  • 1. Data: 2015-11-06 17:23:46
    Temat: Hodowla maszyn ;)
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    Okazuje sie, ze nie tylko czlowiek stosuje przekladnie zebate.
    Kola zebate dzialaja w stawach u pewnych owadow:
    http://m.phys.org/news/2013-09-functioning-mechanica
    l-gears-nature.html
    W przyszlosci inzynieria genetyczna umozliwi (byc moze?) wyhodowanie
    gotowej skrzynki biegow ;)

    A tu dla odmiany bakterie zaprzegniete do kieratu :)
    http://m.phys.org/news/2009-12-argonne-scientists-ba
    cteria-power-simple.html

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-11-06 17:50:11
    Temat: Re: Hodowla maszyn ;)
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Zarąbiste :>
    Jak masz więcej ciekawostek z tej strony to zapodaj linki,
    celowo nie otwieram głównej, bo zaraz wsiąknę i znowu pół nocy zniknie :>

    L.

  • 3. Data: 2015-11-06 18:51:28
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-06 o 17:50, Lisciasty pisze:
    > Zarąbiste :>
    > Jak masz więcej ciekawostek z tej strony to zapodaj linki,
    > celowo nie otwieram głównej, bo zaraz wsiąknę i znowu pół nocy zniknie :>

    Nie z tej strony, ale dosyc ciekawe:

    Zostaly zauwazone w przyrodzie, przypadki zawladniecie mozgiem owada.
    To brzmi jak scenariusz taniego glupawego horroru,
    ale zostalo odkryte i opisane przez biologow.
    Taka sztuczke potrafi wykonac motylica na mrowce.
    http://wellspedia.blog.com/zombi/

    ''Gdy ta właśnie samotna motylka dotrze do mózgu,
    zachowanie mrówki się zmienia...
    O, tak!Motylka, prymitywny robaczek z rodziny przywr,
    a więc najprostszych jednokomórkowców,
    steruje odtąd skomplikowanym organizmem mrówki.''

    Gdyby motylke zmodyfikowac genetycznie tak, aby zmusila owada
    do wykonania takiego programu jaki my chcemy? ;)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2015-11-06 19:28:32
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-11-06 o 18:51, WM pisze:
    > Zostaly zauwazone w przyrodzie, przypadki zawladniecie mozgiem owada.
    Ale to chyba fake.

    Robert

  • 5. Data: 2015-11-07 08:13:57
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Ale to chyba fake.

    Raczej nie, bo jest sporo materialow potwierdzajacych.
    Wiki powoluje sie np. na: [3] Zoologia : bezkręgowce. T. 1. Red. nauk.
    Czesław Błaszak. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009, s. 191.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Motyliczka_w%C4%85trob
    owa#Cykl_.C5.BCyciowy
    ''W organizmach mrówek jedna cerkaria wędruje w stronę mózgu,
    przekształca się w metacerkarię i tworzy cystę w zwoju
    podprzełykowym[3].
    Cysta wpływa na zachowanie mrówki, powodując, że podczas dnia wchodzi
    na liście traw lub roślin polnych, co zwiększa szansę na zjedzenie
    przez żywiciela ostatecznego.''

    Zreszta podobnych strategii przejmowania kontroli nad zywicielem,
    stosowanych przez pasozyty jest wiecej.
    http://m.onet.pl/wiedza-swiat/nauka,rkh0k
    http://www.wiz.pl/8,342.html#

    DARPA eksperymentuje nad implantami mozgowymi:
    http://www.chip.pl/news/sprzet/gadzety/2015/09/darpa
    -stworzyla-implant-ktory-poprawi-pamiec#ixzz3mms7aXP
    8
    To juz staje sie naprawde niebezpieczne ;)
    Skoro pasozyty potrafia przejac kontrole nad zywicielem, to byc moze
    w przyszlosci nanoroboty tez ;)
    Warto juz teraz pomyslec, jak chronic osoby majace walizeczki z
    czerwonym przyciskiem ;)
    Zarty zartami, ale warto kontrolowac sytuacje w tej dziedzinie.

    Pozdrawiam WM

  • 6. Data: 2015-11-07 10:02:55
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-11-07 o 8:13, WM pisze:
    > Raczej nie, bo jest sporo materialow potwierdzajacych.
    Moje przypuszczenie oparłem tylko na zdziwieniu i szybkim przejrzeniu
    czy coś więcej można znaleźć o tym pasożycie.
    I wszystko było za uznaniem tego za fake.

    Znalazłem to https://pl.wikipedia.org/wiki/Motylica_w%C4%85trobow
    a i tam
    nic nic nie wspominali.
    Ale jak widać to jakiś kuzyn. :-)

    Na stronie z blogiem o tym zombi nazwa łacińska jest przekręcona i
    pewnie nie dotarłem na Wiki do ego co Ty.
    Napisane było też tam, że to jednokomórkowiec i zapaliła mi się już
    czerwona lampka.
    No i sama strona powstała na skutek zainspirowania książkami B. Werbera
    (SF).

    Robert

  • 7. Data: 2015-11-07 11:10:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 6 Nov 2015 18:51:28 +0100, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
    > Gdyby motylke zmodyfikowac genetycznie tak, aby zmusila owada
    > do wykonania takiego programu jaki my chcemy? ;)

    Są pajęczaki, które modyfikują genetycznie np. liście by zaczęły
    produkować im to co one potrzebują, poczytaj o galasach.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2015-11-08 09:06:08
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-07 o 11:10, Marek pisze:

    > Są pajęczaki, które modyfikują genetycznie np. liście by zaczęły
    > produkować im to co one potrzebują, poczytaj o galasach.

    Przeczytalem, ze modyfikuja chemicznie, nie genetycznie.

  • 9. Data: 2015-11-08 13:32:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 8 Nov 2015 09:06:08 +0100, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
    > Przeczytalem, ze modyfikuja chemicznie, nie genetycznie.

    Zależy jakie źródło czytasz, widziałem takie co opisywały modyfikacje
    genetyczne,
    np. wpisz w google "co takiego w tej lipie jest" pierwszy pdf z
    wyników wyszukiwania.

    --
    Marek