - to inny zasilacz i tylko miga, czy uzywa
    pradu przemiennego.

    J.

  • 6. Data: 2019-03-18 13:17:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 marca 2019 13:04:35 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    znych-led-zmienny-24v-6w-6669494491

    > Takie masz ?

    Zasilacz taki

    > Zasilacz jakby mial dwa, ale ta girlanda co wczesniej dawales ...
    > sprawia wrazenie, jakby wiecej drucikow bylo tam skreconych.

    Girlanda może mieć więcej drucików nigdzie nie napisałem ze dwa- przyjrzę się
    wieczorem. Ale wyjścia z zasilacza dwa na 100%

    > A przy zasilaczu
    > Output: Prąd zmienny oraz stały 24V (6Wat)
    >
    > No i my nadal nie wiemy - to inny zasilacz i tylko miga, czy uzywa
    > pradu przemiennego.

    Jest kilka trybów świecenie np:
    -świeca wszystkie
    -migają wszystkie
    -ściemniają się i rozjaśniają stopniowo wszystkie
    Powyższe mnie nie dziwi
    Ale tryb np:
    -naprzemiennie migają co druga dioda mnie zdziwił
    Adam w sumie wyjaśnił:
    Z wyjścia zasilacza dwa piny wychodzą i zmieniając biegunowość można chyba uzyskać
    taki efekt
    Tyle że wtedy połowa w łańcuchu min 3 przewody i gdzieś tam dioda umieszczona przed
    "rozgałęzieniem" z 2 na 3 przewody
    Ale wtedy dziwne jest ze wszystkie jednocześnie świecą
    Ale ja się nie znam dlatego pytam

  • 7. Data: 2019-03-18 13:22:12
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2019-03-18 o 13:17, Kris pisze:

> [...]
    "rozgałęzieniem" z 2 na 3 przewody
    > Ale wtedy dziwne jest ze wszystkie jednocześnie świecą

    One nie świecą jednocześnie tylko tak się wydaje - dość szybko się
    odwraca biegunowość i to wystarczy.

    Pozdrawiam

    DD

  • 8. Data: 2019-03-18 13:44:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:
    znych-led-zmienny-24v-6w-6669494491
    >Zasilacz taki

    >Girlanda może mieć więcej drucików nigdzie nie napisałem ze dwa-
    >przyjrzę się wieczorem. Ale wyjścia z zasilacza dwa na 100%

    Jak kojarze takie o wiekszej ilosci drucikow, to one i trybow pracy
    mialy wiecej.
    Drutow wiecej, zeby wiecej galezi bylo.

> [...]

    >Tyle że wtedy połowa w łańcuchu min 3 przewody i gdzieś tam dioda
    >umieszczona przed "rozgałęzieniem" z 2 na 3 przewody

    Nie - napiecie przemienne.
    Juz przy 30Hz nie zauwazysz, ze migaja.

    Ale sprobuj pomachac - moze wtedy zobaczysz, ze migaja ...

    J.

  • 9. Data: 2019-03-18 13:50:15
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-03-18 o 13:17, Kris pisze:
    > Ale wtedy dziwne jest ze wszystkie jednocześnie świecą
    > Ale ja się nie znam dlatego pytam

    Na końcu 1m listewki zamontuj dwa LEDy (najlepiej o różnych kolorach)
    połączone równolegle przeciwsobnie i zasil to z transformatora przez
    odpowiedni opornik.
    Oba świecą.
    Machnij szybko listewką i zobaczysz że nigdy nie świecą razem.
    P.G.

  • 10. Data: 2019-03-18 14:10:59
    Od: d...@w...pl

    W dniu poniedziałek, 18 marca 2019 12:08:40 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > https://allegro.pl/oferta/zasilacz-do-ozdob-swiatecz
    nych-led-zmienny-24v-6w-6669494491
    > Ostatnie zdjęcie zerknij na wyjście z zasilacza- 2 piny

    Taaa, 2 piny, a jak słuchawki wsadzasz w dziurkę to masz przecież tylko 1 pin.
    Inna sprawa, że to wygląda po prostu na najzwyklejszy transformator, i rzeczywiście
    mogą wystarczyć 2 piny - a komputerek jest w "girlandzie".
    Tylko pisałeś, że przycisk zmieniający tryby świecenia jest na obudowie zasilacza,
    więc jakby komputerek był w girlandzie, a szły z zasilacza tylko 2 przewody, to albo
    guzik robi zwarcie albo zmienia napięcie.
    A próbowałeś przytrzymać ten guzik dłużej?
    Choć mogli się przed tym zabezpieczyć dając monowibrator.