  • 1. Data: 2018-05-28 13:56:15
    Temat: Gwintowanie twardej stali
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    No właśnie, jak to się robi? Małe, powiedzmy M3 w stalach 50HRC, czy
    twardszych. Rozhartowuje się przed? Jakieś super gwintowniki? Wiem, że
    do większych M używa się 5 "piórowych", ale takiego M3 to sobie nie
    wyobrażam. Klasyczny 3 piórowy się łamie.
    Przy toczeniu każą nie chłodzić i dać duży wiór, a przy gwintowaniu?
    Smarować?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2018-05-28 17:44:33
    Od: 4...@g...com

    Robia przed hartowaniem. Przed hartowaniem takie stale sa tylko troche twardsze od
    stali klamkowej. Bez problemow daje sie je ciac pilka, pilowac pilnikiem, gwintowac
    itp.

  • 3. Data: 2018-05-28 21:15:57
    Temat: Re: Gwintowanie twardej stali
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 May 2018 08:44:33 -0700 (PDT), 4...@g...com
    napisał(a):
    > Robia przed hartowaniem. Przed hartowaniem takie stale sa tylko troche twardsze od
    stali klamkowej. Bez problemow daje sie je ciac pilka, pilowac pilnikiem, gwintowac
    itp.

    Gwintowniki do zeliwa sa.

    J.

  • 4. Data: 2018-05-29 13:19:58
    Od: 4...@g...com

    I co z tego?

  • 5. Data: 2018-05-29 13:52:37
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-05-28 o 13:56, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > wyobrażam. Klasyczny 3 piórowy się łamie.
    > Przy toczeniu każą nie chłodzić i dać duży wiór, a przy gwintowaniu?

    Piszą, że stal NW1 jest dobra na gwintowniki.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Stal_narz%C4%99dziowa_
    stopowa_do_pracy_na_zimno

    Tu są informacje o hartowaniu i odpuszczaniu NW1.
    https://multistal.pl/upload/nc11/NW1.pdf
    hartowanie TAK temp. 780 - 800 [oC] woda
    odpuszczanie TAK temp. 200 - 320 [oC]

    Twardość w stanie ulepszonym - 64 HRC
    w stanie zmiękczonym - 230 HB

    WM

  • 6. Data: 2018-05-30 16:25:11
    Od: 4...@g...com

    Moze napiszesz po co Ci informacja. Czy chcesz sie tylko dowiedziec czy masz cos
    twardego w czym potrzebujesz zrobic gwint?

  • 7. Data: 2018-05-31 08:18:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 29 May 2018 04:19:58 -0700 (PDT), 4...@g...com
    napisał(a):
    > I co z tego?

    Nie trzeba odpuszczac.

    J.

  • 8. Data: 2018-05-31 10:41:00
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-05-28 o 13:56, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Powitanko,
    >
    > No właśnie, jak to się robi? Małe, powiedzmy M3 w stalach 50HRC, czy
    > twardszych. Rozhartowuje się przed?

    Tu są dane o odpuszczaniu i hartowaniu tej stali:
    http://www.uddeholm.pl/polish/files/Stavax_Supreme.p
    l.pdf

    WM

  • 9. Data: 2018-05-31 13:31:45
    Od: 4...@g...com

    A gdzies napisal ze gwint ma byc w zeliwie?

  • 10. Data: 2018-05-31 21:52:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-05-31 o 08:18, J.F. pisze:

    > Nie trzeba odpuszczac.

    A gwintowniki do żeliwa są z twardej czekolady
    i rozjeżdżają 50HRC na luzaku.
    Co tam znowu wymyśliłeś?