  • 1. Data: 2019-07-13 22:09:54
    Temat: Hamulce z tyłu popisukują i grzeją się
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Mam problem od dłuższego czasu taki:

    Pacjent Orlando 1.8. Z tyłu tarcze i zaciski. Tarcze wymienianie jakiś
    czas temu, ale problem był przed i jest po.

    Czasami, po postoju z zaciągniętym ręcznym, w czasie jazdy słyszę
    świerszczenie. Samochód puszczony luzem delikatnie hamuje tuż przed
    zatrzymaniem. Koła grzeją się, raz jedno, raz drugie, czasem się nie
    grzeją, zupełny przypadek. Świerszczenie znika w momencie nawet
    delikatnego naciśnięcia hamulca. Czasami wraca, czasami nie.

    To nie jest wina linek ręcznego, zostały wymienione i został na nich
    spory luz aby wykluczyć jakiś wstępny naciąg.

    Zaciski aluminiowe.

    Ponieważ na temacie nie znam się i widzę że warsztaty alergicznie
    reagują na hasło "zaciski aluminiowe" to chciałem zadać kilka pytań i
    uzbrojony w odpowiedzi może się w końcu z kimś w okolicy dogadam:

    a) Czy hamulce tego typu posiadają jakiekolwiek regulacje?

    b) Czy w zacisku jest cokolwiek co jest wymienialne i może mieć związek
    z tym problemem? Widzę że można dostać np. tłoczki do niego.

    c) Da się taki zacisk rozebrać i uszczelnić/wyczyścić czy też raczej mam
    szukać nowego?

    d) A może to nie zacisk? Jakieś pomysły?

    Zaznaczam że warsztaty nie tylko reagują alergicznie na zaciski
    aluminiowe ale również alregicznie na jakieś niejasne problemy jak
    świerszczenie z hamulcach.

    PS. Zrobiłem mały test: niezaciągniety ręczny, znak markerem na tarczy.
    Znak zniknął po obrocie koła, wnioskuje że klocek dotyka tarczy.

    PS2. Zaciski to nie jest ogromny majątek, ale zanim wymienie chciałbym
    zapytać, może to wcale nie wymaga wymiany.

  • 2. Data: 2019-07-14 00:29:33
    Temat: Re: Hamulce z tyłu popisukują i grzeją się
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** heby pisze tak:

> [...]
    > reagują na hasło "zaciski aluminiowe" to chciałem zadać kilka
    > pytań i uzbrojony w odpowiedzi może się w końcu z kimś w okolicy

    bo amelinium się wygina i rozdziawia zacisk tłoczek się kosi, klocki
    się koszą itd.

    > a) Czy hamulce tego typu posiadają jakiekolwiek regulacje?

    w passacie B5 nie posiadają.

    > b) Czy w zacisku jest cokolwiek co jest wymienialne i może mieć
    > związek z tym problemem? Widzę że można dostać np. tłoczki do
    > niego.

    Tłoczki zwyczajnie rdzewieją przeciera się papierem 2000 krecac
    tłoczkiem. Rysy mają być w poprzek. Zacisk gnije na biały proszek.
    Zaciera tłoczek i miażdzy gumki.

    > c) Da się taki zacisk rozebrać i uszczelnić/wyczyścić czy też
    > raczej mam szukać nowego?

    ofkors sie da ale plyn scieknie trzeba skołować zakretke albo stary
    zacisk.

    > d) A może to nie zacisk? Jakieś pomysły?

    nie to zacisk ;)

    jeszcze prowadnice zacisku i prowadnice klocków ale to zacisk :)

    > Zaznaczam że warsztaty nie tylko reagują alergicznie na zaciski
    > aluminiowe ale również alregicznie na jakieś niejasne problemy jak
    > świerszczenie z hamulcach.

    też bym uciekał do WC lub udawał klienta.

    > PS. Zrobiłem mały test: niezaciągniety ręczny, znak markerem na
    > tarczy. Znak zniknął po obrocie koła, wnioskuje że klocek dotyka
    > tarczy.

    zawsze dotyka po za tym tarcza może być krzywa

    > PS2. Zaciski to nie jest ogromny majątek, ale zanim wymienie
    > chciałbym zapytać, może to wcale nie wymaga wymiany.

    jeszcze może być zapowietrzony układ ale to zacisk ;)

    Jak zrobisz remont zacisku, wszystkie gumki nowe, smar to zobaczysz że
    tłoczek chodzi lekko jak marzenie od nacisku kciuka.

    popatrz na jutubku jak remontuja zaciski

    https://youtu.be/gwMyQsoQC-s

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer