  • 1. Data: 2015-11-24 21:23:28
    Temat: Identyfikacja radia zsrr lata 80-te
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Przypadkiem trafiłem na takie zdjęcie:

    http://www.muzeumprl-u.pl/assets/images/wyst14/kaps3
    .jpg

    Na telewizorze stoi sobie radzieckie radio turytyczne w
    charakterystycznej pomarańczowej obwódce i kwadratowe z frontu.

    Czy ktoś pamięta może co to jest za model radia? Miałem je
    przypuszczalnie w okolicy 1985-1988 roku.

    Pytanie z powodów sentymentalnych, było to drugie radzieckie radio które
    samodzielnie zamienilo się w nadajnik zakłucając telewizor z odleglości
    kilku metrów i wydające dzwięki jak lądownik kosmitów :)

  • 2. Data: 2015-11-24 21:52:26
    Temat: Re: Identyfikacja radia zsrr lata 80-te
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

> [...]
    >
    > Czy ktoś pamięta może co to jest za model radia? Miałem je
    > przypuszczalnie w okolicy 1985-1988 roku.

    i ten pomarańczowy guziczek do podświetlania skali...

    nazywało sie pewnie "Elektronika", u nich wszystko się tak nazywało, co
    miało choćby jeden tranzystor w środku... ale założyć się nie założę

    a.

  • 3. Data: 2015-11-24 21:53:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-24 21:52, Artur Miller wrote:
    > nazywało sie pewnie "Elektronika"

    Tyle to i ja bym zgadł, ale chodzi o model :/

  • 4. Data: 2015-11-24 22:03:07
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    > Tyle to i ja bym zgadł, ale chodzi o model :/

    VEGA-404

    a.

  • 5. Data: 2015-11-24 22:24:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-24 22:03, Artur Miller wrote:
    > VEGA-404

    Dziekuję, tak to na 100% to.

  • 6. Data: 2015-11-25 11:04:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Artur,

    Tuesday, November 24, 2015, 10:03:07 PM, you wrote:

    > VEGA-404

    Masz pamięć...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2015-11-25 20:35:02
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    Użytkownik "Artur Miller" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > VEGA-404

    Doskonale sprawdzalo sie, jako radionamiernik, w tzw. 'rejsach krajowych'.

  • 8. Data: 2015-11-25 21:58:20
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 25.11.2015 o 11:04, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Masz pamięć...

    Mnie też się kojarzyło, że wega - był taki u mojej babci. Chciałem
    wygooglać, ale kolega mnie ubiegł ;)
    No to teraz trudniejsze: najstarsze radyjko jakie pamiętam - plastikowa
    obudowa, pół żółta (kremowa?), pół szara (biała?), chyba na baterie R20,
    charakterystyczna była podstawka z drutu w kształcie trójkąta, którą
    przykręcało się do obudowy i radyjko stawiało się na tym, albo bez tego
    drutu nosiło się w skórzanym pokrowcu przypominającym tornister, z
    prostokątnym okienkiem na głośnik. To było bardzo stare - na pewno
    jeszcze tranzystory germanowe i produkcja też ZSRR.

    --
    Mirek.

  • 9. Data: 2015-11-25 22:17:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

> [...]
    > prostokątnym okienkiem na głośnik. To było bardzo stare - na pewno
    > jeszcze tranzystory germanowe i produkcja też ZSRR.

    Z opisu wygląda trochę jak "Koliber". Ale tam baterie były mniejsze.
    Chociaż i tak nie szło dostać w kiosku żadnych, najłatwiej było
    o płaskie. Więc się je przyczepiało gumką od weków z tyłu do radia.
    Było kilka różnych modeli ruskich prijomników w skórzanym furerale.
    Ale okienko miały przeważnie okrągłe, przeznaczone na skalę. Na
    głośnik powycinana były małe dziurki na kształt siatki.

    Jarek

    --
    Dziś prawdziwych Cyganów już nie ma,
    Bo czy warto po świecie się tłuc?

  • 10. Data: 2015-11-25 22:18:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

> [...]

    Chociaż i tak nie szło dostać w kiosku żadnych, najłatwiej było
    o płaskie. Więc się je przyczepiało gumką od weków z tyłu do radia.
    Było kilka różnych modeli ruskich prijomników w skórzanym futerale.