  • 1. Data: 2017-09-22 08:15:43
    Temat: Hala MTK- prawomocny wyrok
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Temat był wałkowany, nie trzeba przypominać o co chodzi. Sąd apelacyjny wydał właśnie
    prawomocny wyrok, trochę niższy niż w pierwszej instancji, ale przestroga jest.
    Inżynieria to nie zabawa, tu nie ma miejsca na druciarstwo. Bo może się skończyć źle.

  • 2. Data: 2017-09-22 09:25:05
    Temat: Re: Hala MTK- prawomocny wyrok
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Autor projektu wykonawczego dostał 9 lat pudła, a dyrektorstwo i zarząd
    ledwo po 1,5 - 2 lata. Pytanie dlaczego projekt budowlany został
    tak drastycznie zmieniony. Czy aby nie było tak, że gryzipiórki
    z zarządu chcieli zaoszczędzić na budowie?

    L.

  • 3. Data: 2017-09-22 09:32:13
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 22 września 2017 16:25:06 UTC+9 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    > tak drastycznie zmieniony. Czy aby nie było tak, że gryzipiórki
    > z zarządu chcieli zaoszczędzić na budowie?

    Trzeba by poszukać jaki zarzut komu udowodniono, a z jakiego się kto wyłgał. Być może
    nie dało się udowodnić kierownictwu że wiedziało jak to może się skończyć. W
    gimnazjum tego nie uczą.

  • 4. Data: 2017-09-22 09:39:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-09-22 o 09:25, Lisciasty pisze:
> [...]
    > tak drastycznie zmieniony. Czy aby nie było tak, że gryzipiórki
    > z zarządu chcieli zaoszczędzić na budowie?

    Mało czasu. Pół roku na postawienie.
    https://wpolityce.pl/polityka/358826-piec-osob-skaza
    nych-na-wiezienie-w-sprawie-zawalenia-sie-hali-miedz
    ynarodowych-targow-katowickich

    Robert

  • 5. Data: 2017-09-22 10:26:41
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > tak drastycznie zmieniony. Czy aby nie było tak, że gryzipiórki
    > z zarządu chcieli zaoszczędzić na budowie?

    Z tego co pamiętam inspektor nałożył karę za brak odśnieżania dachu.
    Sąd karę i obowiązek odśnieżania cofnął.
    Nie widzę kary dla tego sądu.

    WM

  • 6. Data: 2017-09-22 11:54:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Z tego co pamiętam inspektor nałożył karę za brak odśnieżania dachu.
    >Sąd karę i obowiązek odśnieżania cofnął.
    >Nie widzę kary dla tego sądu.

    Byc moze uznal, ze w swietle przepisow inspektor nie byl upowazniony
    do karania za odsniezanie.

    A jestes pewny, ze o to chodzilo ?
    Bo ja pamietam jakis watek, ze ubezpieczyciel chcial sie wykpic od
    odpowiedzialnosci, a sad orzekl "u nas dachow sie nie odsnieza".
    I IMO mial racje.

    J.

  • 7. Data: 2017-09-22 11:57:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    Moze i bylo, ale projektant ma wiedze, a zarzad niekoniecznie.
    I projektant ma realizowac zyczenia zarzadu, ale do pewnych granic.

    >Mało czasu. Pół roku na postawienie.
    >https://wpolityce.pl/polityka/358826-piec-osob-skaz
    anych-na-wiezienie-w-sprawie-zawalenia-sie-hali-mied
    zynarodowych-targow-katowickich

    Czy tak malo ... przy tej technologii chyba w sam raz, chyba widzialem
    szybciej stawiane hale.
    Fakt - nie wiem ile projekt zajal.

    J.

  • 8. Data: 2017-09-22 12:55:30
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 22 września 2017 16:39:27 UTC+9 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

    > Mało czasu. Pół roku na postawienie.

    Ale ten koleś nie przyspieszył realizacji swoimi zmianami, tylko odchudził
    konstrukcję. Gdyby nic nie zrobił, gdyby zbudowano to co było na początku
    zaprojektowane, to nic by się nie zawaliło, a i czasu na budowę byłoby więcej, bo nie
    musieliby czekać na jego "poprawki".

  • 9. Data: 2017-09-22 13:04:37
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 22 września 2017 17:26:43 UTC+9 użytkownik WM napisał:

    > Z tego co pamiętam inspektor nałożył karę za brak odśnieżania dachu.
    > Sąd karę i obowiązek odśnieżania cofnął.
    > Nie widzę kary dla tego sądu.

    Na dostępnych zdjęciach zawalonej hali widać na dachach śnieg, ale mało. To była
    mroźna zima, opady słabe. Tam problemem nie był śnieg, tylko kiepska izolacja (bo
    przez długi czas świeżo spadnięty śnieg szybko topniał na ciepłym dachu i nie było
    czego odśnieżać) i niedrożne odpływy (bo to co stopniało zamiast spłynąć rynną, to
    zamarzało). Zresztą ta hala już w czasie budowy rozpękła się od samego patrzenia.
    Załatali, zalepili i tak zostało. To że zawaliła się wtedy kiedy się zawaliła to była
    tylko kwestia czasu a nie śniegu.

  • 10. Data: 2017-09-22 13:15:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    Wańkowski napisał:

> [...]
    >zaprojektowane, to nic by się nie zawaliło,
    >a i czasu na budowę byłoby więcej, bo nie musieliby czekać na jego

    Nie znam sie na budowlance, ale wielokrotnie slysze, ze jest "projekt"
    i "projekt wykonawczy".

    Wiec byc moze i tak trzeba by poczekac.

    J.