  • 1. Data: 2020-03-19 06:34:42
    Temat: Głośnik BT - zasilanie z toru audio??
    Od: Marek <f...@f...com>

    Zauważyłem taką ciekawostkę: przenośny głośnik BT (JBL jeśli to ma
    jakies znaczenie) o wiele dłużej gra jeśli odtwarza audio nie z BT a
    z kabla (jack), przy czym różnica jest gdzieś kilkukrotna że raczej
    nieužywanie odbiornika BT nie powinno mieć aż taki wpływ na
    wydłużenie pracy. Czy to możliwe, że jbl stosuje jakieś sztuczki z
    pobierania części energii z toru audio in?? No bo jak to inaczej
    wytłumaczyć?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2020-03-19 10:20:38
    Temat: Re: Głośnik BT - zasilanie z toru audio??
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-19 o 06:34, Marek pisze:
> [...]
    > pracy. Czy to możliwe, że jbl stosuje jakieś sztuczki z pobierania
    > części energii z toru audio in?? No bo jak to inaczej wytłumaczyć?

    A z kabla, to jakim sygnałem zasilany?
    Znaczy: z wyjścia końcówki mocy, czy z audio-out?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2020-03-19 10:26:47
    Od: Silver Dream ! <e...@d...com>

    On 2020-03-19 05:34:42 +0000, Marek said:

> [...]
    > wydłużenie pracy. Czy to możliwe, że jbl stosuje jakieś sztuczki z
    > pobierania części energii z toru audio in?? No bo jak to inaczej

    Tym, że to nie jest li-tylko ,,odbiornik BT" (choć nawet to robiłoby
    różnicę) a odbiornik i nadajnik i układy implementujące protokół i
    układy dekodujące i układy konwertujące i dodatki potrzebne im
    wszystkim do pracy. 1) sam odbiornik wymaga prądu, 2) nadajnik wymaga
    go jeszcze więcej, 3) układy obsługujące, dekodujące strumień mają
    szansę wymagać jeszcze więcej, nawet jeżeli wszystko jest w jednym
    module. Kiedy ,,odbiera" BT to również nadaje. Sporo mniej bo "payload"
    zwrotny jest sporo mniejszy, ale nadal. Do tego dochodzi konieczność
    zdekodowania i przetworzenia odebranego strumienia co zapewne wymaga
    najwięcej a następnie zamiany na sygnał analogowy co też czegoś tam
    wymaga.

    I tak najprawdopodobniej w tym przypadku wygląda zasilanie z toru audio
    (aka phantom power) ;-)

    --
    SD!

  • 4. Data: 2020-03-19 13:28:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
> [...]
    >wydłużenie pracy. Czy to możliwe, że jbl stosuje jakieś sztuczki z
    >pobierania części energii z toru audio in?? No bo jak to inaczej

    Zasilanie z zwyklej linii audio niemal niemozliwe.
    Chyba, ze tam zasilanie do mikrofonu jest, ale to raczej nie ta moc.

    Pozostaje wiec hipoteza, ze BT uzywany zre duzo pradu.

    A jaka tam bateryjka ? Sluchaweczka BT pare godzin moze grac, ale moze
    tryb oszczedniejszy.

    Albo prozaicznie - roznica glosnosci.

    J.

  • 5. Data: 2020-03-19 18:16:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 19 Mar 2020 10:20:38 +0100, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > A z kabla, to jakim sygnałem zasilany?
    > Znaczy: z wyjścia końcówki mocy, czy z audio-out?

    Klasyczne audio out

    --
    Marek

  • 6. Data: 2020-03-20 07:59:33
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

> [...]
    > stosuje jakieś sztuczki z pobierania części energii z toru audio in?? No bo jak

    A sprawdziłeś, czy po tym jak zdechnie po BT, to da się włączyć ponownie na
    kablu i jeszcze gra? Może po prostu moduł BT poddaje się jak bateria spadnie
    poniżej jakiegoś napięcia, a sam wzmacniacz może dalej działać.
    KS

  • 7. Data: 2020-03-21 13:30:11
    Temat: Re: G?o?nik BT - zasilanie z toru audio??
    Od: "Adam Schodowy" <a...@g...pl>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message
> [...]
    > możliwe, że jbl stosuje jakieś sztuczki z pobierania części energii z toru
    > audio in?? No bo jak to inaczej wytłumaczyć?

    tym że moduł bt jest albo uszkodzony albo niewlasciwego typu, jakiś
    archaiczny nie-low-power. te archaiczne, których na rynku jest nadal
    mnóstwo, potrafią nominalnie żreć 50-150mA. a wzmacniacz pewnie już mniej
    archaiczny, pwm, jak głośnik zasuwa na 1-2W czyli typowo, tych 150mA dla bt
    już zaczyna robić różnicę,