  • 1. Data: 2018-03-20 08:49:18
    Temat: HP Z210 zwarcie w zasilaczu, co dalej?
    Od: s...@g...com

    Cześć,
    szukam porady jak przywrócić do działania stację roboczą HP Z210.
    Na pewno mam uszkodzony zasilacz (przypadkowe zwarcie, dużo by mówić). Uszkodzony na
    zasadzie: podłączam do kontaktu - wybija korki. To co mechanicznie spowodowało
    zwarcie już stamtąd usunąłem, ale problem pozostał. Nie wiem co jeszcze jest
    uszkodzone, czy podczas zwarcia poszły pozostałe podzespoły czy nie. Używany zasilacz
    widziałem na allegro za ~150 ale trudno powiedzieć czy reszta działa...
    Problemem jest to że w tych hapekach jest zasilacz 'szyty na miarę' i nie podepnę do
    niego od innego peceta. Nie chodzi tylko o wtyczkę (18pin) ale o inne napięcia itp (z
    tego co poczytałem).
    Poradzicie jak ruszyć z tym tematem? Szukać 'zwykłej' płyty i zasilacz do niej czy
    inna ścieżka? Może da się naprawić taki zasilacz?
    --
    jurek

  • 2. Data: 2018-03-20 14:11:20
    Temat: Re: HP Z210 zwarcie w zasilaczu, co dalej?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-20 o 08:49, s...@g...com pisze:
> [...]
    > Poradzicie jak ruszyć z tym tematem? Szukać 'zwykłej' płyty i zasilacz do niej czy
    inna ścieżka? Może da się naprawić taki zasilacz?

    1. kupujesz pasujący zasilacz na alledrogo
    2. zanosisz zepsuty zasilacz do fachowca żeby naprawił
    3. poszukaj w okolicy firmy serwisującej te kompy i załatw
    z kimś podmiankę zasilacza na dobry.

    Szybsza opcja to punkt pierwszy, tańsza nie wiadomo, zależy od szczęścia
    ale ze wskazaniem na punkt trzeci.