  • 1. Data: 2018-12-09 11:20:38
    Temat: ISOFIX... prawda/fałsz!?
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    ISOFIX _WYMAGA_ dwóch punktów mocowania (klamry + pas...ewentualnie
    podpórka)?

    Pytam gdyż w instrukcji obsługi samochodu jest tylko wzmianka o
    klamrach. Gdzie zamocować pas... nie wspominają. Znalazłem ciekawy
    fotelik z pasem TopTether... którego za bardzo nie wiem gdzie PRAWIDŁOWO
    zamontować. Podpórka.. chyba też średnio wchodzi w grę. W podłodze pod
    nogami pasażerów są schowki o_0. O co chodzi!? Pacjent to Berlingo 2005.

    P.S.
    http://www.citroen-club.cz/graphics/msgboard/56066/f
    ull/5272_wp-002830.jpg

    Tutaj sobie ktoś poradził w taki sposób. Czy to jednak spełnia swoją
    rolę!? o_0

  • 2. Data: 2018-12-09 11:57:20
    Temat: Re: ISOFIX... prawda/fałsz!?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 9 Dec 2018 11:20:38 +0100, LinFanQri napisał(a):

    > ISOFIX _WYMAGA_ dwóch punktów mocowania (klamry + pas...ewentualnie
    > podpórka)?
    >
    > Pytam gdyż w instrukcji obsługi samochodu jest tylko wzmianka o
    > klamrach. Gdzie zamocować pas... nie wspominają.

    Wszystkie foteliki Isofix jakie widziałem mocowało się i Isofixem i pasem
    bezpieczeństwa.

    Ale w czym problem? Masz samochód z Isofixem, ale bez pasów na tylnej
    kanapie?

    > Znalazłem ciekawy
    > fotelik z pasem TopTether... którego za bardzo nie wiem gdzie PRAWIDŁOWO
    > zamontować.

    Na pewno taka informacja znajduje się w instrukcji obsługi tego fotelika.

> [...]
    ull/5272_wp-002830.jpg

    > Tutaj sobie ktoś poradził w taki sposób. Czy to jednak spełnia swoją

    Takie rzeczy mogą zadziałać pod warunkiem że ktoś bardzo dobrze wie co
    robi, dlaczego i jak co działa.
    Ogólnie nie polecam - za dużo razy widziałem jak w motorsporcie ktoś sobie
    "jakoś" pasy bezpieczeństwa zamocował w taki sposób że w razie wypadku
    byłoby to groźne.

  • 3. Data: 2018-12-09 15:03:29
    Od: d...@g...com

    Wszystkie foteliki Isofix jakie widziałem mocowało się i Isofixem i pasem
    bezpieczeństwa.

    Ale w czym problem? Masz samochód z Isofixem, ale bez pasów na tylnej
    kanapie?

    Dokładnie. Brakuje "oczka" ze specjalnym oznaczeniem które pozwala na zapięcie
    fotelika. Jest takie do podpięcia dla rolety/przegrody (z którego korzystam) ale
    nigdzie nie jest napisane, że ma to również współpracować z isofixem.

  • 4. Data: 2018-12-09 16:24:30
    Od: Chris <x...@x...xxx>

    W dniu 09.12.2018 o 15:03, d...@g...com pisze:
> [...]
    nigdzie nie jest napisane, że ma to również współpracować z isofixem.

    Ten pas jest od trzymania zagłówka fotelika blisko kanapy/zagłówka więc
    takie zapięcie jest OK. Chodzi w nim o to żeby przy nagłym
    hamowaniu/kolizji fotelik nie leciał do przodu i trzymał się jak
    najbliżej kanapy.

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 5. Data: 2018-12-09 16:50:58
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > ISOFIX
    To zapięcie sprawia że fotelik trzyma się pewniej czy jest jakoś
    bezpieczniej? Pytam, bo ja od początku zapinam foteliki normalnie pasem
    co zajmuje ~10 sekund.
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2018-12-09 17:38:43
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 09 Dec 2018 16:50:58 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > To zapięcie sprawia że fotelik trzyma się pewniej czy jest jakoś
    > bezpieczniej? Pytam, bo ja od początku zapinam foteliki normalnie pasem
    > co zajmuje ~10 sekund.

    Ćwiczyłem oba systemy. ISOFIX bije na głowę systemy zapinane pasem -
    bardzo szybko się zapina, przy czym siedzenie trzyma się niezwykle
    sztywno, a przy systemach z pasami ma jednak zawsze tendencję do latania
    na boki.

    Mateusz

  • 7. Data: 2018-12-10 00:13:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-09, LinFanQri <x...@g...com> wrote:
> [...]
    > zamontować. Podpórka.. chyba też średnio wchodzi w grę. W podłodze pod
    > nogami pasażerów są schowki o_0. O co chodzi!? Pacjent to Berlingo 2005.

    ZCP isofix ma mocowanie wyłącznie u dołu, a góra musi być zabezpieczona
    pasem. U mnie był taki układ, że fotelik miał osobne pasy, ale to będzie
    zależeć zdaje się od wieku (gabarytów) dziecka/fotelika.

    W tej chwili mam bez isofixa i tez nie ma za dużego problemu. Ewentualne
    różnice to w szybkości montażu i braku luzów przy dolnym zaczepie.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2018-12-10 14:28:29
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

> [...]
    > bardzo szybko się zapina, przy czym siedzenie trzyma się niezwykle
    > sztywno, a przy systemach z pasami ma jednak zawsze tendencję do latania

    ja tu czegoś nie rozumiem (nie nie czepiam się- też isofix'a nie miałem)
    - skoro z isofix trzeba zapinać dodatkowo pasem, to chyba jednak
    szybciej zapina się tylko pas, bez isofix'a? gdzie jest ha-ha-haczyk?

    Łukasz

  • 9. Data: 2018-12-10 16:23:21
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 10 Dec 2018 13:28:29 +0000, ddddddddddddd wrote:

    > ja tu czegoś nie rozumiem (nie nie czepiam się- też isofix'a nie miałem)
    > - skoro z isofix trzeba zapinać dodatkowo pasem, to chyba jednak
    > szybciej zapina się tylko pas, bez isofix'a? gdzie jest ha-ha-haczyk?

    Na moim przykładzie to wyglądało tak, że fotelik "na pas" trzeba było
    misternie obwiązać pasem dookoła wzdłuż plastikowej szyny, jednocześnie
    drugą część pasa przewlekając za fotelikiem w takie dziwne klamry. Montaż
    tego zajmował mi za każdym razem dobre 10 minut. Przy czym fotelik i tak
    bujał się na boki niemiłosiernie.

    Natomiast fotelik ISOFIX miał zatrzaski na dole, które błyskawicznie
    zaczepiało się do stosownych zaczepów wbudowanych w siedzenie samochodu i
    zapewniało to doskonałą stabilność boczną. Sam pas zakładało się
    następnie tak samo, jak gdyby na miejscu siedziała osoba bez fotelika,
    czyli jednym ruchem po przekątnej. Całość zajmowała jakieś 30s.

    Oczywiście nie wykluczam, że mógł mi się trafić dobry fotelik ISOFIX i
    porównuję go do jakiegoś daremnego fotelika "na pas". Podaję tu tylko
    moje płytkie doświadczenie w tej materii, na podstawie fotelików z
    których korzystałem. Tym bardziej mam wątpliwości co do uniwersalności
    mojej opinii, że Mateusz pisał iż swój fotelik na pas zapinał w 10s
    (aczkolwiek o stabilności nic nie wspominał).

    Mateusz

  • 10. Data: 2018-12-10 21:40:57
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > tego zajmował mi za każdym razem dobre 10 minut. Przy czym fotelik i tak

    Miałeś chyba pecha z tym fotelikiem. Dla wnuka miałem kupiony w
    warszawskim "Smyku" fotelik tylko na pas (samochód nie miał ISOFIXa),
    gdzie pas trzeba było tylko zahaczyć o jeden zaczep na foteliku (który
    obniżał górny punkt mocowania). Fotelik z dzieckiem trzymał się dobrze,
    aczkolwiek zapewne nie tak stabilnie bocznie, jak z ISOFIXem.

    Piotr