  • 91. Data: 2019-11-11 13:53:38
    Temat: Re: Gniazdko 230V Wifi
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ciekawe.
    > U mnie jeszcze potrafil zostawic u sasiada ... czasem bez uzgodnienia

    U mnie też próbował (ja byłem tym sąsiadem). Bardzo się zdziwił, że mu
    odmówiłem. Nie znam sąsiadów, nie będę do nich biegał potem, sprawdzał czy
    są, ani brał odpowiedzialności za paczkę.

    > A paczkomat mam blisko i po drodze i czynny non-stop ..

    Ja zamawiam albo do pracy albo na paczkomat. Większość jednak na
    paczkomat. Jest po drodze z parkingu do domu, więc nie ma problemu.

  • 92. Data: 2019-11-11 14:04:07
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Czyli co - mowicie, zeby "smart TV" nie kupowac, ewentualnie wiecej
    > niz 100zl nie zaplacic ?

    Tego nie wiem. Wiem, że było YouTube i nie ma YouTube.

    U mnie w domu TV robi tylko za monitor do Raspberry.

  • 93. Data: 2019-11-11 18:34:16
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/11/2019 00:33, heby wrote:
    > Zakupiłem gniazdko S20 oraz włacznik "Smart switch" coby obejrzeć czy to
    > się nada.

    No więc się nada (smart switch). Znalazłem chwilę i zainstalowałem Tasmota.

    Dwie uwagi:
    a) do instalacji potrzebny jest w miarę nowy esptool(dostarczany w
    ubuntu przez apt-get jest za stary i sypie bezsenownymi błedami) oraz
    konwerter usb->uart z zasilaniem 3.3v.

    b) Tasmota może używać 2 sieci wifi. Nie wiem jak działa logika
    przepinania, ale jest taka opcja w konfiguracji.

    Po otwarciu strony w *mojej* sieci mogę sterować przekaźnikiem z weba
    oraz mam jakiś sensowny interfejs http://.../cmd=...

    Nieźle jak za 27zł.

  • 94. Data: 2019-11-11 18:54:02
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 11.11.2019 o 10:39, heby pisze:
    > *wybierasz* gdzie i jak chcesz mieć dostarczone i może to wcale nie
    > być najbliżej domu ale np. tam gdzie da się zaparkować o 16.30.

    Po czym dostaję następującego ŚMeS-a (kopiuj / wklej):

    Twoj Paczkomat jest przepelniony. Paczka xxxx jest czasowo magazynowana
    do rrrr/mm/dd wlacznie w POP Warszawa Ulica nr MAIL BOXES , skad mozesz
    ja odebrac w godz. PN-PT 10-19. Po tym terminie dostarczymy ja do
    Twojego Paczkomatu. Kod odbioru xxxxxx

    Albo proszą mnie o zgodę na przekierowanie do innego paczkomatu,
    6 km ode mnie!

    A były w pobliżu paczkomaty zdublowane, bo ruch spory. Ale jeden taki
    kombajn zabrali do innego miasta. No cóż, tam też chcą tej wygody, ja im
    nie żałuję. Ale baaardzo liczę, że wciąż, i wciąż będą się zagęszczać,
    tak, aby jakiś stanął na naszym podwórku, minutę, a nie 12 piechotą...

    --
    Matematyka to księżniczka: jest taka... piękna!
    Fizyka to prawdziwa potęga.

  • 95. Data: 2019-11-11 19:00:43
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 11.11.2019 o 13:45, Queequeg pisze:
    > to się dzwoni i wtedy opaska mi wibruje,

    ? To coś nie do końca skonfigurowałeś apkę na smarkfonie!
    Mój sm-watch wyświetla nazwisko lub numer dzwoniącego, a gdy przychodzi
    $MeS, to nazwisko + treść wiadomości. Niestety jest do bani jako
    zegarek: spieszy, a choć mógłby pobierać czas z telefonu, tak, jak to
    robi przy inicjalizacji, to tego, nie wiedzieć czemu, programiści go nie
    nauczyli. No a przecież często-gęsto BT się rozłącza, i potem znów
    łączy, więc i wtedy powinien czas aktualizować, ale... nie! Spartolony
    soft, ot co.

  • 96. Data: 2019-11-11 19:04:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/11/2019 18:54, jaNus wrote:
> [...]
    > do rrrr/mm/dd wlacznie w POP Warszawa Ulica nr MAIL BOXES , skad mozesz
    > ja odebrac w godz. PN-PT 10-19. Po tym terminie dostarczymy ja do

    To się trafia, ale tylko w sezonie paczkowym, przynajmniej u mnie.
    Przekierowali też raz jak paczkomat był uszkodzony.

    > Albo proszą mnie o zgodę na przekierowanie do innego paczkomatu,
    > 6 km ode mnie!

    Zgadza się. Przy czym przyznaje, że w sezonie stali do 23 pod
    paczkomatami w samochodach i wydawali paczki. Robią co mogą, nie mam do
    nich pretensji.

    Poczta natomiast zostawiła mi przesyłkę przed świętami na po świętach.
    Zaznaczam że to "przed świętami" to było jakieś 2tyg.

    > nie żałuję. Ale baaardzo liczę, że wciąż, i wciąż będą się zagęszczać,
    > tak, aby jakiś stanął na naszym podwórku, minutę, a nie 12 piechotą...

    Widziałem prywatne "paczkomaty" w tym roku w Grecji. Wyglądało jak
    szafka wbudowna w ogrodzenie i kolesia którzy ją otwierał i wrzucał
    paczkę. Wyglądał na typowego kuriera. Klucza nie widziałem, trudno coś
    więcej wnioskować. Możlwie że to mają.

    U nas problemem jest jak zwykle białko. Nie da się dostarczyć przesyłki
    poleconej inaczej niż oddając w moje ręce albo podrabiając podpis i
    zostawiajac u sąsiada. Wrzucanie do jakiejś dziury jest wbrew prawu, jak
    wyjaśnił mi kiedyś naczelnik lokalnej poczty, bo przecież każdy mógłby
    sobie wyjąć. I tyle w temacie unowocześniania poczty.

  • 97. Data: 2019-11-11 20:07:25
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/11/2019 18:34, heby wrote:
    > Dwie uwagi:

    To jeszcze dwie następne:

    a) czas od właczenia zasilania do działania to około 4sek, po tym czasie
    pobiera IP i jest widoczne jako strona web i natychmiast reaguje na
    sterowanie. Nie wiem ile w tym opóźnienia mojego serwera DHCP.

    b) Gniazdko S20 nie ma wersji PL (czyli E), jest tylko schuko F. Model
    S26 występuje w wersji E. Innymi słowy wersji S20 nie da się włożyć w
    większośc gniazd w PL z uwagi na wystający bolec gniazdka.

    S20:
    https://cdn-media.itead.cc/media/catalog/product/cac
    he/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/2/s20.
    jpg

    S26:
    https://cf.shopee.com.my/file/335f5fa590b2092269cb00
    9b72cdfaf7_tn

  • 98. Data: 2019-11-11 20:41:43
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/11/2019 20:07, heby wrote:
    > To jeszcze dwie następne:

    I mam nadzieje ostatnia, praktyczna:

    Lag jest nieobserwowalny. Klik w przycisk On/Off na stronie www,
    natychmiastowe kliknięcie przekaźnika. Puściłem skrypt on/off w pętli,
    osiągnął 8Hz, czyli 16 komunikatów / sek, ale jesli w sieci wifi coś się
    dzieje to znaczaco maleje. Przy naprawdę solidnym ruchu w sieci wifi lag
    jest około 0.5sek.

    Docelowo będzie do tego dedykowana sieć wifi, więc mam nadzieję że jakoś
    się dogadają z resztą domu pod kątem kanałów. Ale współdzielenie tego w
    jednej sieci wifi z resztą złomu jest takie sobie.

  • 99. Data: 2019-11-11 22:25:10
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-11-11 13:53, Queequeg pisze:

    > Ja zamawiam albo do pracy albo na paczkomat. Większość jednak na
    > paczkomat. Jest po drodze z parkingu do domu, więc nie ma problemu.

    Paczkomat ma jeszcze tę przewagę - nie licząc tego, że można przesyłkę
    odebrać kiedy nam pasuje, a nie wtedy, gdy nas kurier nas (nie) zastanie
    pod adresem - że paczki dostarczane są do maszyn także w
    soboty/niedziele. Mnie się parę razy zdarzyło, że towar nadany w piątek
    był już w sobotę do odbioru. I to na dodatek krócej, niż w 24 h od wysłania.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 100. Data: 2019-11-11 22:40:20
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-11-11 20:07, heby pisze:

> [...]
    >
    > S20:
    > https://cdn-media.itead.cc/media/catalog/product/cac
    he/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/2/s20.

    Te guziki w gniazdku to jak mniemam by-passy do ręcznego
    włączania/wyłączania urządzenia podłączonego pod takie gnizdo?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/