  • 1. Data: 2017-04-30 02:02:19
    Temat: Hyperion, porzucona numeracja i UKE
    Od: Marek <f...@f...com>

    Hyperion pada, co będzie z przydzielona im numeracja? Na mieście
    mówią, że UKE nie wie co z tym zrobić bo nie było jeszcze takiego
    przypadku. Tysiace klientow nie moze przenieść nr do innycn
    operatorów, bo to nie będzie skuteczne. Jak komornik wyłączy
    ostatnie szafy Hyperiona to i tak "przeniesione" nr staną się martwe.
    Serio UKE nie ma procedur na odebranie numeracji i przekazanie jej
    innym chętnym co by zachować numery?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2017-05-01 11:21:14
    Temat: Re: Hyperion, porzucona numeracja i UKE
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Apr 2017 02:02:19 +0200, Marek napisał(a):
> [...]
    > ostatnie szafy Hyperiona to i tak "przeniesione" nr staną się martwe.
    > Serio UKE nie ma procedur na odebranie numeracji i przekazanie jej

    A nie ma Centralnej Bazy ? Moglyby tam egzystowac.

    No i czy w ogole bedzie problem ?
    Bo moze to np problem syndyka, albo ktos chetnie przejmie klientow.

    J.

  • 3. Data: 2017-05-01 11:29:58
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2017-04-30 o 02:02, Marek pisze:
> [...]
    > Tysiace klientow nie moze przenieść nr do innycn operatorów, bo to nie
    > będzie skuteczne. Jak komornik wyłączy ostatnie szafy Hyperiona to i

    Równie dobrze się okaże, że wyłączenie tych szaf to przestępstwo
    wprowadzania zakłócenia w pracy systemów teleinformatycznych i komornik
    nie będzie mógł tego zrobić, co i tak jest sytuacją bez wyjścia, bo ktoś
    musi te szafy konserwować i kupować do nich energię elektryczną.

  • 4. Data: 2017-05-03 15:00:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 1 May 2017 11:21:14 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A nie ma Centralnej Bazy ? Moglyby tam egzystowac.
    > No i czy w ogole bedzie problem ?
    > Bo moze to np problem syndyka, albo ktos chetnie przejmie klientow.

    Chodzi o zachowanie.numerow, nie tylko przejecie.Wg info jakie
    dostalem od innego opa, do ktorego chciałem przeniesc to
    -przeniesienie nr będzie działać tylko tak długo jak będą działać
    serwery hyperiona.
    - uke nie ma procedury odebrania numeracji i przeniesienie jej komu
    innemu bo przydziela numeracje blokami po tysiąc, nowy op musiałby
    przyjac cały tysiąc, a nie ma chętnych na to

    --
    Marek

  • 5. Data: 2017-05-03 15:31:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 1 May 2017 11:29:58 +0200, SnCu <t...@e...ca> wrote:
> [...]
    ktoś
    > musi te szafy konserwować i kupować do nich energię elektryczną.

    Też jestem ciekawy co dalej. Nowy op w moim imieniu wysłał do hyp.
    zgloszenie przeniesienia (nie pamiętam jak to się fachowo nazywalo).
    Cześć nr "wchodzi"* nowym opem, część nadal wchodzi starym, czyli
    jeszcze nie wyłączyli. Na ponaglenie w sprawie reszty już nie ma
    odpowiedzi nikt w hyp. już nie odbiera tel ani nie odpisije na maila.
    Nowy op sugeruje bym już brał nową numerację a na starej wrzucil
    zapowiedzi z zmianie...

    *- co jest marną pociechą bo w obecnej sytuacji jest to tylko
    "działaniem" chwilowym, aż nie wyłączą.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2017-05-04 07:21:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >dostalem od innego opa, do ktorego chciałem przeniesc to
    > -przeniesienie nr będzie działać tylko tak długo jak będą działać

    Tylko ze to przeniesienie mialo funkcjonowac za pomoca centralnej bazy

    To juz chyba wersja 2
    https://www.uke.gov.pl/pli-cbd-904

    W takiej bazie nr bedzie egzystowal nawet po wylaczeniu serwerow
    Hyperiona.

    >- uke nie ma procedury odebrania numeracji i przeniesienie jej komu
    >innemu bo przydziela numeracje blokami po tysiąc, nowy op musiałby
    >przyjac cały tysiąc, a nie ma chętnych na to

    Ale jest oplata roczna. Hyperion nie zaplaci, to mu sie odbierze :-)
    https://www.uke.gov.pl/jak-uzyskac-przydzial-numerac
    ji-4186

    Tylko ... mam nadzieje, ze przeniesionych to nie dotyczy.
    Ale co tam, w razie problemow pisz do UKE, w koncu sa od tego, aby
    prawa abonenta byly przestrzegane :-)

    Problemem prawnym moze byc to, ze do rezygnacji ostatniego klienta
    caly tysiac jest zablokowany.
    Albo - ze nie przewidzieli w tych oplatach przeniesienia numerow.

    J.

  • 7. Data: 2017-05-04 10:28:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 4 May 2017 07:21:02 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale co tam, w razie problemow pisz do UKE,

    Nawet można dzwonlć. Sprawa hyp. jest na tyle poważna, że w uke
    dedykowana osoba się nią zajmuje, Ale to nic absolutnie nie zmienia,
    bo i tak ona nie wie co mają z tym zrobić i jedyne rozwiązanie jakie
    sugeruje to nowy nr u innego opa.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2017-05-04 11:13:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >dedykowana osoba się nią zajmuje, Ale to nic absolutnie nie zmienia,
    >bo i tak ona nie wie co mają z tym zrobić i jedyne rozwiązanie jakie

    Na pismie tak sugeruje ?

    Chyba nie ma prawa, klient ma ustawowe prawo do przeniesienia numeru,
    a zadaniem UKE jest tego dopilnowac :-)

    Niech np przywali Hyperionowi 100 tys kary, to syndyk policzy, czy nie
    taniej bedzie utrzymywac serwery :-)

    No chyba, ze VoIP nie podlega pod taka ochrone, tylko POTS.

    Przy czym nadal nie bardzo rozumiem, po co jakies serwery.

    J.

  • 9. Data: 2017-05-04 14:58:55
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-05-03 o 15:31, Marek pisze:

> [...]
    > zapowiedzi z zmianie...
    >
    > *- co jest marną pociechą bo w obecnej sytuacji jest to tylko

    Operatorzy zabijają się o klientów a tu nie ma kto ich wszystkich hurtem
    przejąć? Czegoś nie rozumiem.

  • 10. Data: 2017-05-04 15:11:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 4 May 2017 14:58:55 +0200, t-1 <t...@t...pl> wrote:
    > Operatorzy zabijają się o klientów a tu nie ma kto ich wszystkich
    hurtem
    > przejąć? Czegoś nie rozumiem.

    a) trzeba przejąć całą pulę 1000 nr, czy każdy abonent w tej puli
    życzy sobie przejść do tego samego opa? Niekoniecznie.

    b) Nie każdy op jest przygotowany na przyjęcie takiej puli.

    --
    Marek