  • 1. Data: 2019-01-22 13:03:23
    Temat: Identyfikacja w UPC
    Od: ń <k...@t...sie>

    Przychodzące w UPC identyfikują mi się z początkowymi 0048xxxxxx.
    Jest to kłopotliwe, bo proste oddzwanianie ryzykuje dodzwonieniem się do jakiegoś
    Pernambuko.
    UPC tak ma czy to kwestia współpracy z konkretnym aparatem Veris Derby?
    OIDP te początkowe 0048... pojawiły się dopiero jakiś czas temu (liczony w
    miesiącach?).

  • 2. Data: 2019-01-22 16:10:31
    Temat: Re: Identyfikacja w UPC
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    ń <k...@t...sie> wrote:

    > Przychodzące w UPC identyfikują mi się z początkowymi 0048xxxxxx.
    > Jest to kłopotliwe, bo proste oddzwanianie ryzykuje dodzwonieniem się do jakiegoś
    Pernambuko.

    W jaki sposób?

    Stąd wynika, że Pernambuco to +5581 lub +5587:

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_dialling_codes
    _in_Brazil#Pernambuco_(81_and_87)

  • 3. Data: 2019-01-22 17:00:59
    Od: ń <k...@t...sie>

    No nie chciałbym się ździwić przy rachunku ;-))
    I nieudanej reklamacji np. w UKE, które odpowie "połączenia z prefiksem 00 są
    traktowane jako międzynarodowe wg taryfy wybranego
    operatora".

    -----

  • 4. Data: 2019-01-22 17:57:44
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    On 22.01.2019 13:03, ń wrote:
> [...]
    > UPC tak ma czy to kwestia współpracy z konkretnym aparatem Veris Derby?
    > OIDP te początkowe 0048... pojawiły się dopiero jakiś czas temu (liczony
    Czy "00" na początku numeru nie powinno być przypadkiem traktowane jako
    zamiennik dla znaku "+"?

  • 5. Data: 2019-01-23 10:49:44
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 22.01.2019 o 17:00, ń pisze:
    > połączenia z prefiksem 00

    A to nie jest tak, że 00 i + znaczą to samo?

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 6. Data: 2019-01-23 12:12:13
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" <g...@N...wp.pl> napisał w wiadomości

    > A to nie jest tak, że 00 i + znaczą to samo?

    Przeważnie tak. Chyba, że kraje, gdzie to wyjście było inaczej, niż 00,
    przestawiły się na "kibelek"... W .pl nie różnią się w działaniu.
    BTW - (Krakusy zwłaszcza), pamiętacie, do czego ten numer służył w Krakowie?
    (Podpowiedź - jako małe dziecię [przedawniło się :P], dzwoniło się 07 i jak
    się zgłosił dyżurny, a zgłaszał się "zero siedem?", to się odkrzykiwało
    "zgłoś się")

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 7. Data: 2019-01-23 12:34:30
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-23 o 12:12, HF5BS pisze:

> [...]
    > (Podpowiedź - jako małe dziecię [przedawniło się :P], dzwoniło się 07 i
    > jak się zgłosił dyżurny, a zgłaszał się "zero siedem?", to się

    Było 07 a nie 97?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2019-01-23 16:02:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

> [...]
    > się zgłosił dyżurny, a zgłaszał się "zero siedem?", to się odkrzykiwało

    W Warszawie też było 07, ale wcześniej. A także 08 do sikawkowych
    i 01 pogotowie ratunkowe.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2019-01-23 17:36:08
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Było 07 a nie 97?

    Nie inaczej!
    Zdaje mi się, ale pewności brak, że były normalne numery 9xxxx, OIMW, także
    w Gliwicach, było 91xxxx, później zmienione na 31xxxx.
    Nie pomnę, która to centrala miała po unormowaniu numeracji, bo mi po
    pamięci chodzi, że 9xxxx nie było puste.
    06, była własna krakowska zegarynka, w złym stanie, gdyż połowy wypowiedzi
    nie było słychać, a reszta, to był chrobot (zdaje mi się, że gdybym dostał
    tamte nagrania, to usiadłbym do sprzętu i ponaprawiał zapowiedzi, by znów
    mogły "cieszyć" uszy informowanych). BTW. Polska zegarynka, wystartowała
    jeszcze przed wojną, wspólnie ze szwedzką i były pierwszymi na świecie
    automatami informującymi o czasie. Ale to była warszawska, nie wiem skąd,
    domyślam się, Kraków miał swoją, nie jej jednak przypadł przywilej
    najstarszości, choć nie zdziwię się, jeśli dostał ją od Warszawy właśnie.
    Chyba tylko jedno jeszcze miasto miało swoją zegarynkę, reszta miast (w
    pewnym momencie i Kraków też) ciągnęła sygnał z Warszawy. Warszawski dostęp
    analogowy, miał pod koniec istnienia 926, 140 łączy.
    Więc jeśli ktoś ma jeszcze takie kwiatki, to niech da znać, zrobimy osobny
    wątek z wlasnym tytułem.
    A ja własnymi "rencyma" macałem zegarynkę, której gadanie słychać np. w
    filmie "Nie lubię poniedziałku". Latami stała nie używana (ale sprawna i
    gotowa wznowić działanie) pół piętra pod moją ACMM. Oparta była o "pakiet"
    taśm magnetycznych, a zmiana zapowiadanej minuty/godziny odbywała się
    poprzez przesunięcie o określony kąt bębna z taśmami. Głowica/głowice
    czytająca kręciła sie na swoim bębnie, kształtem przypominającym nieco
    pozycjonery w niektórych HDD. Nagrane były tylko godziny i minuty.
    Tu poprzednia wersja, film zaczyna się migawką z warszawskiej centrali
    systemu OS, znanej w Polsce jako SALME.
    https://www.youtube.com/watch?v=VlM59hQdI9s

  • 10. Data: 2019-01-23 17:43:53
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > W Warszawie też było 07, ale wcześniej. A także 08 do sikawkowych
    > i 01 pogotowie ratunkowe.

    Zgadza się. Tyle, że na pogota, to raczej 09. W ogóle, w wielu miastach,
    była 2-cyfrowa numeracja na AUS, ale na pewno pogoty były MO x7, SP x8, PR
    x9, nie w każdym mieście x=0, czy 9.
    Z tym, że wówczas jeszcze nie powstała chyba seria "07 zgłoś się". Więc i
    głupi żart nie miał racji bytu, bo chodziło o to, że dyżurny niechcący mówił
    pierwszą część tytułu, a dzwoniący dokańczał.
    Numerację zmieniono 90-900, 91-901 (o ile tu coś było), 92-909, 93-913,
    94-914,95-905,96-926, 97-997, 98-998, 99-999, choć nie wykluczam, żeby w
    miastach, gdzie także zagranicę zamawiało się na 90, pod 91 było coś
    lokalnego.