  • 1. Data: 2017-10-23 14:01:49
    Temat: Gniazdko i wtyczka ze starego dalekopisu
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Pracuję obecnie nad projektem interfejsu do starego dalekopisu T100.
    Prototyp już działa od jakiegoś czasu, udało mi się uzyskać komunikację
    z urządzeniem. W międzyczasie musiałem jednak zmienić nieco koncepcję -
    początkowo zakładałem, że wykorzystam oryginalna automatykę wzywaka do
    uruchamiania silnika dalekopisu. Okazało się jednak, że wzywak jest
    uszkodzony - na cewkach przekaźników widać ślady zębów gryzoni...

    Teraz planuję wymontować wzywak i zastąpić go własnym modułem, a silnik
    włączać za pomocą triaka albo przekaźnika, z poziomu mikrokontrolera.
    Przeróbka musi być jednak całkowicie odwracalna, dlatego właśnie szukam
    gniazdka pasującego do oryginalnej wtyczki, łączącej mechanizm
    dalekopisu z wzywakiem.

    Wygląda ona następująco:
    http://www.trioda.com/forum/download/file.php?id=725
    12&mode=view
    http://www.trioda.com/forum/download/file.php?id=725
    13&mode=view

    Ktoś z was wie może jak się nazywa to złącze i gdzie mogę go szukać?
    Wygląda podobnie do podstawek pod przekaźniki, więc może tutaj uda mi
    się coś dobrać?

  • 2. Data: 2017-10-23 14:35:35
    Temat: Re: Gniazdko i wtyczka ze starego dalekopisu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >automatykę wzywaka do uruchamiania silnika dalekopisu. Okazało się
    >jednak, że wzywak jest uszkodzony - na cewkach przekaźników widać

    Nawinac na nowo ?

> [...]
    >dlatego właśnie szukam gniazdka pasującego do oryginalnej wtyczki,
    >łączącej mechanizm dalekopisu z wzywakiem.
    513&mode=view
    >Ktoś z was wie może jak się nazywa to złącze i gdzie mogę go szukać?
    >Wygląda podobnie do podstawek pod przekaźniki, więc może tutaj uda mi
    >się coś dobrać?

    Tak mi sie kojarzy, ze widzialem kiedys podobne w przekazniku ...
    tylko na jakim zlomowisku takie znalezc ...
    AMW juz chyba wszystkie dalekopisy wyprzedala ..

    J.