  • 1. Data: 2018-02-28 19:42:10
    Temat: HDD Hybrydowy - rekonstrukcja danych
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Czy ktoś się zajmował tematem rekonstrukcji danych
    z dysków hybrydowych, czyli bufor NAND plus talerze?

    Mam awarię dysku 1TB i zastanawiam się czy powiodłaby
    się operacja kupienia takiego samego modelu, przekładka
    elektroniki którą się praktykowało za czasów starych dysków
    czy z jakiejś przyczyny taką metodą się tego nie robi
    przy hybrydach?

    I jeszcze jedno - jak wpływa na taką operację fakt, że
    dysk był poddany szyfrowaniu BitLockerem?
    Czy jakiś unikalny element starej płytki używany jest
    do szyfrowania danych co uniemożliwi ich odzyskanie
    po przełożeniu nowej płytki z innego dysku?
    Sorki jeśli to pytanie brzmi naiwnie ale nie znam się :-)

  • 2. Data: 2018-02-28 21:38:31
    Temat: Re: HDD Hybrydowy - rekonstrukcja danych
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-02-28 o 19:42, Pszemol pisze:
    > Czy ktoś się zajmował tematem rekonstrukcji danych z dysków
    > hybrydowych, czyli bufor NAND plus talerze?

    Musiałbyś być niezwykle uzdolniony, gdybyś poradził sobie z tym
    problemem, bez 2 miesięcznych "studiów doktorskich" :-)

    Doradzam odżałowanie tych paru stówek na fachowca. Są firmy, które
    specjalizują się w odzyskiwaniu danych, słono sobie liczą, ale uczciwie
    zarabiają na ten chlebek z kawiorem!

  • 3. Data: 2018-02-28 22:16:52
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2018-02-28 o 21:38, JaNus pisze:

> [...]
    >
    > Doradzam odżałowanie tych paru stówek na fachowca. Są firmy, które
    > specjalizują się w odzyskiwaniu danych, słono sobie liczą, ale uczciwie

    Caviarem :)

  • 4. Data: 2018-02-28 23:12:16
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    >
    > Doradzam odżałowanie tych paru stówek na fachowca. Są firmy, które
    > specjalizują się w odzyskiwaniu danych, słono sobie liczą, ale uczciwie

    Po szyfrowaniu BitLocker z TPM też?
    Bo chyba to hardcore w tym przypadku.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2018-03-01 00:41:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JaNus" <bez@adresu> wrote in message

> [...]
    >
    > Doradzam odżałowanie tych paru stówek na fachowca. Są firmy, które
    > specjalizują się w odzyskiwaniu danych, słono sobie liczą, ale uczciwie

    Dostałem wycenę $700 USD. Ciut więcej niż "parę stówek".
    Ile kosztuje to w Polsce?

  • 6. Data: 2018-03-01 08:18:24
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    > Ile kosztuje to w Polsce?

    Jakieś 200 zł za nowy dysk, plus czas poświęcony by przywrócić dane z
    backupu

  • 7. Data: 2018-03-01 08:37:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-03-01 o 08:18, zhbick pisze:
    > Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup

    > Jakieś 200 zł za nowy dysk, plus czas poświęcony by przywrócić dane z
    > backupu
    He he dobre :) obawiam się że Pszemol by nam głowy nie zawracał gdyby
    miał backup, a tak jest w czarnej du..e ;)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 8. Data: 2018-03-01 18:15:58
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Janusz napisał(a) :

    > He he dobre :) obawiam się że Pszemol by nam głowy nie zawracał gdyby
    > miał backup, a tak jest w czarnej du..e ;)

    Coś się zhbickowi myli odzysk danych omyłkowo skasowanych od
    odzysku dysku talerzowego z padniętą elektroniką. Kiedyś to był
    koszt kilkudziesięciu stówek. Ceny były rzędu 5000 PLN.

    Odzyskują bit po bicie. Jeśli właściciel danych stracił możliwość
    odszyfrowania, to pozamiatane. Dostanie nośnik ze skopiowanymi
    nic nie wartymi bitami. Choć kopią 1:1.
    Kiedyś robiło to laboratorium WD. Teraz może więcej firm.

    Pozwolę sobie przytoczyć moją starą stopkę: Tylko twardziele nie
    robią backapów. ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 9. Data: 2018-03-01 19:19:13
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Coś się zhbickowi myli odzysk danych omyłkowo skasowanych od
    > odzysku dysku talerzowego z padniętą elektroniką. Kiedyś to był
    > koszt kilkudziesięciu stówek. Ceny były rzędu 5000 PLN.

    Chyba kolega nie zrozumiał do końca nieco sarkastycznej wypowiedzi zhbicka. Co
    jednak bardzo tu trafnej.

  • 10. Data: 2018-03-03 22:43:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ggs" <ggs_@_konto.pl> wrote in message

    > "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Chyba kolega nie zrozumiał do końca nieco sarkastycznej wypowiedzi
    > zhbicka. Co jednak bardzo tu trafnej.

    Nie wiem czy sarkastyczna - raczej obliczona na droczenie się tylko.