  • 1. Data: 2018-05-12 11:54:39
    Temat: Identyfikacja mikrorurki
    Od: "leku" <l...@w...pl>

    Potrzebuję zidentyfikować mikrorurkę o fi wew. 3,5 mm (dł. do 100 m) jako
    jedną z wielu w tym samym kolorze
    ułożonych w ziemi i wprowadzonych do jednego miejsca z różnych stron.
    Jest dostęp do obu końców. Wstępnie myślę o nadawaniu sygnału dźwiękowego -
    wibracji
    do rurki i jego odbioru w miejscu wspólnym. Utrudnieniem jest to , że w
    miejscu wspólnym
    rurki są zabezpieczone - zamknięte kapturkami. W ostateczności kapturek
    można zdjąć.
    Może odbiór drgań wibracji stetoskopem elektronicznym.
    Chodzi o działanie jak najbardziej nie inwazyjne.
    Najprościej można dmuchać - pompować w rurkę powietrze ale wolałbym tego
    uniknąć.

    pozdrawiam
    leku

  • 2. Data: 2018-05-12 12:02:24
    Temat: Re: Identyfikacja mikrorurki
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-05-12 o 11:54, leku pisze:
> [...]
    > Chodzi o działanie jak najbardziej nie inwazyjne.
    > Najprościej można dmuchać - pompować w rurkę powietrze ale wolałbym tego

    Przewodzą prąd?

    WM

  • 3. Data: 2018-05-12 12:43:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    leku potrzebuje zidentyfikować mikrorurkę o fi wew. 3,5 mm (dł. do 100 m):

    > Najprościej można dmuchać - pompować w rurkę powietrze ale wolałbym
    > tego uniknąć.

    No tak, my wszyscy brzydzimy się najprostszymi rozwiązaniami i unikamy
    ich jeśli tylko można. Trzeba wymyślić coś skomplikowanego.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2018-05-12 14:26:33
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-05-12 o 12:02, WM pisze:

    > Przewodzą prąd?

    Myślisz, że to jest linka/drut 10 m2? :-)

    Robert

  • 5. Data: 2018-05-12 14:52:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-05-12, leku <l...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Chodzi o działanie jak najbardziej nie inwazyjne.
    > Najprościej można dmuchać - pompować w rurkę powietrze ale wolałbym tego

    Pociągnij.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2018-05-12 18:34:08
    Od: "leku" <l...@w...pl>

    Użytkownik "leku" napisał w wiadomości grup
    pl...

    Doprecyzuję
    Tworzywo HDPE - prądu nie przewodzi
    Pociągnąć się w ziemi raczej nie da :)
    Dmuchać może i najprościej ale wymaga trochę
    dodatkowego sprzętu - sprężarka , agregat itp.

    pozdrawiam
    leku

  • 7. Data: 2018-05-12 19:29:54
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 12.05.2018 o 18:34, leku pisze:
> [...]
    > Pociągnąć się w ziemi raczej nie da :)
    > Dmuchać może i najprościej ale wymaga trochę
    > dodatkowego sprzętu - sprężarka , agregat itp.

    Przy takiej średnicy i długości rurki to pompką rowerową pewnie byś dał
    radę a na pewno wystarczy kompresorek samochodowy zasilany z
    akumulatora, więc nie przesadzaj z tą sprężarką i agregatem.

    --
    Czarek

  • 8. Data: 2018-05-12 19:32:43
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-12 o 18:34, leku pisze:

    > Doprecyzuję
    > Tworzywo HDPE - prądu nie przewodzi
    > Pociągnąć się w ziemi raczej nie da :)
    > Dmuchać może i najprościej ale wymaga trochę
    > dodatkowego sprzętu - sprężarka , agregat itp.

    A to ustami dmuchać się nie da?
    Jaki w tym problem?
    Na jednym końcu rurek jedna osoba dmucha, a na drugim druga osoba
    zanurza końce w wodzie i sprawdza z której lecą bąbelki.

    Jak już nie chcesz dmuchać to najtańszy kompresorek do pompowania kół
    samochodowych kupisz za 20zł.

  • 9. Data: 2018-05-12 19:33:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    leku doprecyzował:

    > Tworzywo HDPE - prądu nie przewodzi
    > Pociągnąć się w ziemi raczej nie da :)
    > Dmuchać może i najprościej ale wymaga trochę
    > dodatkowego sprzętu - sprężarka , agregat itp.

    ...pompka od roweru lub samochodu, ewentualnie
    kompresorek z lidla za dwie dychy. Do tego detektor
    bulbulizatorowy ze słoika z wodą i gumowego wężyka.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2018-05-13 00:25:36
    Od: "leku" <l...@w...pl>

    Użytkownik "leku" napisał w wiadomości grup
    pl...

    Panowie skończcie z tym dmuchaniem.
    Nikt tu nie wymaga patentu na miarę żarówki Edisona.
    Bardziej chodzi o rozważenie teoretyczne innej metody.
    Armaty na pewno nie będę budował.
    To, że można dmuchać to wiem doskonale.
    Jak nie można inaczej to b. dziękuję za pomoc.

    pozdrawiam