  • 1. Data: 2019-01-16 23:23:47
    Temat: Huawei - kupować czy unikać?
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    Przymierzałem się do zakupu Huawei P20 Lite, bo ma wszystko to,
    czego potrzebuję, ładnie wygląda i mieści się w założonym przeze
    mnie budżecie (sztywny górny pułap to 1200 zł). W związku z ostatnią
    nagonką na Huawei (afera szpiegowska, straszenie oprogramowaniem
    szpiegującym itp.) trochę jednak zwątpiłem i chciałem Was spytać
    o opinię. Po pierwsze: czy rzeczywiście chiński producent inwigiluje
    użytkowników swojego sprzętu bardziej niż to czyni konkurencja,
    są jakieś realne powody do obaw? Po drugie: czy wspomniana afera
    sprzed kilku dni może doprowadzić do tego, że Huawei po prostu
    wyniesie się z naszego kraju, co będzie skutkować tym, że o jakimkolwiek
    supporcie, aktualizacjach, gwarancjach itp. na ich sprzęt będzie można
    po prostu zapomnieć? Trzymać się pierwotnej koncepcji czy brać jakiegoś
    Samsunga?

  • 2. Data: 2019-01-17 01:04:42
    Temat: Re: Huawei - kupować czy unikać?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Piotrek pisze tak:

    > Po pierwsze: czy rzeczywiście chiński producent inwigiluje
    > użytkowników swojego sprzętu bardziej niż to czyni konkurencja, są
    > jakieś realne powody do obaw?

    Powiem tak. Wolę kiedy mnie szpiegują kapitaliści niż komuniści.
    Dwa nie lubię Chińczyków.

> [...]
    > będzie skutkować tym, że o jakimkolwiek supporcie, aktualizacjach,
    > gwarancjach itp. na ich sprzęt będzie można po prostu zapomnieć?

    Raczej nierealne. Poza tym ile masz zamiar go mieć. Po dwóch latach
    powiesz e stary znudził mi się.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 3. Data: 2019-01-17 09:33:05
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-01-16 o 23:23, Piotrek pisze:
> [...]
    > supporcie, aktualizacjach, gwarancjach itp. na ich sprzęt będzie można
    > po prostu zapomnieć? Trzymać się pierwotnej koncepcji czy brać jakiegoś

    Doradzał nie będę, mogę tylko powiedzieć że firma totalnie olewa
    klientów. W swoim czasie kupiłem ich tablet i jako jedyny mój sprzęt
    tego typu nie dostał ani jednej aktualizacji, tak że po niespełna roku
    był to już sprzęt niepełnowartościowy. Tak że na support lepiej nie licz
    bez względu na to czy pozostanie w Polsce czy nie.

  • 4. Data: 2019-01-17 10:41:34
    Od: dizel <x...@x...xxx>

    Trybun has brought this to us :

> [...]
    > ani jednej aktualizacji, tak że po niespełna roku był to już sprzęt
    > niepełnowartościowy. Tak że na support lepiej nie licz bez względu na to czy

    Jak kupiłeś jakiś tańszy tablet to tak jest, z telefonami też tak jest
    tańszymi niezależnie od marki. No tak to działa po prostu.
    Chcesz mieć aktualizacje na bieżąco to kup flagowca, chociaż już się to
    powoli zmienia za sprawą android one.

  • 5. Data: 2019-01-17 10:52:57
    Od: dizel <x...@x...xxx>

    Piotrek pretended :
> [...]
    > o opinię. Po pierwsze: czy rzeczywiście chiński producent inwigiluje
    > użytkowników swojego sprzętu bardziej niż to czyni konkurencja,

    Ja bym się nie przejmował, każdy producent na bank szpieguje tylko się
    głośno o tym nie mówi, nie chcesz żeby cię szpiegowali to kup klasyczną
    Nokię za 100zł i tyle.

> [...]
    > supporcie, aktualizacjach, gwarancjach itp. na ich sprzęt będzie można
    > po prostu zapomnieć? Trzymać się pierwotnej koncepcji czy brać jakiegoś

    Myślę że to za bardzo czarny scenariusz, za mocną pozycję ma Huawei w
    Polsce żeby z dnia na dzień się wynieśli. Nie tyczy się tylko
    telefonów, ale i infrastruktury operatorów. Cały Play stoi w większości
    na Huawei.Wyrzucenie z Polski Huawei to byłby spory cios bo popatrz
    choćby na telefony do 1000zł tych tańszych znanych marek. Masz tylko:
    Asus,Xiaomi,Motorola(Lenovo) i właśnie Huawei. Także praktycznie wyboru
    nie ma.
    Nie wspominając o sprzęcie typu modem/ruter gsm, gdzie praktycznie poza
    Huawei w rozsądnych pieniądzach jest tylko Zte.

  • 6. Data: 2019-01-17 10:56:19
    Od: p...@g...com

    mialem p8 lite i w sumie nie bylo sie do czego przyczepic ... aktualizacje szly na
    biezaco, producent zezwala na unlock bootloadera ale co mnie wkurzalo to brak usb otg
    wiec sie go pozbylem ... nie wiem skad ta cena 1200 ? na pepperze chodzi ponizej 1000
    pln a IMHO to i tak za duzo ... jak komus nie zalezy na nfc niech sprawdzi mi a2 lite
    bywal po 500 zeta od chinczykow, 2-3 lata pochodzi na android one potem i tak bateria
    padnie a jest konkretna 4000 mAh, o samsungu s8 w tej cenie mozna pomarzyc a
    kupowanie s7 czy A/J serii to pomylka ...

  • 7. Data: 2019-01-17 11:47:02
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-01-17 o 10:41, dizel pisze:
> [...]
    > Chcesz mieć aktualizacje na bieżąco to kup flagowca, chociaż już się
    > to powoli zmienia za sprawą android one.

    W tamtym czasie Ideos to był najdroższy tablet na rynku. Nawet w
    topowych firmach próżno było szukać sprzętu z takimi bajerami jak
    rozmowy telefoniczne i SMSowanie.

  • 8. Data: 2019-01-17 11:50:30
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2019-01-16 o 23:23, Piotrek pisze:
    > nagonką na Huawei (afera szpiegowska, straszenie oprogramowaniem
    > szpiegującym itp.) trochę jednak zwątpiłem i chciałem Was spytać

    Kup Xiaomi/Huawei - twoje dane idą do Chin.
    Kup Samsunga - twoje dane idą do Korea.
    Kup Iphona - twoje dane idą do USA.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 9. Data: 2019-01-17 13:59:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 stycznia 2019 11:43:25 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

    > W tamtym czasie Ideos to był najdroższy tablet na rynku. Nawet w
    > topowych firmach próżno było szukać sprzętu z takimi bajerami jak
    > rozmowy telefoniczne i SMSowanie.

    Oj tam, oj tam
    W tamtym mniej więcej czasie w Biedroce pojawił się kosztujący coś koło 4 stów tablet
    który miał dokładnie te same bajery. city tab supreme się chyba nazywał
    Brak aktualizacji czego konkretnie spowodował ze Twój Ideos stał się
    niepełnowartościowy?

  • 10. Data: 2019-01-17 14:39:10
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2019-01-17 o 11:47, Trybun pisze:
    > W tamtym czasie Ideos to był najdroższy tablet na rynku. Nawet w

    Ciekawe, a możesz przedstawić ceny inny tabletów z tego okresu?