  • 1. Data: 2016-06-24 00:22:05
    Temat: Identyfikacja elementu
    Od: cezar <c...@t...pl.invalid>

    Czesc,

    Czasami kupuję koty w worku na ebayu (czytaj worki ze szpulami
    elementów SMD) - pozostałości po produkcji. Można wyhaczyć na prawdę
    fajne elementy ale czasami trafiają się 'kwiatki'. W ostatniej przesyłce
    było aż 5 szpulek tego:

    https://s32.postimg.org/atdzg47p1/20160623_230527_HD
    R.jpg

    szpulki z logiem Muraty ale part number niczego nie znajduje:

    LQV3216A1N5C5N603T1-01

    obudowa chyba 1206

    Wygląda na jakieś RF voodoo. Na innych szpulkach były tłumiki RF 2dB czy
    też tramsformatory 1.8GHz więc mogły pochodzić z tej samej produkcji.

    Ma ktoś pomysł co to może być?

    c.

  • 2. Data: 2016-06-24 01:04:17
    Temat: Re: Identyfikacja elementu
    Od: Michał <m...@f...pl>

    W dniu 24.06.2016 o 00:22, cezar pisze:

> [...]
    R.jpg

    > szpulki z logiem Muraty ale part number niczego nie znajduje:

    BALUN?

    Pozdrawiam,
    --
    Michał Smolnik

  • 3. Data: 2016-06-24 10:49:54
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 24.06.2016 um 00:22 schrieb cezar:
> [...]
    >
    > Wygląda na jakieś RF voodoo. Na innych szpulkach były tłumiki RF 2dB czy
    > też tramsformatory 1.8GHz więc mogły pochodzić z tej samej produkcji.

    prawdopodobnie Fast Recovery Diode, albo kwarc. Zobacz, czy na
    elementach jest coś napisane. Czasem po kodach lepiej idzie.

    Waldek

  • 4. Data: 2016-06-24 12:56:09
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    > prawdopodobnie Fast Recovery Diode, albo kwarc. Zobacz, czy na
    > elementach jest coś napisane. Czasem po kodach lepiej idzie.
    Brak jakichkolwiek oznaczen. prawdopodobnie jest to element wykonywany
    pod zamówienie.
    Raczej to jakaś cewka/filtr/balun - jak widać na zdjęciu. wszystkie 3
    piny mają ~0ohm między sobą.
    Musze zmierzyć przy jakim prądzie wybucha i używać jako bezpieczniki :-)

    c.

  • 5. Data: 2016-06-24 13:02:34
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@t...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Raczej to jakaś cewka/filtr/balun - jak widać na zdjęciu. wszystkie 3 piny
    > mają ~0ohm między sobą.
    > Musze zmierzyć przy jakim prądzie wybucha i używać jako bezpieczniki :-)

    A co będzie, jeśli prąd wybuchu okaże się różny, dla każdego kolejnego
    elementu? :)

    --
    Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
    (C) Stephen Hawking

  • 6. Data: 2016-06-24 14:42:54
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "HF5BS"

> [...]
    > Musze zmierzyć przy jakim prądzie wybucha i używać jako bezpieczniki :-)

    A co będzie, jeśli prąd wybuchu okaże się różny, dla każdego kolejnego
    ---
    A propos różnych elementów, ale .. różnych znaczy chińskich .. na ali
    nabyłem sobie za poł dolara sztuka takie czujniki wilgotności do pomiaru
    gleby i wsadzałem do doniczek. Że trochę oporni mi szło łączenie kabelków z
    Arduinem to z tydzień zszedł i ostatnie dwa czujniki włożyłem później od
    reszty. I patrzę na pomiary ... te dwa istotnie lepiej przewodzą. Myślę
    sobie, coś się na tych starszych osadziło, że nie przewodzi ... no i w końcu
    wyjmuję a tam... ścieżki wytrawiło. Więc jakby tak ktoś chciał sobie taki
    pomiar wilgotności gleby zrobić to ... jakoś inaczej.

  • 7. Data: 2016-06-24 19:31:23
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 24.06.2016 o 14:42, re pisze:

> [...]
    > przewodzi ... no i w końcu wyjmuję a tam... ścieżki wytrawiło. Więc
    > jakby tak ktoś chciał sobie taki pomiar wilgotności gleby zrobić to ...

    Jeśli te czujniki zasilałeś napięciem stałym, to raczej normalne.

    --
    Kaczin

  • 8. Data: 2016-06-24 22:50:26
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    HF5BS pisze:

    > Użytkownik "Cezar" <c...@t...pl.invalid> napisał w wiadomości
    >
    > A co będzie, jeśli prąd wybuchu okaże się różny, dla każdego kolejnego
    > elementu? :)

    Trzeba będzie każdy osobno zmierzyć, opisać, i zamontować... yy.. czekaj..

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 9. Data: 2016-06-25 11:08:45
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Trzeba będzie każdy osobno zmierzyć, opisać, i zamontować... yy.. czekaj..

    Yyy... Halo... jesteś tam? Halo! Halo...
    :)) :))

  • 10. Data: 2016-06-27 11:31:25
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Kaczin"

> [...]
    > jakoś inaczej.

    Jeśli te czujniki zasilałeś napięciem stałym, to raczej normalne.
    No tak, ale kto by się spodziewał, że tak ekspresowo to pójdzie. Myślę, że
    wystarczy ograniczyć czas pomiaru itp itd, bo zrealizowanie pomiaru z
    użyciem napięcia przemiennego jednak dość kłopotliwe byłoby.