  • 11. Data: 2019-03-12 12:35:11
    Temat: Re: Gwint, który się zaciera
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 marca 2019 18:48:44 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Aluminium nie spowoduje obnizenia temperatury bezpiecznej pracy ?

    Czemu miałoby powodować?

    > Tylko mnie troche zastanawia opis
    > "Odkręcanie ze smarowaniem WD40 i metodą trochę w lewo i cofnąć w
    > prawo tylko pogarsza sprawę."
    >
    > Skoro sie troche daje obrocic, to chyba gwint nie jest zgrzany ?

    Od samego patrzenia się tak nie obraca, raczej trzeba naprzeć na to siłą. No to chyba
    jest zgrzany?

    > A jesli potem "zaciera" to sugeruje, ze cos typu piasek w tym gwincie
    > jest ... material przekrystalizowal, czy cos nowego sie miedzy gwinty
    > dostalo,
    > z ogrzewanych substancji ...

    Alchemia!

    > Chyba, ze faktycznie sie zgrzal, a jak sie uda zerwac, to te zerwane
    > resztki polaczen robia za "piasek".
    >
    > A moze to tylko deformacja elementow ?
    >
    > Sprobowalbym oliwy zamiast/razem z WD40.
    > No i jednak poprobowac smarow ... proszek grafitowy ?
    > grafitowo-silikonowy ?
    > MoS2 ?
    >
    > Albo taki Wurth CU-800 - niby do 1200 C odporny ... ale ciekawe z
    > czego zrobiony.

    Ty byś spróbował czegoś co ciekawe z czego jest zrobione? Słuszną linię obrała nasza
    partia...

  • 12. Data: 2019-03-12 13:02:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 12 marca 2019 18:48:44 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    >Czemu miałoby powodować?

    Bo aluminium z natury sie topi w okolicach 600C, ale moze ten stop
    lepszy.

    >Od samego patrzenia się tak nie obraca, raczej trzeba naprzeć na to
    >siłą. No to chyba jest zgrzany?

    Zapewne trzeba naprzec, ale jak rozumiem - potem sie o kawalek daje
    obrocic, wiec na pewno zapieczony juz nie jest,
    a o wiekszy kąt juz sie nie daje obrocic.

    Magia :-)

    >Ty byś spróbował czegoś co ciekawe z czego jest zrobione? Słuszną
    >linię obrała nasza partia...

    Skoro producent obiecuje 1200C, to tyle ma obowiazek wytrzymac, czy
    trzeba wiedziec cos wiecej ? :-)

    Smar miedziowy, miedziowy jest ogolnie uznany, ale sama miedz sie
    akurat topi ponizej 1100.
    Jakis tlenek miedzi ?
    No i nie zawiera silikonow ... to co zawiera oprocz miedzi ?

    A moze to bylo 1200 st F ? :-)

    https://eshop.wurth.pl/Spray-miedziany-CU-800-SMAR-W
    YSOKOTEMP-CU800-300-ML/0893800.sku/pl/PL/PLN/

    I oni to sprzedaja, i to nie tylko gospodyniom domowym.
    Widac sluszna linie ma ich partia :-)

    J.

  • 13. Data: 2019-03-12 13:15:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-12, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
    > Azotek boru, u mnie na wsi po 30 tysięcy wonów za puszkę.

    Tylko trzeba uważac bo nie każdy. Heksagonalny musi być - o strukturze
    analogicznej do grafitu.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2019-03-12 13:46:31
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 marca 2019 21:15:54 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Tylko trzeba uważac bo nie każdy. Heksagonalny musi być - o strukturze
    > analogicznej do grafitu.

    A jest jakiś inny w postaci sprayu? Poważnie pytam, bo trochę tego używam.

  • 15. Data: 2019-03-12 14:00:03
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Tylko trzeba uważac bo nie każdy. Heksagonalny musi być - o strukturze
    > analogicznej do grafitu.

    Kiedyś dostałem małą próbkę Xylanu do badań.
    Gwint aluminiowy potraktowany nim sprawował się bardzo dobrze.
    Okazało się niestety, że sprzedawali tylko duże opakowania.
    W naszym przypadku kupno na parę lat nie wchodziło w grę,
    bo termin ważności był zaskakująco krótki.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Xylan_(coating)

    WM

  • 16. Data: 2019-03-12 14:11:15
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 marca 2019 21:03:48 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > Bo aluminium z natury sie topi w okolicach 600C, ale moze ten stop
    > lepszy.

    Zanim się coś stopi, to musi jeszcze popracować w warunkach różnych innych
    mechanizmów zniszczenia.

    > Zapewne trzeba naprzec, ale jak rozumiem - potem sie o kawalek daje
    > obrocic, wiec na pewno zapieczony juz nie jest,
    > a o wiekszy kąt juz sie nie daje obrocic.
    >
    > Magia :-)

    Całe szczęście, bo już myślałem że piasek.

> [...]
    YSOKOTEMP-CU800-300-ML/0893800.sku/pl/PL/PLN/

    > I oni to sprzedaja, i to nie tylko gospodyniom domowym.

    Nieukrywana opcja niemiecka.

  • 17. Data: 2019-03-12 14:24:09
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 marca 2019 22:00:46 UTC+9 użytkownik WM napisał:

> [...]
    > W naszym przypadku kupno na parę lat nie wchodziło w grę,
    > bo termin ważności był zaskakująco krótki.

    Są firmy które Twoje śruby usługowo pokryją xylanem, rytonem, dykorem, halarem itd-
    nawet kolor można wybrać. Jest tych środków jak psów.

  • 18. Data: 2019-03-12 14:28:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Zanim się coś stopi, to musi jeszcze popracować w warunkach różnych
    >innych mechanizmów zniszczenia.

    Lepiej bys napisal cos wiecej o tym stopie,
    bo jak sie cos topi w 600C, to 400 jest niepokojaco niedaleko.
    Ale moze stop akurat odporniejszy.

    >Całe szczęście, bo już myślałem że piasek.

    Kolega narzeka, ze mu sie potem zaciera i niszczy przy odkrecaniu ...
    wiec moze jednak piasek, albo cos podobnego.

    YSOKOTEMP-CU800-300-ML/0893800.sku/pl/PL/PLN/

    >Nieukrywana opcja niemiecka.

    IMO - coraz czestsze niestety.

    Mamy, oferujemy, jest dobre - to po co ci kliencie wiedziec, czy
    zawiera aluminium, czy nie zawiera :-)

    J.

  • 19. Data: 2019-03-12 14:52:19
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 marca 2019 22:30:30 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > Lepiej bys napisal cos wiecej o tym stopie,
    > bo jak sie cos topi w 600C, to 400 jest niepokojaco niedaleko.
    > Ale moze stop akurat odporniejszy.

    Nie chce mi się wstawać, a w telefonie kiepsko się szuka. Outokumpu ma 4 gatunki
    wyokotemperaturowej ferrytycznej nierdzewki, zdaje się od 1 do 4 albo 5% alu. Nie
    jest to jakaś egzotyka, można łatwo kupić. Inni producenci też oferują podobne stale.
    Super odporność na metal dusting (w tym przypadku to bez znaczenia) i bardzo dobre na
    pełzanie (w tym przypadku to może być kluczowe, ale za mało wiadomo żeby
    potwierdzić).

  • 20. Data: 2019-03-12 15:05:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    >dusting (w tym przypadku to bez znaczenia) i bardzo dobre na pełzanie
    >(w tym przypadku to może być kluczowe, ale za mało wiadomo żeby

    Hm, a mnie ten "metal dusting" zabrzmial, jakby koledze mogl
    zaszkodzic ...

    J.