  • 1. Data: 2017-10-30 22:13:45
    Temat: Głośniki 5.1 - co nowszego niż pełnoletnie.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Mam staruszka DTT2200 [1], czyli zestaw głośników 5.1 Creative z
    poczatku XXI wieku. Całkiem fajnie się sprawował jednak dokucza mi kilka
    problemów:
    a) szumi i chyba z wiekiem bardziej
    b) subwoofer taki sobie, czasem coś jak gdyby rezonowało (od nowości)
    c) nie dekoduje optycznie / coaxial
    d) w końcu padło jedno wyjście (ale naprawię ;)

    Czy od tamtego czasu pojawiło się coś co było by lepsze i nie mordowało
    ceną od samego patrzenia? Miałem w ręku jakiś LG ktorego numerka nie
    pamiętam. Ładne, ale brzmiało znacznie gorzej (!) mimo 17 lat rozwoju
    techniki. Potrzebuję dekodowanie 5.1 wprost aby nie ciagnąć 3 drutów i
    podpinac sporadycznie cos innego niż komputer. Potrzebuje też "pilota"
    kablowego do regulacji głośności.

    Tak wiem, mogę wziąć dedykowany wzmacniacz do kina domowego ale one duże
    są i nie potrzebuje *takiej* mocy.

    Innymi słowy poszukuje taniego zestawu glośników 5.1 do komputera
    możliwie w podobnych rozmiarach jak DTT2200, sensownej cenie rzedu 500zł
    i brzmiącego inaczej niż tanie głośniczki, najlepiej lepiej.

    [1] Kiedyś dodawano go do kart SB Live! lub odwrotnie ;)

  • 2. Data: 2017-10-31 08:22:42
    Temat: Re: Głośniki 5.1 - co nowszego niż pełnoletnie.
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > ceną od samego patrzenia? Miałem w ręku jakiś LG ktorego numerka nie
    > pamiętam. Ładne, ale brzmiało znacznie gorzej (!) mimo 17 lat rozwoju

    Akurat ostatnie lata w audio to wręcz cofanie się techniki.
    Technika analogowa byłą w swoim szczycie w latach 90, może na początku
    00, ale teraz - to słabizna.
    Gdzie te czasy, w których na przykład zniekształcenia harmoniczne
    podawało się do 0.01% (a nawet jeszcze dokładniej). Teraz pisze się
    "wzmocnienie 50W przy THD 1%" (a nawet THD 10% - naprawdę takie
    widziałem) THD 1% to w tamtych czasach byłaby kompromitacja.

    Za to teraz wszystko jest "cyfrowe" - to zaleta, bo sygnał cyfrowy jest
    praktycznie niezakłócalny i zawsze idealny. Żeby nie było jednak tak
    różowo to dodano jakieś kompresje stratne (MP3, itp.).

    No to sobie pomarudziłem z rana...

    --
    MN

  • 3. Data: 2017-10-31 08:33:00
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 31.10.2017 o 08:22, Marcin N pisze:
    > Za to teraz wszystko jest "cyfrowe" - to zaleta, bo sygnał cyfrowy jest
    > praktycznie niezakłócalny i zawsze idealny. Żeby nie było jednak tak
    > różowo to dodano jakieś kompresje stratne (MP3, itp.).

    Co do niezakłócalności sygnału cyfrowego to bym polemizował. Jest
    niezakłócalny dopóki jest na jakimś poziomie, potem go nie ma.

    Przykład z telewizją cyfrową - za analogowej jak powiało anteną to przez
    chwilę trochę pośnieżyło ale ogólnie albo dało się oglądać albo w ogóle
    nie zauważało się straty jakości obrazu. Teraz po prostu na jakiś czas
    tracę odbiór i tyle.

    p. m.

  • 4. Data: 2017-10-31 09:07:55
    Od: Mint User <m...@f...pro>

    m wrote:

> [...]
    > chwilę trochę pośnieżyło ale ogólnie albo dało się oglądać albo w ogóle
    > nie zauważało się straty jakości obrazu. Teraz po prostu na jakiś czas

    To jak już marudzimy, to trzeba koniecznie wspomnieć o jakości DVB-T,
    czy raczej o bylejakości. Gdzie sygnał HD nadawany jest z bitratem
    niższym lub co najwyżej podobnym z bitratem przciętnej płyty DVD.

    A do tego większośc materiałów to jest najpierw upscaling z SD do HD. Co
    oczywiście rozumiem w przypadku filmów z lat 60-tych.

    Z ciekawości kiedyś podpiąłem dekoder DVB-T do PC/monitora żeby się
    przekoąć, że cała ta cyfryzacja to syfryzacja...

  • 5. Data: 2017-10-31 13:38:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-10-31 o 09:07, Mint User pisze:

    > Z ciekawości kiedyś podpiąłem dekoder DVB-T do PC/monitora żeby się
    > przekoąć, że cała ta cyfryzacja to syfryzacja...

    Masowa cyfryzacja to "chłyt marketingowy".
    Sąsiad małżonce kupił cyfrowe radio do kuchni, ładne stereo,
    z dwiema kolumienkami. "Cyfrowość" polegała na gnieździe USB
    i umiejętności odtwarzania MP3. DABa nie było.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2017-10-31 15:29:27
    Od: Mint User <m...@f...pro>

    RadoslawF wrote:

    > Masowa cyfryzacja to "chłyt marketingowy".
    > Sąsiad małżonce kupił cyfrowe radio do kuchni, ładne stereo,
    > z dwiema kolumienkami. "Cyfrowość" polegała na gnieździe USB
    > i umiejętności odtwarzania MP3. DABa nie było.

    LOL :D

  • 7. Data: 2017-10-31 15:55:27
    Od: Chris <x...@x...com>

    > Innymi słowy poszukuje taniego zestawu glośników 5.1 do komputera
    > możliwie w podobnych rozmiarach jak DTT2200, sensownej cenie rzedu 500zł
    > i brzmiącego inaczej niż tanie głośniczki, najlepiej lepiej.

    Lepszych nie miałem:
    http://allegro.pl/glosniki-logitech-z-5500-5-1-thx-5
    00w-fv23-gw-waw-i6929816181.html

    Szkoda że 500+ ogranicza :(

    A nie wystarczą 2.1 ?

    Coś z Modecom ?

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 8. Data: 2017-11-01 13:57:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/31/2017 3:55 PM, Chris wrote:
    > Szkoda że 500+ ogranicza :(

    Nie ogranicza. Najzwyczajniej w świecie wydawanie więcej mija się z
    celem ponieważ nie uzyskam nic więcej w jakosci dzwięku jeśli tylko
    projektant za 500zl się przyłożył.

    > A nie wystarczą 2.1 ?

    Spalił mi się jeden satelita i z 5.1 zrobiło się 3.1. Różnica istnieje,
    w niektorych grach widoczna w sposób oczywisty jeśli ktoś np. zakrada
    się z boku to to słychać to teraz znacznie gorzej, w zasadzie wcale.

    W filmach słychac mniej, ale pojedyncze sceny tracą swój urok (np.
    detonacja Saurona na 3.1 zupełnie nie imponuje, podobnie np. efekty
    dziękowe w Oblivion).

    > Coś z Modecom ?

    Obejrzę.

  • 9. Data: 2017-11-03 11:22:48
    Od: ń <ń@ń.ń>

    W dużym skrócie: czarnego - i ogólnie ciemnego, przynajmniej na LCD, tu się dwie wady
    sumują do jednej tragicznej - nie ma...

    -----

  • 10. Data: 2017-11-03 11:23:34
    Od: ń <ń@ń.ń>