  • 1. Data: 2017-05-24 12:34:17
    Temat: HC Syntetyk
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    Co to za wylęga? Od kilku sezonów kupuję w Kauflandzie olej marki "K" z
    "pełny syntetyk" w opisie. Dzisiaj też chciałem go kupić, jednak na
    moment przed zapłaceniem zauważyłam że nie stoi już na nim "Fully
    Synthtic" a 'HC Synthetic". Główne parametry maja takie same, a więc w
    czym różnica?

  • 2. Data: 2017-05-24 13:24:07
    Temat: Re: HC Syntetyk
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >moment przed zapłaceniem zauważyłam że nie stoi już na nim "Fully
    >Synthtic" a 'HC Synthetic". Główne parametry maja takie same, a więc

    Hydrocracked ?
    https://www.bizol.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=86

    O ile pamietam to byl pomysl Castrola ... a moze Mobila - jakiej
    uznanej marki w kazdym badz razie.
    Ale co Kaufland wlewa, to nie wiadomo.

    A czy to jest "fully synthetic" ... mozna sie dlugo klocic.

    J.

  • 3. Data: 2017-05-24 14:21:05
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-05-24 o 13:24, J.F. pisze:
> [...]
    > uznanej marki w kazdym badz razie.
    > Ale co Kaufland wlewa, to nie wiadomo.
    >
    > A czy to jest "fully synthetic" ... mozna sie dlugo klocic.

    Czyli co mogło wpłynąć na zmianę nazwy parametrów? Niemiecki urząd norm
    i miar zakwestionował jego pełną syntetyczność? A co wlewa Kauflant do
    swoich opakowań i sprzedaje pod nazwą "K" - jakieś 2 lata temu
    sprawdziłem w necie - był to Castrol, i to z ten z wyższej półki. Być
    może teraz jakaś zmiana producenta, czy coś w tym typie zaowocowało tym
    że nie można o tym mówić "pełny syntetyk"?

  • 4. Data: 2017-05-24 14:34:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Czyli co mogło wpłynąć na zmianę nazwy parametrów? Niemiecki urząd
    >norm i miar zakwestionował jego pełną syntetyczność? A co wlewa
    >Kauflant do

    Moze sam Kaufland chcial/wolal byc bardziej uczciwy.

> [...]
    >może teraz jakaś zmiana producenta, czy coś w tym typie zaowocowało
    >tym że nie można o tym mówić "pełny syntetyk"?

    "zwykly olej" jest destylowany z ropy.

    "Pelny syntetyk" produkuje sie metodami syntezy chemicznej.
    A surowcem do tej syntezy ... zapewne jakies substancje z ropy
    naftowej, ewentualnie gazu ziemnego.

    Hydrocracked powstaje na skutek rozbicia/reorganizacji weglowodorow z
    ropy za pomoca temperatury i wodoru.
    Czyli reakcji chemicznej. Mozna by w zasadzie rzec, ze syntezy
    chemicznej.

    Mozna podejrzewac, ze sklad i czystosc takiego produktu jest gorsza od
    "full", ale czy to istotne roznice ?
    Wiekszosc pewnie nie zauwazy roznicy.

    J.

  • 5. Data: 2017-05-25 06:10:38
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    W dniu 2017-05-24 o 12:34, Trybun pisze:
> [...]
    > moment przed zapłaceniem zauważyłam że nie stoi już na nim "Fully
    > Synthtic" a 'HC Synthetic". Główne parametry maja takie same, a więc w

    https://forum.roverki.eu/printview.php?t=78013&start
    =0
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2115060.html - Macosmail

    Z poważaniem
    MJ

  • 6. Data: 2017-05-25 09:07:34
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-05-24 o 14:34, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Moze sam Kaufland chcial/wolal byc bardziej uczciwy.

    Czyli podejrzewasz tzw uczciwość kupiecką? W XXI wieku, gdy kapitalizm
    ma się tak dobrze jak nigdy dotąd?

> [...]
    > chemicznej.
    >
    > Mozna podejrzewac, ze sklad i czystosc takiego produktu jest gorsza od

    Czyli nadal wiem że nic nie wiem, parametry te same co wcześniej, ale
    czy mimo zmiany nazwy czymś innym, konkretnym ten olej się teraz różni
    od wcześniejszego? I tak ogólnie - jak zdefiniować to HC? Mineralny -
    każdy rozumie pół i pełny syntetyk - także, a HC?

  • 7. Data: 2017-05-25 09:08:08
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-05-25 o 06:10, Tata pisze:

    > https://forum.roverki.eu/printview.php?t=78013&start
> [...]

    Czyli wg tych dyskusji, gównie chodzi o marketing?

  • 8. Data: 2017-05-25 11:01:47
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    W- dniu 2017-05-25 o 09:08, Trybun pisze:

    =0

    > Czyli wg tych dyskusji, gównie chodzi o marketing?

    Polskie przepisy dopuszczają, że jeżeli w oleju silnikowym jest trochę
    syntetyku, to producent może reklamować taki olej jako syntetyk.
    Wystarczy, iż do bazy mineralnej, np. HC - hydrokraking, doda się 30%
    syntetyku, to cena jest jak za pełen syntetyk. Do olejów syntetycznych
    dodaje się trochę minerala, bo nie wszystkie dodatki olejowe
    rozpuszczają się w syntetyku. Z tym syntetykiem jest jak z proszkami do
    prania i sprzętem AGD produkowanym na demoludy. Paliwo tu i tam niby
    takie samo, a jednak... Od przyszłego roku będą mi przywozić olej
    silnikowy z Berlina, z hurtowni od "białych" Niemców.

    Z ukłonami
    MJ

  • 9. Data: 2017-05-25 12:17:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tata" napisał w wiadomości grup
    >Polskie przepisy dopuszczają, że jeżeli w oleju silnikowym jest
    >trochę

    Mamy w ogole takie przepisy ?

    >syntetyku, to producent może reklamować taki olej jako syntetyk.

    A nie powinien jako "semi-syntetic" ?

    >Wystarczy, iż do bazy mineralnej, np. HC - hydrokraking,

    Ale z hydrocrackingu to IMO wychodzi produkt syntetyczny.

    Baza mineralna jest ze zwyklej destylacji.

    >doda się 30% syntetyku, to cena jest jak za pełen syntetyk.

    O ile pamietam to olejow "półsyntetycznych" jest troche w kraju, i sa
    tansze.

    J.

  • 10. Data: 2017-05-25 14:59:17
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    W dniu 2017-05-25 o 12:17, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Baza mineralna jest ze zwyklej destylacji.

    > O ile pamietam to olejow "półsyntetycznych" jest troche w kraju, i sa

    http://warsztat.castrol.pl/blog-post/jak-wazna-jest-
    baza-olejowa-pao-czy-hc/
    http://motoroils.pl/docs/oleje.pdf
    http://przywroc-moc-silnika.pl/wp-content/uploads/20
    15/01/oleje-PAO.pdf
    http://e46forum.pl/mini-poradnik-olejowy-jaki-olej-c
    zytaj-i-pytaj-16826
    https://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/391237-j
    ak-rozpoznać-prawdziwy-olej-syntetyczny/
    http://sklep.archoil.pl/?product=olej-silnikowy-rock
    oil-carbon-100-3-syntetyk-paoester
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Olej_silnikowy
    i wiele, wiele innych - Google.
    Zapytajcie producentów olejów silnikowych, ile % PAO lub POE jest w ich
    olejach "synthetic" lub "full synthetic", dostarczanych do Polski lub
    produkowanych w Polsce?

    Z olejowym pozdrowieniem
    MJ