  • 1. Data: 2015-01-16 19:06:06
    Temat: Identyfikacja potencjometru
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Mam takie potencjometry w jednym z urządzeń:

    http://sebobialy.net/pot.jpg

    Chcę kupić podobne.

    Ogólnie zależy mi na tym rozmierze i możliwosci kręcenia "palcami".

    Czy ten typ ma jakąś nazwę handlową? Szukam dłuższą chwilę po różnych
    stronach, ale dużo tego jest i na razie nie trafiłem.

  • 2. Data: 2015-01-16 19:33:42
    Temat: Re: Identyfikacja potencjometru
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    >Mam takie potencjometry w jednym z urządzeń:
    >http://sebobialy.net/pot.jpg
    >Chcę kupić podobne.

    Na tym pisze PIHER

    http://www.piher.net/
    http://pl.mouser.com/Piher/Passive-Components/Potent
    iometers-Trimmers-Rheostats/

    np
    http://pl.mouser.com/ProductDetail/Piher/PTC15MV18-1
    05A1010/?qs=sGAEpiMZZMvygUB3GLcD7uSgoKyWg%2fIyciiyOf
    iUTIo%3d

    >Ogólnie zależy mi na tym rozmierze i możliwosci kręcenia "palcami".
    >Czy ten typ ma jakąś nazwę handlową? Szukam dłuższą chwilę po różnych
    >stronach, ale dużo tego jest i na razie nie trafiłem.

    raczej zwykly "montazowy/trymer", a dalej trzeba patrzec co sie
    zamawia.

    Jesli dobrze widze, to
    -oni to nazywaja thumwheel,
    -u nich to jest nakladka na "zwykly trymer" :-)

    Cos takiego, czy brak karbow ?
    http://allegro.pl/potencjometr-montazowy-1k-pt15-gh0
    5-1kohm-kpl-5-i4931923916.html

    J.

  • 3. Data: 2015-01-16 19:36:04
    Od: l...@g...com

    Na nim jest nazwa producenta?

    http://www.rapidonline.com/electronic-components/pih
    er-pt15nv-nh-thumbwheel-knobs-for-trimmer-potentiome
    ters-528774

  • 4. Data: 2015-01-16 19:38:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-01-16 19:33, J.F. wrote:
    > Na tym pisze PIHER

    Tak wiem, ale szukam ogólnie takich może znajdę cos lepszego. Te
    konkretnie są obleśnie wykonane (trzeszczą makabrycznie).

    > Jesli dobrze widze, to
    > -oni to nazywaja thumwheel,
    > -u nich to jest nakladka na "zwykly trymer" :-)
> [...]

    Stoi a nie leży, więc będzie mniej stabilne. Raczej leżące. Wazne żeby
    się palcami dalo obracać.

  • 5. Data: 2015-01-16 20:09:50
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-01-16 19:06, Sebastian Biały wrote:
    > Mam takie potencjometry w jednym z urządzeń:
    >
    > http://sebobialy.net/pot.jpg
    >
    > Chcę kupić podobne.
    IMO to trzeba kupić potencjometr montażowy marki Piher, np.
    http://www.tme.eu/pl/details/pt15nv-100k/potencjomet
    ry-tht-jednoobrotowe/piher/pt15nv-100k-a2020/
    i pokrętło do niego
    http://www.tme.eu/pl/details/pt15gr-r/galki-do-poten
    cjometrow-montazowych/piher/5371/#