  • 1. Data: 2018-05-01 12:08:20
    Temat: Grafika i ekran dla słabowzrocznych
    Od: p...@g...com

    Witam!
    Jestem dalekowidzem (+3). Pracuję na laptopie (Toshiba Satellite 2520 CDT) i pod
    wieczór zwykle już nie mogę patrzeć na monitor, oczy tak się męczą. Czy poza takimi
    zdroworozsądkowymi elementami, jak odległość oczu od monitora, tło, a w sprzęcie
    jasność i kontrast możecie polecić kartę grafiki i ewent. monitor żeby słabowzroczny
    jak ja obsługiwał to normalnie? Pytam dlatego że byłem właśnie na urlopie gdzie
    siedziałem przed monitorem normalnym desktopa. Jakoś oczy się nie męczyły. Niestety
    nie zapisałem konfiguracji :-((
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2018-05-01 15:37:40
    Temat: Re: Grafika i ekran dla słabowzrocznych
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-01 o 12:08, p...@g...com pisze:
> [...]
    siedziałem przed monitorem normalnym desktopa. Jakoś oczy się nie męczyły. Niestety

    Szukaj monitora z dużą plamką.
    W ramach testu postaw obok siebie starą 17 i 19.
    Rozdzielczość taka sama a plamka (wielkość piksela) już nie.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2018-05-01 16:00:49
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > właśnie na urlopie gdzie siedziałem przed monitorem normalnym
    > desktopa. Jakoś oczy się nie męczyły. Niestety nie zapisałem

    Jak masz Windows to opcja Kalibruj kolor może sporo pomóc jeśli chodzi
    o jasność i kontrast. Ja wyłączyłam także automatyczne dostosowywanie
    jasności w zależności od oświetlenia.

    --
    animka

  • 4. Data: 2018-05-02 00:28:20
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-05-01 12:08, p...@g...com wrote:
> [...]
    siedziałem przed monitorem normalnym desktopa. Jakoś oczy się nie męczyły. Niestety

    matowy ekran, jak najwieszy rozmiar pixela, minimalna jasnosc ale duzy
    kontrast, kolory w jak najnizszej temperaturze barwowej

    jasnosc jest jednym z istotniejszych elementow jezeli chodzi o zmeczenie
    wzroku, ale podejrzeam ze w laptopie nie bedzie to glowny czynnik bo
    zazwyczaj nie sa one jakos bardzo jasne

    karta grafiki nie ma tu w zasadzie nic do rzeczy o ile obsluguje to co
    powinna (czyli powinna byc w miare wspolczesna)

    monitor lepiej brac dobry uzywany niz tani nowy - ewentualne
    przebarwienia czy badpixele na wzrok nie wplywaja, a tania matryca czy
    pwm o niskiej czestotliwosci juz tak i to bardzo

    moje ostatnie monitory to hp lp2475w i dell u2711, na zadnym nie mialem
    problemow z meczacym sie wzrokiem, ale jestem krotkowidzem wiec mala
    plamka mi nie przeszkadza

  • 5. Data: 2018-05-02 15:30:50
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Niezły jest Eizo EV2455 lub jeszcze więcej cali.
    Matryca IPS 1920x1200, podświetlenie o wysokiej częstotliwości (czyli nie mruga),
    automatyczne przyciemnianie przy przygasaniu światła (super sprawa), do tego czujnik
    ruchu czy ktoś pracuje przez monitorem (eko), cztery rodzaje wejść sygnału, wbudowane
    głośniczki (z tym że jeszcze gorszej jakości, niż z lapka, ale dadzą dźwięk po HDMI
    jakby co).
    Choć w porównaniu z Dellem brakuje mi funkcji PiP (a telewizor bym sobie włączył w
    rogu ;)) oraz fabrycznej belki z głośniczkami

    BTW jaki były odpowiednik tego modelu lecz parę cali więcej?

    -----