  • 1. Data: 2019-07-17 13:34:30
    Temat: HGST 7200rpm 4TB HUS724040ALA640
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Co sądzicie o dyskach HGST 7200rpm 4TB HUS724040ALA640 do małego NAS?
    Mam cztery RED-y (5400rpm) i dwa padały (procentow oto porazka), inne WD też mi
    padały (2,5'' Black i Blue) a HGST mają bdb opinię.
    Na minus tego modelu HGST: większa prędkość obrotowa czyli większy hałas, większe
    zużycie prądu i wyższa temperatura
    spoczynku/pracy.
    Bardzo trudno kupić nowy z biegnąca od zera 3-letnią gwarancją producenta natomiast
    na rynku jest sporo nierozpakowanych z folii NOS
    (New Old Stock) z gwarancją kończącą się powiedzmy 2020-21.
    WD zakończyło produkcję tego modelu po przejęciu Hitachi.

  • 2. Data: 2019-07-17 20:40:30
    Temat: Re: HGST 7200rpm 4TB HUS724040ALA640
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-07-17 o 13:34, ąćęłńóśźż pisze:

    > WD zakończyło produkcję tego modelu po przejęciu Hitachi.

    Nie chciało samo sobie konkurencji robić...

    Zapakuj jak masz. Jak mocno obciążony możesz odczuć te 7200 obrotów, jak
    nie to tylko temperatura i spalanie wyższe. Jak NAS 4-bay to pewnie coś
    konkretniejszego masz z aktywnym chłodzeniem. Więc bez paniki.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2019-07-19 13:57:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-17, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
> [...]
    > tego modelu HGST: większa prędkość obrotowa czyli większy hałas,
    > większe zużycie prądu i wyższa temperatura spoczynku/pracy.

    I często też awaryjność.

    Tego modelu nie mam, ale mam 4x HDN726040ALE614, 4-10k godzin, jak dotąd
    odpukać ok.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2019-07-19 17:47:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jeszcze nie mam, ale widzę, że koszty wysyłki czegokolwiek ze Stanówka mocno poszły w
    górę.
    Przykładowo WD Red / Seagate Ironwolf 4TB $99 + koszty.
    HGST 4TB refurbished $65 (3-5 lat gwarancji sprzedawcy) + koszty.
    Koszty zjadają ewentualny zysk.
    Czasem konkurencyjne ceny zdarzają się w UK, czasem w Polsce.

    -----