  • 1. Data: 2018-06-15 14:23:27
    Temat: Głośniki samochodowe- rozmiary
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dzień dobry szanownym grupowiczom,

    Przepraszam z góry za być może trywialne dla niektórych
    pytanie- czy głośniki opisywane jako 170 mm to to samo,
    co 165 mm, czy jednak są to dwa różne rozmiary?

    Mam w aucie (Citroen C5 I) głośniki o średnicy
    165 mm, chciałbym wymieć na nowe, zastanawiam
    się nad modelem Pioneer TS-G1710F.

    W opisach ma średnicę 170 mm, ale na niektórych
    stronach (np. https://www.audiosklep.pl/pioneer-ts-g1710f-p5335)
    jest on klasyfikowany wśród 165, a np. na
    https://www.mediaexpert.pl/glosniki/glosniki-samocho
    dowe-pioneer-ts-g1710f,id-990434
    "warianty" obejmują 100, 130 i 170 (nie 165) mm.

    Próbowałem przeszukiwać net pod kątem rodzajów
    głośników samochodowych i najczęściej znajdowałem
    informacje, że typowe rozmiary to 100, 130 i 165 mm właśnie.

    Dzięki za podpowiedzi, pozdrowienia

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 2. Data: 2018-06-15 15:06:19
    Temat: Re: Głośniki samochodowe- rozmiary
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Próbowałem przeszukiwać net pod kątem rodzajów
    > głośników samochodowych i najczęściej znajdowałem
    > informacje, że typowe rozmiary to 100, 130 i 165 mm właśnie.

    Tu ci nie powiem - zwykle głośniki mają po kilka otworów montażowych -
    musisz celować.
    ALE zwróć uwagę na parametr który pominąłeś: głębokość :D
    możesz się zdziwić, że nowe fajniejsze, cięższe i 'grubsze' głośniki się
    nie mieszczą:)

  • 3. Data: 2018-06-15 19:45:25
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-15 o 14:23, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Dzięki za podpowiedzi, pozdrowienia

    Podpisuję się pod tym, co sirapacz napisał. Od siebie chciałbym zapytać
    z czystej ciekawości: po co ta wymiana? Nikłe szanse abyś na jakości
    cokolwiek zauważalnego zyskał.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2018-06-16 10:27:00
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 15.06.2018 Marek S <p...@s...com> napisał/a:

    > Podpisuję się pod tym, co sirapacz napisał. Od siebie chciałbym zapytać
    > z czystej ciekawości: po co ta wymiana? Nikłe szanse abyś na jakości
    > cokolwiek zauważalnego zyskał.

    Bo charczą, szczególnie jeden. Wymieniam, bo
    zużyte, nie po to żeby zyskać jakąś szczególną
    "nową jakość brzmienia". Głębokość sprawdziłem :)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 5. Data: 2018-06-16 10:41:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 Jun 2018 12:23:27 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski
    napisał(a):

    > chciałbym wymieć na nowe, zastanawiam
    > się nad modelem Pioneer TS-G1710F.

    Zwróć uwagę by miały tą samą oporność co stare (prawdopodobnie 4 omy)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2018-06-16 17:27:18
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-16 o 10:27, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Bo charczą, szczególnie jeden. Wymieniam, bo
    > zużyte, nie po to żeby zyskać jakąś szczególną
    > "nową jakość brzmienia". Głębokość sprawdziłem :)

    Charczą czy furczą ?

  • 7. Data: 2018-06-16 20:33:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-16 o 17:27, kk pisze:

    > Charczą czy furczą ?

    No właśnie.
    Kwestia, czy końcówka mocy uwalona, czy głośnik wydmuchany.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2018-06-16 21:10:22
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-06-15 o 14:23, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Mam w aucie (Citroen C5 I) głośniki o średnicy
    > 165 mm, chciałbym wymieć na nowe, zastanawiam
    > się nad modelem Pioneer TS-G1710F.

    W pierwszym linku który podałeś są dokładne wymiary głośnika.
    Czego więcej trzeba?

  • 9. Data: 2018-06-16 22:31:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 16 Jun 2018 20:33:44 +0200, Adam napisał(a):

    > Kwestia, czy końcówka mocy uwalona, czy głośnik wydmuchany.

    1. Obejrzeć resory membran, może są w strzępach.
    2. Przycisnąć parę razy membranę i posłuchać czy chroboli. Jak tak to
    cewka nadpalona.
    3. Sprawdzić omomierzem czy przewody elastyczne do cewki nie przerywają.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2018-06-17 00:45:14
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-16 o 10:27, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Bo charczą, szczególnie jeden. Wymieniam, bo
    > zużyte, nie po to żeby zyskać jakąś szczególną
    > "nową jakość brzmienia". Głębokość sprawdziłem :)

    Lepiej sprawdź przyczynę zanim coś wymienisz. Jeśli "radio" charczy to
    wymiana głośnika niewiele pomoże.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek