  • 1. Data: 2015-11-25 08:39:11
    Temat: HDMI - wymiana kontrolera
    Od: sword <n...@p...onet.pl>

    Witam,

    W projektorze EPSON padło wejście HDMI - ubite są linie w kości
    ADV7441A. Prawdopodobnie od ESD bo nie widać żadnej ochrony po
    drodze.

    Oryginalnie siedzi tam kostka:

    ADV7441ABSTZ-170 (2)

    Taką mogę zdobyć:

    ADV7441ABSTZ-5P (3,4)

    W dokumentacji na stronie 25 podane są poniższe informacje:

    http://www.analog.com/media/en/technical-documentati
    on/data-sheets/ADV7441A.pdf

    2 - This part is programmed with internal HDCP keys. Customers
    must have HDCP adopter status (consult Digital Content Protection,
    LLC, for licensing requirements) to purchase any components with
    internal HDCP keys.
    3 - Speed grade: 5 = 170 MHz. HDCP functionality: P = no HDCP
    functionality (professional version).
    4 - Professional version for non-HDCP encrypted applications.
    Purchaser is not required to be an HDCP adopter

    Nie siedzę w temacie HDMI i kluczy HDCP i nie wiem czy dobrze
    interpretuję te zapisy. Czy wersja -5P (profesjonalna) nie wymaga
    programowania i projektor "ruszy" po wymianie tego układu?

    Pozdrawiam,
    --
    sword

  • 2. Data: 2015-11-25 09:30:00
    Temat: Re: HDMI - wymiana kontrolera
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 25 Nov 2015 08:39:11 +0100, sword <n...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie siedzę w temacie HDMI i kluczy HDCP i nie wiem czy dobrze
    > interpretuję te zapisy. Czy wersja -5P (profesjonalna) nie wymaga
    > programowania i projektor "ruszy" po wymianie tego układu?

    Ruszy ale będzie działał tylko z urządzeniami non hdcp (np. PC w
    ograniczonym zakresie), w przypadku zwykłego usera (z urządzeniami
    tuner tvsat, odtwarzacz bluray itp) nie będzie działał :)

    --
    Marek

  • 3. Data: 2015-11-25 11:56:03
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 25.11.2015 09:30, Marek pisze:

    > Ruszy ale będzie działał tylko z urządzeniami non hdcp (np. PC w
    > ograniczonym zakresie), w przypadku zwykłego usera (z urządzeniami tuner
    > tvsat, odtwarzacz bluray itp) nie będzie działał :)

    Oj tam, oj tam. Teraz się za parę groszy kupuje pudełeczko zdejmujące
    ograniczenie z sygnału HDMI i możesz potem z nim robić co chcesz.

    MJ

  • 4. Data: 2015-11-25 12:59:08
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    sword pisze:
    [..]
    > Nie siedzę w temacie HDMI i kluczy HDCP i nie wiem czy dobrze
    > interpretuję te zapisy. Czy wersja -5P (profesjonalna) nie wymaga
    > programowania i projektor "ruszy" po wymianie tego układu?

    Kup taki projektor z zużytą lampą i przełóż lampę. Albo jak Michał pisze
    "odkodowywacz" sygnału, zabezpieczenie HDMI już dawno jest złamane.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 5. Data: 2015-11-25 15:18:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 25 Nov 2015 11:56:03 +0100, Michał
    Jankowski<m...@f...edu.pl> wrote:
    > Oj tam, oj tam. Teraz się za parę groszy kupuje pudełeczko
    zdejmujące
    > ograniczenie z sygnału HDMI i możesz potem z nim robić co chcesz.

    O, a ile to kosztuje i jak się fachowo nazywa?

    --
    Marek

  • 6. Data: 2015-11-25 15:26:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 25 Nov 2015 11:59:08 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > "odkodowywacz" sygnału, zabezpieczenie HDMI już dawno jest złamane.

    A czy, czasem nie obiecywano właścicielom praw do kontentu, że miało
    być niełamalne (rotacja kluczy itp.)?

    --
    Marek

  • 7. Data: 2015-11-25 15:30:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > A czy, czasem nie obiecywano właścicielom praw do kontentu, że miało
    > być niełamalne (rotacja kluczy itp.)?

    Jeśli obiecywano, to powinni oni dupę złoić wynalazcom od HDMI i puścić
    ich z torbami. Tak jak to oni potrafią.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2015-11-25 20:46:14
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2015-11-25 o 15:18, Marek pisze:
    > zdejmujące
    >
    > O, a ile to kosztuje i jak się fachowo nazywa?

    20 dolarów czy cuś.
    Poczytaj np. tu:
    http://www.howtogeek.com/208917/htg-explains-how-hdc
    p-breaks-your-hdtv-and-how-to-fix-it/

    MJ

  • 9. Data: 2015-11-25 21:54:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 25 Nov 2015 20:46:14 +0100, Michał
    Jankowski<m...@f...edu.pl> wrote:
    > 20 dolarów czy cuś.
    > Poczytaj np. tu:
    > http://www.howtogeek.com/208917/htg-explains-how-hdc
    p-breaks-your-hdtv-and-how-to-fix-it/

    Przeczytałem, inne podobne też. Ale to nie jest jakieś pewne
    rozwiązanie, zastrzegają że nie każdy spliter zadziała z każdym
    displayem...

    --
    Marek

  • 10. Data: 2015-11-26 09:41:36
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 25.11.2015 21:54, Marek pisze:

    > Przeczytałem, inne podobne też. Ale to nie jest jakieś pewne
    > rozwiązanie, zastrzegają że nie każdy spliter zadziała z każdym
    > displayem...

    Jeśli naprawdę będziesz potrzebował, to kup wysyłkowo, w razie czego
    odeślesz.

    MJ