  • 1. Data: 2018-05-12 11:13:56
    Temat: Identyfikacja mikrorurki
    Od: "leku" <l...@w...pl>

    Problem nie do końca z dziedziny elektroniki ale może
    do rozwiązania przy jej wsparciu.
    Potrzebuję zidentyfikować mikrorurkę o fi wew. 3,5 mm (dł. do 100 m) jako
    jedną z wielu w tym samym kolorze
    ułożonych w ziemi i wprowadzonych do jednego miejsca z różnych stron.
    Jest dostęp do obu końców. Wstępnie myślę o nadawaniu sygnału dźwiękowego -
    wibracji
    do rurki i jego odbioru w miejscu wspólnym. Utrudnieniem jest to , że w
    miejscu wspólnym
    rurki są zabezpieczone - zamknięte kapturkami. W ostateczności kapturek
    można zdjąć.
    Może odbiór drgań wibracji stetoskopem elektronicznym.
    Chodzi o działanie jak najbardziej nie inwazyjne.
    Najprościej można dmuchać - pompować w rurkę powietrze ale wolałbym tego
    uniknąć.

    pozdrawiam
    leku

  • 2. Data: 2018-05-12 12:40:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mozesz kombinowac jak kon pod gore a i tak na dmuchaniu w rurke sie skonczy.

  • 3. Data: 2018-05-12 18:37:08
    Temat: Re: Identyfikacja mikrorurki
    Od: "leku" <l...@w...pl>

    oglegroups.com...

    Mozesz kombinowac jak kon pod gore a i tak na dmuchaniu w rurke sie skonczy.

    --------------
    Oj tam oj tam
    Od razu tylko dmuchanie ... :)

  • 4. Data: 2018-05-13 09:17:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 12 maja 2018 11:13:58 UTC+2 użytkownik leku napisał:
    > Chodzi o działanie jak najbardziej nie inwazyjne.
    > Najprościej można dmuchać - pompować w rurkę powietrze ale wolałbym tego
    > uniknąć.

    Dlaczego wykluczasz najprostsze rozwiązanie?

  • 5. Data: 2018-05-13 10:39:00
    Od: "leku" <l...@w...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > uniknąć.

    Dlaczego wykluczasz najprostsze rozwiązanie?
    ---------------
    Bo chciałbym uniknąć zdejmowania upierdliwych zabezpieczeń
    i ich ponownego zakładania na niewłaściwe rurki :(
    Ale to już pewnie podchodzi pod kosmiczne technologie :)

  • 6. Data: 2018-05-13 10:56:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-05-13 o 10:39, leku pisze:
> [...]
    > i ich ponownego zakładania na niewłaściwe rurki :(
    > Ale to już pewnie podchodzi pod kosmiczne technologie :)

    Jak dobrze dmuchniesz to same się zdejmą :-)

    Robert

  • 7. Data: 2018-05-13 12:46:17
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-05-12 o 11:13, leku pisze:

    > Chodzi o działanie jak najbardziej nie inwazyjne.
    > Najprościej można dmuchać - pompować w rurkę powietrze ale wolałbym tego
    > uniknąć.

    Sztywna ta rurka?
    Jak nie chcesz dmuchać to może ssij?
    I zobacz czujnikiem zegarowym który kapturek się ugina.

  • 8. Data: 2018-05-13 12:47:10
    Od: "leku" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    Jak dobrze dmuchniesz to same się zdejmą :-)

    Robert

    --------------------
    Ale to może się skończyć przykrymi konsekwencjami
    dla obserwatora - kontrolera :-)
    Oj ździwiłbyś się jak to się skutecznie trzyma :(
    Zęby rekina trzymają :)
    Najłatwiej obciąć z kawałkiem rurki.

  • 9. Data: 2018-05-13 13:12:03
    Od: "leku" <l...@w...pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup

> [...]

    Sztywna ta rurka?
    Jak nie chcesz dmuchać to może ssij?
    I zobacz czujnikiem zegarowym który kapturek się ugina.

    Rurka sztywna - HDPE fi wew 3,5 mm
    Zaślepka też sztywna :(

  • 10. Data: 2018-05-13 13:33:48
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-05-13 o 12:47, leku pisze:
> [...]
    > Ale to może się skończyć przykrymi konsekwencjami
    > dla obserwatora - kontrolera :-)
    > Oj ździwiłbyś się jak to się skutecznie trzyma :(

    Jak takie mocne ta na wejście założyć gumowy wąż i walić w niego przez
    deskę młotkiem. Te 10 ml objętości powietrza w rurce powinno się
    sprężyć, aby czuć na jej końcu drgania ręką.

    Robert