  • 1. Data: 2018-10-29 10:57:41
    Temat: Identyfikacja cewki
    Od: stopczyk <s...@p...pl>

    Witam,

    Na płycie głównej spaliła się cewka o oznaczeniu R82 428 ZP4, jak
    mniemam jest to 82uH, ale czy z pozostałych można wywnioskować prąd
    pracy czy jakieś szczególne zastosowanie?

    Marcin

  • 2. Data: 2018-10-29 11:46:57
    Temat: Re: Identyfikacja cewki
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello stopczyk,

    Monday, October 29, 2018, 10:57:41 AM, you wrote:

    > Witam,
    > Na płycie głównej spaliła się cewka o oznaczeniu R82 428 ZP4, jak
    > mniemam jest to 82uH,

    Albo rezystor 0.82 ? albo cewka 0.82 uH.

    > ale czy z pozostałych można wywnioskować prąd
    > pracy czy jakieś szczególne zastosowanie?

    Nie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2018-10-30 00:43:17
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2018-10-29 o 10:57, stopczyk pisze:
    > Witam,
    >
    > Na płycie głównej spaliła się cewka o oznaczeniu R82 428 ZP4, jak
    > mniemam jest to 82uH, ale czy z pozostałych można wywnioskować prąd
    > pracy czy jakieś szczególne zastosowanie?

    0,82uH i dobrać takich samych rozmiarów, jest duża szansa że będzie
    na podobny prąd. Masz jej wymiary? Widać obok jakiś kontroler
    przetwornicy lub tranzystory mocy?

    --
    pzdr, j.r.

  • 4. Data: 2018-10-30 08:21:54
    Od: stopczyk <s...@n...pl>

    W dniu 30.10.2018 o 00:43, jacek pisze:

    > 0,82uH i dobrać takich samych rozmiarów, jest duża szansa że będzie
    > na podobny prąd. Masz jej wymiary? Widać obok jakiś kontroler
    > przetwornicy lub tranzystory mocy?

    Zdaje się że jest w rozmiarze 0630, jakieś 6x6x3 mm
    https://zapodaj.net/052c71a88f759.jpg.html
    Szukając zamienników w takim rozmiarze widzę że będzie to max 13A.

    To jest w sekcji zasilania, konstrukcja tej płyty jest taka (mam więcej
    egzemplarzy) że tej cewki nie da się dotknąć podczas pracy, jest tak
    gorąca (grubo ponad 80 stopni w momencie gdy system nie jest obciążony).
    Jest ciemna z powodu przypalenia (poszedł dym i śmierdzi) tylko pytanie
    czy problem jest w niej, czy gdzieś zrobiło się jakieś zwarcie, bo
    wylutowałem ją i zdemolowałem, drut wyglądał ok, ma średnicę 0,5mm.

    Płyta startuje o tyle o ile dyski się kręcą ale nic na ekranie nie widać
    (czyli reszta sekcji zasilania jest ok).

    Staram się ją uratować bo coraz trudniej o płytę low profile z wbudowaną
    przetwornicą na 12-19V.

    Żaden inny element nie wygląda na przepalony/uszkodzony.

    Marcin

  • 5. Data: 2018-10-30 21:25:38
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2018-10-30 o 08:21, stopczyk pisze:

> [...]
    > przetwornicą na 12-19V.
    >
    > Żaden inny element nie wygląda na przepalony/uszkodzony.
    Strasznie ktoś wyżyłował tą płytę(zaplanował jej life time)
    Ja bym się pokusił zastosować 2 sztuki
    FERROCORE HCI0750-1R5 piętrowo równolegle żeby ograniczyć grzanie.
    Gdy cewka się grzeje kondensatory obok szybko wysychają...

    --
    pzdr, j.r.