  • 1. Data: 2016-07-12 20:41:25
    Temat: Hydrofor
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Aby zwiększyć rezerwuar wody w hydroforze chcę dodać drugi zbiornik.
    Połączyć szeregowo czy równolegle? Pompa pozostaje jedna.
    Jakoś nie widzę różnicy? A może jest?

    Robert

  • 2. Data: 2016-07-12 23:45:32
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Jakby tam były duże przepływy, to różnica by była, bo dwiema rurkami pójdzie więcej
    wody niż jedną. No ale do tego zbiornika zasadniczo nie płynie woda, poza jakąś jedną
    kapelką raz na jakiś czas.

  • 3. Data: 2016-07-13 12:37:50
    Temat: Re: Hydrofor
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Zastanawiam się jak zwiększyć użytkową objętość.
    Niby ma napisane (zbiornik) 300 l. Ale zasilanie jest na takiej
    wysokości, że pozostaje około 200 l. Odjąć trzeba poduszkę powietrzną.
    Zakładając minimalne ciśnienie 2,5 a to tylko pobiorę do zbiornika 100 l
    i mam 5 a.

    Czyli trzeci zbiornik tylko na powietrze? A tamte dwa do pełna z wodą?
    Tak kombinuję, bo studnia ma małą wydajność.

    Robert

  • 4. Data: 2016-07-13 12:54:33
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 13 lipca 2016 12:37:49 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    >
    > Czyli trzeci zbiornik tylko na powietrze? A tamte dwa do pełna z wodą?
    > Tak kombinuję, bo studnia ma małą wydajność.

    Ja bym rozważył danie jednego zbiornika nieciśnieniowego, bez poduszki powietrznej,
    takiego buforu który można napełnić całkowicie, zaraz za pompą studzienną. Potem
    dodatkowa pompa, potem już normalny zbiornik, z poduszką powietrzną. Pompa ze studni
    pomału niech napełnia ten pierwszy, pompa pomiędzy zbiornikami niech nabija ten
    drugi, ciśnieniowy. Zawsze jest woda, zawsze jest ciśnienie, woda ze studni płynie
    małym, ale nieprzerwanym strumykiem. Mniejsza cykliczność pracy pomp i ciśnienia w
    rurach. Pompa studzienna ma spokojniejszą pracę, bo nie musi tłoczyć wody do
    zbiornika z poduszką ciśnieniową. Same zalety.

    Konrad

  • 5. Data: 2016-07-13 13:35:13
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-13 o 12:54, Konrad Anikiel pisze:
    > Ja bym rozważył danie jednego zbiornika nieciśnieniowego
    Też to rozważałem, ale boję się, że nie podołam z zabezpieczeniami przed
    przelaniem, czystości tego zbiornika.

    Robert

  • 6. Data: 2016-07-13 13:45:09
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 13 lipca 2016 13:35:52 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Też to rozważałem, ale boję się, że nie podołam z zabezpieczeniami przed
    > przelaniem, czystości tego zbiornika.

    A co obecnie wyłącza pompę studzienną? Domyślam się że czujnik ciśnieniowy.
    podłączysz go do tej małej pompy nabijającej, a pompę studzienną podłączysz do
    czujnika poziomu w zbiorniku buforowym.

    Czystość się teraz załatwia lampką ultrafioletową zanurzoną w zbiorniku. Przy okzazji
    zabezpiecza przed zamarznięciem wody, chociaż nie wiem do jakiej temperatury.

    Konrad

  • 7. Data: 2016-07-13 17:14:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-13 o 13:45, Konrad Anikiel pisze:
    > A co obecnie wyłącza pompę studzienną? Domyślam się że czujnik ciśnieniowy.
    podłączysz go do tej małej pompy nabijającej,
    Tak.

    > a pompę studzienną podłączysz do czujnika poziomu w zbiorniku
    > buforowym.
    I tego czujnika się boję. Przydałby się przelew. Tylko gdzie go
    podłączyć? Do kanalizacji... kiepsko, potrzebny syfon, woda wyparuje...

    > Czystość się teraz załatwia lampką ultrafioletową zanurzoną w
    > zbiorniku.
    O tym nie pomyślałem, dobry pomysł.

    Robert

  • 8. Data: 2016-07-13 17:30:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Tak.

    >I tego czujnika się boję. Przydałby się przelew. Tylko gdzie go
    >podłączyć? Do kanalizacji... kiepsko, potrzebny syfon, woda
    >wyparuje...

    Do studni :-)

    >O tym nie pomyślałem, dobry pomysł.

    A o czystosc hydroforu sie nie martwicie ?

    J.

  • 9. Data: 2016-07-13 17:53:57
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 13 lipca 2016 17:14:57 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    podłączysz go do tej małej pompy nabijającej,
    > Tak.

    > I tego czujnika się boję. Przydałby się przelew. Tylko gdzie go
    > podłączyć? Do kanalizacji... kiepsko, potrzebny syfon, woda wyparuje...

    No to weź taki zbiornik który trochę ciśnienia wytrzyma. Daj mu odpowietrznik z
    pływakiem. Jak będzie pełno to pływak zatka wylot i zacznie rosnąć ciśnienie. Teraz
    już tylko potrzebujesz zwykły czujnik ciśnieniowy który wyłączy pompę. Tak sam jaki
    już masz.

    Hm, no i wyszło mi szeregowe połączenie tak jak na początku pytałeś. Albo raczej bym
    to nazwał kaskadowym. Może bez sensu. Korzyść nie taka wielka, większa komplikacja.

    > O tym nie pomyślałem, dobry pomysł.

    To nie mój pomysł. Wszystkie statki mają takie lampki w zbiorniku wody balastowej,
    żeby chińskich rozwielitek nie przywiozły do Bałtyku.

  • 10. Data: 2016-07-13 18:05:26
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-13 o 17:30, J.F. pisze:

    > A o czystosc hydroforu sie nie martwicie ?
    W hydroforze powietrze z zewnątrz się nie dostaje. Do zbiornika
    buforowego tak.
    Zastanawiam dlaczego cały czas (wolno, powiedzmy rok) ubywa powietrza z
    poduszki.
    Wydaje mi się, że zbiornik jest jednak szczelny.
    Rozpuszcza się w wodzie?

    Robert