  • 1. Data: 2020-01-31 16:05:17
    Temat: IBM Thinkpad 770X
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Ktoś pamięta jeszcze IBM Thinkpad 770X? To porządny lapek z epoki W95,
    sprzed ponad 20 lat. Jest tam dysk twardy 4 GB. Lapek nie che się
    uruchomić a trzeba by zgrać dane z dysku. Ktoś wie czy ten dysk ma jakiś
    standard i da się po wyjęciu podłączyć do bardziej współczesnego kompa?
    Albo ma jakieś rady względem uruchomienia?
    Po włączeniu pomimo paru kodów błędów można dotrzeć do okienka z
    ustawianiem daty i czasu, mysz działa i da się ustawić. Ale to koniec
    babci srania :) Próby zabutowania z CD też jakoś nie poszły.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2020-01-31 17:54:57
    Temat: Re: IBM Thinkpad 770X
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

> [...]
    > ustawianiem daty i czasu, mysz działa i da się ustawić. Ale to koniec
    > babci srania :) Próby zabutowania z CD też jakoś nie poszły.

    Powinien mieć standard PATA, laptopowy (dla dysków 2,5 cala)
    miał 44 piny, zwyczajny ma 40 pin. Potrzebujesz czegoś takiego:
    https://allegro.pl/oferta/adapter-dysk-ata-ide-2-5-3
    -5-sata-na-usb-zasilacz-7583030335
    Obsługuje oby typy dysków PATA i oba SATA.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2020-02-06 09:35:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 31 Jan 2020 17:54:57 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Powinien mieć standard PATA, laptopowy (dla dysków 2,5 cala)

    Wyciągnąłem ten dysk i ma taki. Tyle że jest gruby na 16 mm i nie
    wciśnie się go nijak do bardziej współczesnego lapka.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2020-02-06 11:50:56
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Wyciągnąłem ten dysk i ma taki. Tyle że jest gruby na 16 mm i nie
    > wciśnie się go nijak do bardziej współczesnego lapka.

    Współczesny ma SATA a nie PATA więc grubość jest bez znaczenia.
    Jak masz starą stacjonarkę z PATA to można dokupić przelotkę
    40-44 i podepniesz ten dysk. Ale ta na USB jest bardziej uniwersalna.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2020-02-06 19:19:08
    Od: m...@s...com

    Deep inside the Matrix, convinced that Thu, 6 Feb 2020 11:50:56 +0100
    is the real date, RadoslawF <r...@g...com> has written
    something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

    >Współczesny ma SATA a nie PATA więc grubość jest bez znaczenia.
    >Jak masz starą stacjonarkę z PATA to można dokupić przelotkę
    >40-44 i podepniesz ten dysk. Ale ta na USB jest bardziej uniwersalna.

    Tylko uważaj na pinologię i nie podłącz dysku odwrotnie. Część
    adapterów pata44 czy to do pata40, czy do usb, nie miała zaślepionej
    dziurki i można było to zrobić (i uszkodzić elektronikę). Aha, może
    być tak, że dysk nie wystartuje z zasilaniem tylko z usb: 16mm
    grubości -> stara technologia -> prądożerny (>500mA).

    Albo po prostu znajdź kogoś kto się bawi komputerami "vintage", tacy
    ludzie mają z reguły szuflady (albo wiaderka :P) pełne przeróżnych
    kabli i adapterów i wiedzą jak ich używać.

  • 6. Data: 2020-02-06 19:28:09
    Od: m...@s...com

    Deep inside the Matrix, convinced that Fri, 31 Jan 2020 16:05:17 +0100
    is the real date, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> has written
> [...]

    >ustawianiem daty i czasu, mysz działa i da się ustawić. Ale to koniec
    >babci srania :) Próby zabutowania z CD też jakoś nie poszły.

    Brzmi jak padnięta całkiem bateria od podtrzymania biosu.
    Mój 600E zachowywał się podobnie jak Twój 770X, póki mu nie dałem
    nowej baterii, z tym że _chyba_ udało mi się go raz czy dwa
    zabootować, ale to było tak dawno że nie ręczę. Napisz jakie błędy
    wyskakują, jeśli 161 i 163 to jest problem z baterią cmos i
    ustawieniem daty. Bateria kosztuje z 10zł, podwoisz wartość laptopa :D

  • 7. Data: 2020-02-06 20:46:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 06 Feb 2020 19:28:09 +0100, m...@s...com
    napisał(a):

> [...]
    > wyskakują, jeśli 161 i 163 to jest problem z baterią cmos i
    > ustawieniem daty. Bateria kosztuje z 10zł, podwoisz wartość laptopa :D

    Pierwsza rzecz jaką zrobiłem to wymiana baterii, bo była zupełnie
    padnięta. Ale, jak wspomniałem, gdy dostałem się do okienka z
    ustawianiem czasu i daty, po ustawieniu nie było ciągu dalszego albo nie
    umiałem go wyklikać. Niestety, nie zapamiętałem kodów błędów, choć
    prawdopodobnie i te które wymieniłeś były. Ale obecnie lapek jest
    rozebrany na kawałki i raczej nie będzie mi się chciało go składać z
    powrotem :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2020-02-06 20:48:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 06 Feb 2020 19:19:08 +0100, m...@s...com
    napisał(a):

    > Tylko uważaj na pinologię i nie podłącz dysku odwrotnie.
    Jasne.

    > Albo po prostu znajdź kogoś kto się bawi komputerami "vintage", tacy
    > ludzie mają z reguły szuflady (albo wiaderka :P) pełne przeróżnych
    > kabli i adapterów i wiedzą jak ich używać.
    Ha, jeszcze ze 2 lata temu i ja miałem takie wiaderko :) I niestety ale
    w moim gródku ciężko o kogoś takiego.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2020-02-07 02:12:59
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-02-06 o 19:28, m...@s...com pisze:
> [...]
    > wyskakują, jeśli 161 i 163 to jest problem z baterią cmos i
    > ustawieniem daty. Bateria kosztuje z 10zł, podwoisz wartość laptopa :D

    Baterię jakiś rok temu kupiłam w Euro AGD.

    --
    animka