  • 1. Data: 2019-10-01 17:32:56
    Temat: Hybryda zonk
    Od: Peter <p...@o...pl>

    Znajomy jest na kupnie samochodu, myślał o yotote C-HR, padło na hybryde
    bo silnik 1.8 i tak w zasadzie zdecydowany i napalony a tu spojrzałem na
    parametry że moment 140Nm - no dramat, moc 122KM, no dramat

    WTF z tymi hybrydami>? toż to 1.2 115KM benzyna będzie lepiej chodziło

    zwłaszcza że spalanie go mniej obchodzi

  • 2. Data: 2019-10-01 18:28:32
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-10-2019 o 17:32, Peter pisze:
> [...]
    > parametry że moment 140Nm - no dramat, moc 122KM, no dramat
    >
    > WTF z tymi hybrydami>? toż to 1.2 115KM benzyna będzie lepiej chodziło

    To po co mu hybryda?

    Zresztą na spalaniu taka hybryda też w rzeczywistości niewiele
    oszczędza, różnica mniej więcej taka, jak między benzyniakiem a dieslem,
    tylko więcej kosztuje.

    A do tego wyje podczas jazdy (skrzynia) i bez prądu nie jedzie, tylko
    się toczy.

  • 3. Data: 2019-10-01 19:21:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Peter" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >dramat

    >WTF z tymi hybrydami>? toż to 1.2 115KM benzyna będzie lepiej

    Ale o co chodzi- ze 120KM za malo, ze za malo konikow z litra ?

    Tam gdzies moze byc tryb laczony - silnik spalinowy i elektryczny - i
    mocy do przyspieszenia starczy.

    Ale istotnie - ciekawe czemu taki duzy silnik - wydawaloby sie, ze na
    miejscu powinno im zalezec.
    A moze turbina zajmuje wiecej miejsca niz te 1.8 ?

    No i jeszcze jedna sprawa - im zalezy na sprawnym i niskoemisyjnym
    silniku w pewnym zakresie parametrow ruchu - bo moga silnik tak
    obciazyc.
    Moze ten 1.8 lepszy niz 1.2 ?

    J.

  • 4. Data: 2019-10-01 19:41:42
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-10-01 o 17:32, Peter pisze:
> [...]
    > parametry że moment 140Nm - no dramat, moc 122KM, no dramat
    >
    > WTF z tymi hybrydami>? toż to 1.2 115KM benzyna będzie lepiej chodziło

    Na grupie samochodowej można by oczekiwać czegoś więcej niż 'WTF' w
    kwestii silników hybrydowych.

    Te 122 KM to znacznie więcej niż w klasycznym silniku, bo są dostępne
    przez cały czas przyspieszania, a nie tylko w jednym momencie.

    Hybrydowy Yaris, który ma łącznie 100 KM przyspiesza do licznikowego 100
    km/h w 10 sekund.

    --
    MN

  • 5. Data: 2019-10-01 21:14:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > parametry że moment 140Nm - no dramat, moc 122KM, no dramat
    >
    > WTF z tymi hybrydami>? toż to 1.2 115KM benzyna będzie lepiej chodziło

    To może niech obejrzy outlandera PHEV.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2019-10-01 22:11:57
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 1 października 2019 10:33:40 UTC-5 użytkownik Peter napisał:
> [...]
    > parametry że moment 140Nm - no dramat, moc 122KM, no dramat
    >
    > WTF z tymi hybrydami>? toż to 1.2 115KM benzyna będzie lepiej chodziło

    Nic. Problemem jest to co kulega sobie trybi w glowie.
    Ta hybryda to ma 100KM w calym zakresie przyspieszania. Bo to e-CVT.
    I do tego te 22KM hybrydy.

    Przyspieszenie ma do setki 11sek. Czyli nie tak zle.

    > zwłaszcza że spalanie go mniej obchodzi

    To po kij mu hybryda?
    Niech se cos mocnego poszuka z uzywek.

  • 7. Data: 2019-10-02 00:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Peter p...@o...pl ...

> [...]
    > dramat
    >
    > WTF z tymi hybrydami>? toż to 1.2 115KM benzyna będzie lepiej

    No to zdecydowanie dziwny wybór...
    Powinien celować w coś z moca minimum 250KM i duzym bagaznikiem zeby sie
    siatka z bułkami z biedronki zmiesciła!
    Bo wiadomo ze to wstyd wracac z biedry tylko 122KM. Dramat... ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

  • 8. Data: 2019-10-02 09:38:54
    Od: robot <a...@o...pl>

> [...]
    140Nm - no dramat, moc 122KM, no dramat

    > WTF z tymi hybrydami>? toż to 1.2 115KM benzyna będzie lepiej chodziło

    O Jezu. No co za problem?
    To mu doradź jakąś mocniejszą hybrydę. Jest wybór.
    Może jakiegoś Koenigsegga.

  • 9. Data: 2019-10-02 09:48:40
    Od: viktorius <v...@i...pl>

> [...]
    > parametry że moment 140Nm - no dramat, moc 122KM, no dramat
    >
    > WTF z tymi hybrydami>? toż to 1.2 115KM benzyna będzie lepiej chodziło

    Jak mu nie zależy na spalaniu, to po do mu hybryda?
    Bo do ajfona musi pasować, bo trzeba być trendi? Rurki też nosi bo inni
    na insta mają?

    Dla każdego cos innego, znajomy niech sobie kupi megane rs czy innego
    hot-hatcha. Tam spalanie na dalszym planie, za to koni z litra że hoho.

    Silnik 1.8 Toyoty pracuje w cyklu Atkinsona, nie Otto. Taki silnik jest
    słabszy, ale efektywniejszy w zakresie średnich obrotów, czyli w których
    silnik pracuje większość czasu (szczególnie przy przekładni CVT) Dlatego
    nie pali tyle co 1,8, tylko mniej, bo efektywniej obchodzi się z podanym
    paliwem. Hybryda to nie rajdówka, mocy jej nie trzeba, tylko dobrego
    zarządzania paliwem.

    --
    viktorius

  • 10. Data: 2019-10-02 10:37:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 2 października 2019 00:59:57 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Bo wiadomo ze to wstyd wracac z biedry tylko 122KM. Dramat... ;-DDD

    No i później wątek na grupie "Przekroczenie 24 punktów karnych"
    https://groups.google.com/forum/?hl=pl#!searchin/pl.
    misc.samochody/Przekroczenie$2024$20punkt%C3%B3w$20k
    arnych%7Csort:date/pl.misc.samochody/klt5zGMYO6E/gey
    8n6kxCgAJ