  • 1. Data: 2018-05-14 09:11:30
    Temat: IO dla niezdecydowanych
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Znalazłem takie kostki: AD5592 i AD5593. Niby 8-bitowy ekspander
    IO, ALE każdy kanał może być podpięty do ADC i ma też 8 DACów, bo
    może wyjście analogowe będzie lepsze od cyfrowego? Idealne do
    zastosowań wymagających późnego podjęcia decyzji albo
    dostosowania do konkretnej instalacji i zmian w niej wprowadzonych,
    może komuś się przyda. Ja obudowuję to GDT, TBU I TVS, dodaję
    izolator i mam uniwersalny moduł IO, jeden do wszystkich możliwych
    wolnozmiennych sygnałów i podatnych na ESD kabelków.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2018-05-14 11:45:48
    Temat: Re: IO dla niezdecydowanych
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 14.05.2018 o 09:11, Piotr Wyderski pisze:
    > Znalazłem takie kostki: AD5592 i AD5593.

    http://pl.farnell.com/search/prl/wyniki?st=AD5592&so
    rt=P_PRICE

    Przy tej cenie to chyba lepiej wstawić Cortexa-M0 jako ekspander.

  • 3. Data: 2018-05-14 12:25:51
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Zbych wrote:

    > Przy tej cenie to chyba lepiej wstawić Cortexa-M0 jako ekspander.

    Takiego z 8. 12-bitowymi DACami nie widziałem, więc uniwersalnych wyjść
    analogowych nie będzie (za wiele). Ale jeśli ich nie potrzeba, to się
    pole manewru odpowiednio poszerza, m.in. o MCU właśnie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 4. Data: 2018-05-14 12:53:35
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 14.05.2018 o 12:25, Piotr Wyderski pisze:

    > Takiego z 8. 12-bitowymi DACami nie widziałem, więc uniwersalnych wyjść
    > analogowych nie będzie (za wiele).

    Zależy jak szybkie mają być te DACe i jaką wydajność prądową mają mieć.
    Od biedy można wystrugać DACa z byle PWMa i filtru RC.

  • 5. Data: 2018-05-14 22:31:37
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2018-05-14 o 12:53, Zbych pisze:

    > Zależy jak szybkie mają być te DACe i jaką wydajność prądową mają mieć.
    > Od biedy można wystrugać DACa z byle PWMa i filtru RC.

    Jest jeszcze jeden problem, o którym często się zapomina - masz
    kolejnego małego procka i dajesz do niego kolejne kobylaste złącze do
    programowania... Albo dajesz to złącze nietypowe - a to też już może być
    mało fajne. I w takiej sytuacji ekspander IO jest fajniejszy.

    Pozdrawiam

    DD

  • 6. Data: 2018-05-14 22:39:03
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Dariusz Dorochowicz wrote on 14.05.2018 22:31:

> [...]
    > programowania... Albo dajesz to złącze nietypowe - a to też już może być
    > mało fajne. I w takiej sytuacji ekspander IO jest fajniejszy.

    Jak mały Cortex-m0 kosztuje 5zł a ten ekspander 30zł to nawet dwa złącza
    do programowania bym mu dołożył :-)

  • 7. Data: 2018-05-15 00:12:05
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2018-05-14 o 22:39, Zbych pisze:

    > Jak mały Cortex-m0 kosztuje 5zł a ten ekspander 30zł to nawet dwa złącza
    > do programowania bym mu dołożył :-)

    Wiesz, miejsce na płytce kosztuje często znacznie więcej niż elementy na
    nim. Szczególnie po uwzględnieniu kosztów całego urządzenia, nie tylko
    samego PCB.

    Pozdrawiam

    DD

  • 8. Data: 2018-05-15 07:03:40
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Dariusz Dorochowicz wrote:

    > Wiesz, miejsce na płytce kosztuje często znacznie więcej niż elementy na
    > nim. Szczególnie po uwzględnieniu kosztów całego urządzenia, nie tylko
    > samego PCB.

    No i jeszcze trzeb ten procesor odpowiednio zaprogramować i zdebugować,
    a to kosztuje znacznie więcej niż 20 zł. W dużej skali to się może
    zwrócić, ale wtedy i ekspander tanieje. W skali małej ekspander okazuje
    się być bajecznie tani.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 9. Data: 2018-05-15 08:23:16
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 15.05.2018 o 00:12, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Wiesz, miejsce na płytce kosztuje często znacznie więcej niż elementy na
    > nim. Szczególnie po uwzględnieniu kosztów całego urządzenia, nie tylko
    > samego PCB.

    Pochwal się co robisz, skoro < 9mm^2 powierzchni pod 3 pady na pcb (rxd,
    txd, gnd) do programowania przez bootloader to problem.

  • 10. Data: 2018-05-15 11:59:01
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2018-05-15 o 08:23, Zbych pisze:

    > Pochwal się co robisz, skoro < 9mm^2 powierzchni pod 3 pady na pcb (rxd,
    > txd, gnd) do programowania przez bootloader to problem.

    Ale ten bootloader najpierw musi się w procku znaleźć - nie każdy go ma,
    więc pinów trzeba więcej. A jak jeszcze na dodatek programatorów jest
    sporo, bo chociażby producent już tego nie sprzedaje i trzeba się
    zaopatrzyć w nowy to po jakimś czasie się odechciewa kombinowania z
    niestandardowymi złączami.

    Pozdrawiam

    DD