  • 1. Data: 2019-12-03 20:45:04
    Temat: Głośna karta muzyczna
    Od: Big Jack <a...@b...zz>

    Przebudowałem ostatnio swój komputer, a właściwie zbudowałem go
    całkowicie od nowa. Postawiłem na nim Windows 10. Do dźwięku w planie
    było wykorzystanie karty muzycznej onboard. Jednak okazało się, że to co
    oferuje płyta główna, to jest kompletna porażka. Dźwięk jest tak cichy,
    że często trzeba się bardzo mocno wsłuchiwać żeby usłyszeć, to co się
    chce i to bez gwarancji sukcesu. Oczywiście wszystkie możliwe głośności
    ustawione na 100%. Bez efektu. Wymyśliłem żeby dołożyć jakąś kartę
    muzyczną, która pozwoli cieszyć się dźwiękiem bez męczącego wsłuchiwania
    się. Do odsłuchu używam wyłącznie budżetowych słuchawek i moje
    oczekiwania co do karty nie są jakieś wygórowane. Priorytet to sensowna
    głośność. I tutaj zwracam się do Was, czy polecicie mi coś sprawdzonego
    i niedrogiego, ale spełniającego moje wymagania? W poprzednim wcieleniu
    komputera używałem SB Live! i byłem z niej bardzo zadowolony. TIA

    --
    Big Jack

  • 2. Data: 2019-12-03 22:53:09
    Temat: Re: Głośna karta muzyczna
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/12/2019 20:45, Big Jack wrote:
    > oferuje płyta główna, to jest kompletna porażka. Dźwięk jest tak cichy,
    > że często trzeba się bardzo mocno wsłuchiwać żeby usłyszeć, to co się
    > chce i to bez gwarancji sukcesu.

    BYć moze w panelu sterowania karty nalezy zmienić output z line out na
    słuchawki.

    Wychodzi na to że będzie idealne:

    https://allegro.pl/oferta/karta-dzwiekowa-muzyczna-u
    sb-5-1-3d-hq-6943283408

  • 3. Data: 2019-12-03 23:11:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-12-03 o 20:45, Big Jack pisze:
    > (...)
    > komputera używałem SB Live! i byłem z niej bardzo zadowolony. TIA

    SB Live to karta dźwiękowa, a nie muzyczna.

    Jeśli nie prowadzisz studia nagraniowego, nie interesują Cię latencje i
    wielokanałowe przetworniki AC, to wystarczy Ci zwykła karta dźwiękowa.
    Praktycznie każda współczesna, może pomijając coś za $5 i mniej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2019-12-04 03:09:06
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

> [...]
    > i niedrogiego, ale spełniającego moje wymagania? W poprzednim wcieleniu
    > komputera używałem SB Live! i byłem z niej bardzo zadowolony. TIA

    Wzmacniacz słuchawkowy.
    https://www.tophifi.pl/aktualnosci/jak-wybrac-wzmacn
    iacz-sluchawkowy

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2019-12-04 10:25:35
    Od: Big Jack <a...@b...zz>

    W dniu 03.12.2019 o 22:53, heby pisze:

    > BYć moze w panelu sterowania karty nalezy zmienić output z line out na
    > słuchawki.

    To nic nie daje

    > Wychodzi na to że będzie idealne:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/karta-dzwiekowa-muzyczna-u
    sb-5-1-3d-hq-694328340

    Myślałem raczej o czymś instalowanym wewnątrz (PCIe), ale nie wykluczam
    takiego rozwiązania. Tanie to to rzeczywiście jest, ale czy będzie grało
    dostatecznie głośno?

    --
    Big Jack

  • 6. Data: 2019-12-04 10:33:41
    Od: Big Jack <a...@b...zz>

    W dniu 03.12.2019 o 23:11, Adam pisze:

    > SB Live to karta dźwiękowa, a nie muzyczna.

    Rzeczywiście, poniosło mnie trochę

    > Jeśli nie prowadzisz studia nagraniowego, nie interesują Cię latencje i
    > wielokanałowe przetworniki AC, to wystarczy Ci zwykła karta dźwiękowa.
    > Praktycznie każda współczesna, może pomijając coś za $5 i mniej.

    Żadne studio nagrań, byłe by dało się posłuchać czegoś na YT i może
    jeszcze czegoś, nie wyłączając Winampa. Zastanawiam się tylko nad tym,
    czy ta obecna nędza, to zasługa W10, czy karty dźwiękowej on board. Bo
    zdaje się nie jestem pierwszy, który zderzył się z podobnym problemem.

  • 7. Data: 2019-12-04 10:35:46
    Od: Big Jack <a...@b...zz>

    W dniu 04.12.2019 o 03:09, RadoslawF pisze:

    > Wzmacniacz słuchawkowy.
    > https://www.tophifi.pl/aktualnosci/jak-wybrac-wzmacn
    iacz-sluchawkowy

    To jest rozwiązanie, ale raczej nie budżetowe. A i dodatkowego klamota
    też trzymać nie chcę. Ale dziękuję za wskazanie możliwości :)

    --
    Big Jack

  • 8. Data: 2019-12-04 10:46:49
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Tue, 3 Dec 2019 20:45:04 +0100, Big Jack wrote:

> [...]
    > i niedrogiego, ale spełniającego moje wymagania? W poprzednim wcieleniu
    > komputera używałem SB Live! i byłem z niej bardzo zadowolony. TIA

    A uszy umy... ekhm ;-P

    Zmień słuchawki na takie z mniejszą impedancją (niskoomowe), wtedy zagrają
    głośniej.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 9. Data: 2019-12-04 12:06:37
    Od: Big Jack <a...@b...zz>

    W dniu 04.12.2019 o 10:46, Roman Tyczka pisze:

    > A uszy umy... ekhm ;-P
    >
    > Zmień słuchawki na takie z mniejszą impedancją (niskoomowe), wtedy zagrają
    > głośniej.

    Moim uszom nie pomoże już żadne mycie, niestety :/
    Natomiast ta impedancja mnie zastanowiła. Te obecnie używane zmierzone
    miernikiem mają ~60 Ohm. Ale to jest opór, nie impedancja, choć dużej
    rozbieżności może tutaj nie być. Sennheiser HD 202 (32 Ohm) grają
    znacznie lepiej, ale to jeszcze nie jest to. A jakby grały takie
    pospolite słuchawki 32 Ohm z kartą, której producent deklaruje że takie
    600 Ohm grają porządnie?

    --
    Big Jack

  • 10. Data: 2019-12-04 16:18:37
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 03.12.2019 o 20:45, Big Jack pisze:
    > W poprzednim wcieleniu
    > komputera używałem SB Live! i byłem z niej bardzo zadowolony. TIA

    to ja się podepnę. czy są karty dźwiękowe na pci, ze wzmacniaczem? 2x1W
    wystarczy. kiedyś miałem takiego sound blastera, ze wzmacniaczem i
    zworką - headphones/speakers. Niestety złącze isa

    ToMasz