  • 11. Data: 2019-01-23 19:33:01
    Temat: Re: Identyfikacja w UPC
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > Zgadza się. Tyle, że na pogota, to raczej 09.

    No właśnie nie -- 09 było później, a zaczęło się od 01. W teorii chyba
    chodziło o to, by było szybciej. Ale za to łatwiej jednym uderzeniem w
    widełki przez przypadek wybrać ten numer. Z kolei dzwoniąc do zegarynki
    (06) łatwo było dodzwonić się na MO (07). Stąd pomysł, by było 926 i 997.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2019-01-23 21:40:21
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-23 o 17:36, HF5BS pisze:

> [...]
    > filmie "Nie lubię poniedziałku". Latami stała nie używana (ale sprawna i
    > gotowa wznowić działanie) pół piętra pod moją ACMM. Oparta była o
    > "pakiet" taśm magnetycznych, a zmiana zapowiadanej minuty/godziny
    > odbywała się poprzez przesunięcie o określony kąt bębna z taśmami.
    > Głowica/głowice czytająca kręciła sie na swoim bębnie, kształtem
    > przypominającym nieco pozycjonery w niektórych HDD. Nagrane były tylko
    > godziny i minuty.
    > Tu poprzednia wersja, film zaczyna się migawką z warszawskiej centrali

    Dziwne waść rzeczy piszesz.
    Starsza zegarynka z filmu powyżej (ciemny, ledwo co widać) jest
    optyczna, a nowsza magnetyczna?
    Raczej nie chodziło to na poduszce powietrznej, jak w Odrze, bo
    radykalnie by obcięło wysokie tony. A głowica stykając się z taśmą
    szybko ją niszczy. Znam to z kamer pogłosowych - czasami jedna taśma
    wystarczała tylko na jedną dłuższą imprezę.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2019-01-23 22:43:52
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    W dniu wtorek, 22 stycznia 2019 13:03:25 UTC+1 użytkownik ń napisał:
    > Przychodzące w UPC identyfikują mi się z początkowymi 0048xxxxxx.
    > Jest to kłopotliwe, bo proste oddzwanianie ryzykuje dodzwonieniem się do jakiegoś
    Pernambuko.

    Proste oddzwonienie będzie skutkowało, że dodzwonisz się właśnie pod ten numer,
    ale w .pl, a nie pernambuko. Gorzej może być właśnie z taryfikacją, bo nie każdy
    operator poprawnie może to zinterpretować/zauważyć, że połączenie zostaje w kraju. W
    Orange w takich wypadkach taryfikacja jest krajowa, w UPC nie wiem.

    Ircys

  • 14. Data: 2019-01-24 14:43:57
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W Grójcu zegarynka była żywa. Znaczy telefonistka na centrali podawała
    godzinę paszczą. I bardzo się wkurzała, jak się do niej za często
    dzwoniło i mówiło głupie rzeczy.

    MJ

  • 15. Data: 2019-01-24 14:59:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Jankowski napisał:

    > W Grójcu zegarynka była żywa. Znaczy telefonistka na centrali podawała
    > godzinę paszczą. I bardzo się wkurzała, jak się do niej za często
    > dzwoniło i mówiło głupie rzeczy.

    Grójec też niezły, ale informacja wygląda tak, jakby dotyczyła Wąchocka.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2019-01-24 18:57:49
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > No właśnie nie -- 09 było później, a zaczęło się od 01. W teorii chyba

    Rozumiem...
    Ale jak już, to mogli zrobić 03, mam nadzieję, że nie muszę pisać, o co
    chodzi?

    > chodziło o to, by było szybciej. Ale za to łatwiej jednym uderzeniem w

    Pewnie tak...

    > widełki przez przypadek wybrać ten numer. Z kolei dzwoniąc do zegarynki

    A 112? :)

    > (06) łatwo było dodzwonić się na MO (07). Stąd pomysł, by było 926 i 997.

    Ale też aranżując kierunek na centralach/aparatach ulicznych, można całą
    grupę 99x zadeklarować, także na eliminatorach, jako połaczenia bezpłatne.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 17. Data: 2019-01-24 19:10:43
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Dziwne waść rzeczy piszesz.
    > Starsza zegarynka z filmu powyżej (ciemny, ledwo co widać) jest optyczna,
    > a nowsza magnetyczna?

    Nie inaczej.

    > Raczej nie chodziło to na poduszce powietrznej, jak w Odrze, bo radykalnie
    > by obcięło wysokie tony. A głowica stykając się z taśmą szybko ją niszczy.
    > Znam to z kamer pogłosowych - czasami jedna taśma

    To nie trzeba tak wściekle dociskać, byle dotknęło głowicy, impreza ma swoje
    wymagania, w telefonii typowy zakres to 300-3400, a tu głowica nawet sie
    stykać nie musi, byle była bardzo blisko.
    Urządzenia SUS-2 i SUS-3, miały głowice na wysiegnikach, kalibrowało się je
    tak, żeby od taśmy były o włos, wystarczało to do uzyskania należytej
    jakości. Sam czasem to robiłem.

    > wystarczała tylko na jedną dłuższą imprezę.

    Nie dziwota.
    ZTCP, w zegarynce lat 70-80, taśma (zestaw) dotykała głowic i co jakiś czas
    chyba były wymieniane. Ale tam wystarczyło leciutko docisnąć i już szło.
    Kojarzysz urządzenia TAI (czy TAJ), była ściana na CA Muranów i numery z
    zakresu Muranowa (pierwszego, Zamenhofa 5 w Warszawie, 31xxx dla TAJów,
    31xxxx dla pozostałych.)...?
    Tam codziennie nagrywano nowe zapowiedzi i spokojnie wytrzymywało to nawet
    po kilka miesięcy, np. na informacji o numerach kierunkowych. Taśma chodziła
    w pętli, nagrywana była na zwykłym szpulaku, chyba ZK120, czy ZK140 (nie
    pamiętam już, rok '85 to był), albo coś tej klasy ZT (czyli tranzystorowe,
    zamiast lampowego), oraz na nim "montowana" w pętlę (rynienka w ZK/ZT, do
    sklejania taśmy właśnie). Taśma na pewno stykała się z głowicą. W stopniu
    dającym "w eter" był OIDP, UL1481. Magnet był dwuścieżkowy.

  • 18. Data: 2019-01-24 20:15:41
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Ircys pisze:
> [...]
    Orange w takich wypadkach taryfikacja jest krajowa, w UPC nie wiem.

    Czy w UPC w ogóle działają wychodzące krajowe poprzedzone przez 0048? Ja
    czasami na "zwykłą" Netię "dostaję" spamerów z SN 61 jako 004861...
    próbowałem kiedyś oddzwonić i było NMTN.
    Natomiast dlaczego takie połączenie miałoby być taryfikowane jako
    międzynarodowe, skoro numer jest krajowy? Po jakiej stawce? To by miało
    jakiś "sens" tylko w 2 przypadkach:
    1) Wszystkie międzynarodowe z jedną stawką, a "międzynarodowość" jest
    identyfikowana przez 00 (czy jakiś polski op tak ma - wątpię).
    2) Istnieje strefa "reszta świata" z najwyższą stawką, gdzie są wrzucone
    wszystkie kierunki niewyspecyfikowane explicite po niższych stawkach.
    AFAIR było coś takiego przez jakiś czas w Playu/Dziewicy, że 00800 bylo
    rozliczane jako reszta świata tzn. odpowiednio 4/5,32 PLN za minutę.

    PK

  • 19. Data: 2019-01-25 12:08:42
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Grójec też niezły, ale informacja wygląda tak, jakby dotyczyła Wąchocka.

    W Wąchocku nie miałem okazji dzwonić. :)

    MJ

  • 20. Data: 2019-01-25 18:34:02
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 24 Jan 2019 18:57:49 +0100, "HF5BS" <h...@...pl> wrote:

    >A 112? :)
    A 112 bardzo dużo uszkodzonych linii wybiera samoczynnie. I trzeszczy,
    burczy, szumi.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?