  • 31. Data: 2019-03-13 02:42:49
    Temat: Re: Gwint, który się zaciera
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 marca 2019 23:42:39 UTC+9 użytkownik WM napisał:
> [...]
    itd- nawet kolor można wybrać. Jest tych środków jak psów.

    > Niestety z dnia na dzień tego nie zrobią

    Poleciałem raz (GDN-BGY 20 Eur) do naszej fabryki zobaczyć jak im idzie spawanie
    wymiennika który zaprojektowałem. Właśnie kończyli, w pudełkach stały elementy
    potrzebne do złożenia go do kupy: śruby, nakrętki, uszczelki, takie tam syfy. Coś
    mnie tknęło, otworzyłem jedno z tych pudełek żeby zobczyć co tam jest. A tam śruby...
    czarne! Przeoczyli wymaganie w specyfikacji. Szybko je wysłano do pokrycia, za 3.5
    godziny były z powrotem, pokryte niebieskim xylanem zgodnie ze specyfikacją klienta.
    Bez żadnych zapytań, ofert, bez umawiania się, bez czekania aż ktoś tam skądś tam
    załatwi materiał itd. Możliwości przemysłowe Lombardii nieustannie mnie zdumiewają!

  • 32. Data: 2019-03-13 09:35:15
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.03.2019 o 01:43, Konrad Anikiel pisze:

    > Masz po prostu niedobry gwint. Albo jest zbieżny (tokarz umie robić gwinty?), albo
    źle zaprojektowany (na czym blokuje się element po pełnym wkręceniu?), albo
    powierzchnia nie jest gładka (toczone poszczerbionymi płytkami), albo nie ma
    zaokrągleń tam gdzie mają być (ostra krawędź wbija się w metal), albo jakaś
    kombinacja kilku takich wad.
    Tokarz, który to robił wcześniej zeznał, że gwint wewnętrzny zrobił
    gwintownikiem, a zewnętrzny toczył. Tak więc na 100% zrobił wewnątrz
    stożek tak, jak mu wyszło od gwintownika.
    Tym nie mniej dziwi mnie "zespawanie" obu części przy wkręceniu ręką.
    Obie były świeżo po toczeniu (nóż ostry).
    Jacek

  • 33. Data: 2019-03-13 20:06:14
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-03-13 09:35, Jacek wrote:

> [...]
    > Tym nie mniej dziwi mnie "zespawanie" obu części przy wkręceniu ręką.
    > Obie były świeżo po toczeniu (nóż ostry).

    Może, jednak przejdz się na te górke rozrządową i poszukaj urwanego
    sprzęgu wagonowego?
    Gwinty o takim zarysie pracują i dają się odkręcać, pod obciązeniami po
    kilkadziesiat ton. W ich przypadku linia śrubowa nie ulega deformacji, w
    odróznieniu od gwintów o zarysie ostrym.
    https://www.gewinde-normen.de/en/images/edison.gif
    //poza tym istotny jest charakterystyczny luz pomiędzy śrubą a nakrętka.