  • 81. Data: 2012-05-20 11:10:32
    Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-05-20 10:24, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

    > I nawet po bułki do sklepu jeździmy w kasku, zapięci w fafnastopunktowe
    > pasy. ;)

    Jeśli bułki mają bezpiecznie i szybko dotrzeć ? ;-)

    PS: Pasy mogą być wygodne: 3-pkt Schrott z napinaczem. Kask nie jest
    niezbędny :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 82. Data: 2012-05-22 14:54:21
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 19 May 2012 13:16:26 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):

    > Szkoda z Toba gadac bo zwyczajnie zaprzeczasz faktom. Podalem Ci link do zderzenia
    Sierry i Fiesty.

    Może i podałeś, ale jakbyś nauczył zawijać wiersze Twój czytnik, to może
    bym go zobaczył :D
    Poza tym Sierra jest lekkim autem, o masie podobnym do Fiesty.

    --
    ___________ (R)

  • 83. Data: 2012-05-22 21:40:23
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Alez prosze jeszcze raz: http://www.youtube.com/watch?v=o2g6XdmmqIE

    > Poza tym Sierra jest lekkim autem, o masie podobnym do Fiesty.

    Ta wspomniana wczesniej Granada tez jakims gigantem nie jest - to samochod
    porownywalny do Forda Focusa. 30 letnie modele, czyli te z lat 80', wcale tak wiecej
    od wspolczesnej Fiesty nie waza:
    http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?c
    ar=65791
    http://www.autospecs.info/CarSpecs/1985-ford-granada
    -mk-iii
    http://www.carinf.com/en/64e045682.html

    Granada niewatpliwie kiedys byla uznawana za duzy i bezpieczny samochod. Ale
    porownujac jej dane z wspolczesnymi pojazdami juz wrazenia nie robi - to tylko
    samochod o dlugosci wspolczesnego Forda Focusa, zbudowany jakies 30 lat temu. Tak dla
    porownania: Granada ma calkowita dlugosc 4,572mm, Focus 4,534, Fiesta 4,067mm. Szalu
    nie ma. Szczegolnie ze czesc z tej roznicy dlugosci (cala?) przypada w Granadzie na
    dlugi bagaznik z tylu. Wiec rzeczywista roznica strefy zgniotu w Granadzie to moze
    kilkanascie cm (a moze nic). Dodatkowo nawet taka Fiesta ma wszystkie wspolczesne
    rozwiazania w zakresie bezpieczenstwa (poduszki, wzmacniany przedzial pasazerski,
    napinacze pasow, deske zostajaca na swoim miejscu podczas wypadku, silnik
    niewpadajacy do kabiny itd.). Co nie dziwi, bo 30 lat roznicy to duzo czasu na
    poprawe jakosci projektowania czy budowania samochodow.

    Wybacz, nie widze zadnego racjonalnego powodu zeby ta zbudowana 30 lat temu Granada
    miala lepiej wypasc w naszym porownaniu.

    Pozdrawiam,

    Iguan

    --

    Iguan007

    Sezon caly rok:

  • 84. Data: 2012-05-26 20:01:21
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 22 May 2012 12:40:23 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):

    > Ta wspomniana wczesniej Granada tez jakims gigantem nie jest - to samochod
    porownywalny do Forda Focusa.

    LOL. Może wsiądź kiedyś do jednego i drugiego?

    --
    ___________ (R)

  • 85. Data: 2012-05-27 03:44:07
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Nie musze wsiadac zeby przeczytac w specyfikacji ze nie ma roznicy dlugosci na
    korzysc Granady. A to byl Twoj argument tlumaczacy dlaczego niby ta Granada jest
    bezpieczniejsza.

    Pozdrawiam,
    Iguan

  • 86. Data: 2012-05-27 13:38:08
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 26 May 2012 18:44:07 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):

    > Nie musze wsiadac zeby przeczytac w specyfikacji ze nie ma roznicy dlugosci na
    korzysc Granady. A to byl Twoj argument tlumaczacy dlaczego niby ta Granada jest
    bezpieczniejsza.

    No tak. Nie ma różnicy.
    4500 vs 4800 to nie ma różnicy.

    Poza tym ile ma strefy zgniotu Focus, a ile Granada? Podpowiem, że focusik
    ma krótka maske i pod nia poprzecznie silnik, który nie schowa sie pod
    podłogę, tak jak to zrobi V6 w Granadzie.
    --
    ___________ (R)

  • 87. Data: 2012-05-28 01:45:17
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Adam,

    Jakie 4500 vs 4800? Moze trzymajmy sie faktow? 30 letnia Granada (1982) miala 4673
    mm, nie 4800 mm.  Prosze: http://www.carinf.com/en/d33046395.html
    Wiec mowimy od roznicy dlugosci rzedu 15 cm. Do tego, Granada ma dluzszy bagaznik
    wiec rzeczywista strefa zgniotu wcale wieksza nie bedzie. Nawet porownujac do
    starszego Focusa ta Granada zadnego wrazenia nie robi:
    http://www.flickr.com/photos/7430965@N05/3840196955/

    Krotsza czy dluzsza maska? Doskonale zdajesz sobie sprawe ze sama maska to nie to
    samo co strefa zgniotu, prawda? Oczywiscie zauwazyles ze obecnie przednie szyby sa
    bardziej pochylone, kosztem dlugosci maski. Po raz kolejny nawiaze to tego crashtestu
    ktory juz pokazywalem Ci 3 razy - dlaczego Sierra z "dluzsza maska" zostala
    zmiazdzona przez Fieste z krotsza maska? Tak sobie radosnie ignorujesz 30 lat rozwoju
    bo ta Granada "ma dluzsza maske"? Nie zartuj. Spojrz nawet na takia wieksza CR-V czy
    najnowsze Pajero - tez beda mialy maski krotsze od wielu samochodow z lat 80. Co
    wcale nie znaczy ze strefa zgniotu jest mniejsza czy gorzej zaprojektowana. Ba,
    gdzies czytalem ze obecnie konstruktorzy projektuja samochody w ten sposob zeby
    energie uderzenia rozproszyc, az do tylu samochodu (przyklad -
    http://www.smartusa.com/safety/ ). "Dlugosc maski" to jedno, rozwoj technologii
    projektowania I budowania samochodow to drugie.

    Twoje historyjki o tym jak to silnik w Granadzie sie zwinnie chowa pomine litosciwym
    milczeniem do czasu az przedstawsz jakies konkretne publikacje czy wyniki crash
    testow.  Szkoda mi gadac z tym co akurat sobie wyobraziles.

    Pozdrawiam,

    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 88. Data: 2012-06-03 23:43:02
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 27 May 2012 16:45:17 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):

> [...]
    samo co strefa zgniotu

    > Twoje historyjki o tym jak to silnik w Granadzie sie zwinnie chowa pomine

    Wybacz, jak zaczniesz zawijac linie, to porozmawiamy

    --
    ___________ (R)

  • 89. Data: 2012-06-04 02:03:44
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Adam,

    Zacytowales moja wypowiedz a nie mogles jej przeczytac?

    Pozdrawiam,
    Iguan

  • 90. Data: 2012-06-04 21:43:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 3 Jun 2012 17:03:44 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):

    > Adam,
    >
    > Zacytowales moja wypowiedz a nie mogles jej przeczytac?

    Móc moge, ale pozawijanie Twoich długich wierszy to mój stracony czas. Nie
    chce mi się.

    --