  • 1. Data: 2018-01-28 15:50:57
    Temat: HDD 3 TB
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Witam

    Na Allegro jest oferta:

    http://allegro.pl/dysk-twardy-3-5-hitachi-3tb-hus724
    030ale641-sata3-i7136000686.html?bi_s=ads&bi_m=listi
    ng%3Adesktop%3Acategory&bi_c=ZTc0NDM1NDEtZTM2ZC00MDc
    wLWE2NTUtZjRiYmIyYzcwMTU1AA&bi_t=ape&referrer=proxy&
    emission_unit_id=62af4b0e-b1a0-40ba-87c7-8757409cdf2
    2

    Co tym mysleć? Cena zachęcająco niska. Gdzie jest haczyk?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2018-01-28 17:49:15
    Temat: Re: HDD 3 TB
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 28.01.2018 o 15:50, Kamil pisze:

> [...]
    2

    > Co tym mysleć? Cena zachęcająco niska. Gdzie jest haczyk?

    Takich "ofert" jest tam i w ogóle wszędzie dużo więcej. I już parę razy
    o tym na grupie było. Te "nowe dyski" to poserwerowy złom sprzed wielu,
    wielu lat (wskazuje to choćby ich konstrukcja, 600MB talerze były
    standardem z dekadę temu). Sprzedawane są jako "nowe" bo widać nikt nimi
    nie rzucał i dlatego nie noszą zewnętrznych śladów używania, po
    wyzerowaniu i skasowaniu SMARTa pakują do nowego worka i wyglądają
    koszernie.

    50 zł drożej kupisz rzeczywiście nowy dysk 3TB, Toshibę, z talerzami 1TB
    i dwuletnią gwarancją producenta. Zresztą też konstrukcję Hitachi.

    ps. u któregoś ze sprzedawców tego złomu w komentarzach wyczytałem
    kiedyś że choć "odnowiciel" tego dysku SMART skasował, to najwyraźniej
    zapomniał wyzerować dysk, więc kupił "nowy" dysk bez przebiegu, za to
    wypełniony danymi.

  • 3. Data: 2018-01-29 00:55:04
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "knrdz" napisał:

    > Te "nowe dyski" to poserwerowy złom sprzed wielu,

    Dzięki za ostrzeżenie.

    > 50 zł drożej kupisz rzeczywiście nowy dysk 3TB, Toshibę, z talerzami 1TB i
    > dwuletnią gwarancją producenta.

    Czy byłbyś uprzejmy coś konkretnego polecić?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2018-01-29 01:02:17
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "knrdz" napisał:

> [...]

    > dwuletnią gwarancją producenta.

    Czy byłbyś uprzejmy coś konkretnego polecić?

    Czy poniższe oferty są do zaakceptowania?

    http://allegro.pl/dysk-twardy-toshiba-2tb-7200obr-64
    mb-sata-iii-i7118269157.html

    http://allegro.pl/dysk-toshiba-p300-hdwd120uzsva-i71
    51275971.html

    http://allegro.pl/hdd-toshiba-p300-2tb-sata3-7200rpm
    -64mb-cache-i7149357083.html

    http://allegro.pl/dysk-twardy-hitachi-2000gb-2tb-sat
    aiii-64mb-nowy-i6849565972.html

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2018-01-29 01:54:29
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 29.01.2018 o 01:02, Kamil pisze:

    > Czy byłbyś uprzejmy coś konkretnego polecić?
    >
    > Czy poniższe oferty są do zaakceptowania?

> [...]

    2TB się nie opłaca, 50 zł drożej masz 3TB

    https://www.ceneo.pl/39845621
    https://www.ceneo.pl/43693496
    https://www.ceneo.pl/20358840

    To ten sam dysk w 3 wersjach. Box, OEM i OEM z innym oznaczeniem (chyba
    pozostałym po Hitachi) i firmware. Mam 2 sztuki tego ostatniego, poza
    tym że nie są zbyt ciche (każdy ma znacznie głośniejsze seeki i "świst'
    łożyska niż 2TB Seagate ST2000DM001 z 23 tysiącami godzin przebiegu,
    którego po prostu praktycznie nie słychać) nie mam specjalnych powodów
    do narzekania, w najbliższym czasie kupię kolejny. Używam ich jako
    offline storage, gdy potrzebne lądują w kieszeni hotswap.

    > http://allegro.pl/dysk-twardy-hitachi-2000gb-2tb-sat
    aiii-64mb-nowy-i6849565972.html

    A to to przecież to samo co przedtem, "Leżaki magazynowe, 0 godzin, rok
    produkcji 2011-2012" LOL, wycofane z serwerowni po 5 latach tyrki z
    wyzerowanym SMARTem, nówki sztuki nie śmigane. Niemiec płakał jak
    sprzedawał.

    Nie wiem czemu szukasz tylko na allegro, nie jest przecież najtaniej.
    Nie kupuj dysku od przypadkowych sprzedawców, raz - nie wiesz co się z
    nim działo, nawet jeśli nowy to mógł już zaliczyć glebę, dwa - z tego co
    wiem do serwisu Toshiby na gwarancji sam nie wyślesz, tylko RMA przez
    sprzedawcę.

  • 6. Data: 2018-01-29 15:29:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "knrdz" p4lrc6$914$...@n...news.atman.pl

    > łożyska niż 2TB Seagate ST2000DM001 z 23 tysiącami godzin przebiegu, którego po
    prostu praktycznie nie słychać) nie mam
    > specjalnych powodów

    30 miesięcy ciągłej pracy? -- HDD pracuje cicho mimo paru lat pracy, ale
    wiatrak/wentylator po paru tysiącach godzin potrafi wyć niemiłosiernie...
    Powodem jest filtrowanie powietrza w dysku?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. danutac.oferty-kredytowe.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;' leszekc.w.tkb.pl/danutac .;\|/......

  • 7. Data: 2018-01-29 15:36:19
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    > 30 miesięcy ciągłej pracy? -- HDD pracuje cicho mimo paru lat pracy, ale
    > wiatrak/wentylator po paru tysiącach godzin potrafi wyć niemiłosiernie...
    > Powodem jest filtrowanie powietrza w dysku?

    Ma ze 4,5 roku, pracuje 12-16 godzin dziennie. Łożyska w dyskach są
    chyba jednak cokolwiek lepsze niż w wiatraczkach za 5 zeta? Dobry
    wentylator przecież też nie hałasuje latami, w około 10-letnim zasilaczu
    Seasonica (też pracuje w takim trybie jak ten dysk, więc pewnie mam z
    50-60 tysięcy godzin na liczniku) jest prawdopodobnie jakiś FDB, bo też
    praktycznie go nie słychać (sprawdzałem, kręci się). A kurzu ma pod
    dostatkiem, bo w obudowie nie ma żadnych filtrów.

  • 8. Data: 2018-01-29 19:09:39
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console>
    zwrócił błąd:

> [...]
    > wiatrak/wentylator po paru tysiącach godzin potrafi wyć niemiłosiernie...
    > Powodem jest filtrowanie powietrza w dysku?

    Mam komputerze trzy dyski, którym w tym roku strzeli 10 lat. Nie słychać
    ich. To nie są najstarsze dyski na chodzie jakie mam (te mają ponad 25
    lat), ale najstarsze które są na chodzie przez dużą część czasa
    (statystycznie z połowę doby, bo czasami jestem na wyjeździe, ale mają
    po 43 tysiące godzin).

    Po prawdzie mam też takie wentylatory, na które nie narzekam, ale są
    zainstalowane w dobrych zasilaczach.

    O tym czy to tylko filtrowanie to chyba przekonać się będzie można za
    jakiś czas, z perspektywy dekad. Ale myślę, że jednak po prostu zostały
    zaprojektowane na dłużej niż wentylatory.
    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.

  • 9. Data: 2018-01-29 23:44:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-29, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:
    > 30 miesięcy ciągłej pracy? -- HDD pracuje cicho mimo paru lat pracy, ale
    > wiatrak/wentylator po paru tysiącach godzin potrafi wyć niemiłosiernie...
    > Powodem jest filtrowanie powietrza w dysku?

    Głównie podejrzewam jeden potężny czynnik: przy dyskach jest
    nieporównywanie mniej wibracji. Tam jest środowisko super czyste i
    zaprojektowane aby tych wibracji nie było. Sam silnik jest wykonany
    bardzo solidnie, praktycznie cały metalowy i ma długo wytrzymać -
    rozbiez kiedys stary dysk, zachwycisz się :)

    A na wentylatorach osadza się kurz powodując, że z czasem całość nie
    jest już tak dobrze wyważona, zaczynają sie minimalne drgania, które
    przenosza się na silnik (łozyska etc.). Układ tego silnika i jego
    wykonanie jest zwykle takie se bo zwykle kosztuje tez grosze.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2018-01-29 23:44:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-29, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:
> [...]

    zaprojektowane aby tych wibracji nie było. Sam silnik jest wykonany
    bardzo solidnie, praktycznie cały metalowy i ma długo wytrzymać -
    rozbierz kiedys stary dysk, zachwycisz się :)