  • 1. Data: 2016-09-25 11:59:04
    Temat: Igłówka pod USB
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Witam

    Hardware do prowadzenia sprzedaży wymaga drukarki igłowej. Mam OKI ze
    złączem równoległym. W nowym sprzęcie takowego złącza nie ma. Czy są
    przejściówki umożliwiające podłączenie drukarki pod USB?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2016-09-25 12:30:25
    Temat: Re: Igłówka pod USB
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    Użytkownik "Kamil" napisał w wiadomości grup

    > Hardware do prowadzenia sprzedaży wymaga drukarki igłowej.

    Skoro wymaga - to wymaga. Podłącz drukarkę do tego hardware.

  • 3. Data: 2016-09-25 12:33:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-25 o 11:59, Kamil pisze:
> [...]
    > złączem równoległym. W nowym sprzęcie takowego złącza nie ma. Czy są
    > przejściówki umożliwiające podłączenie drukarki pod USB?

    Są dwa typy:
    ze złączem Centronics
    ze złączem DB-25

    Te, ze złączem Centronics (krawędziowe, 36 pin) "udają" drukarkę, czasem
    ciężko się z nimi dogadać.
    Dużo lepiej jest znaleźć ze złączem DB-25 - one udają po prostu LPT.

    Przykłady:

    http://www.i-tec.pl/?t=3&v=32

    http://4world.pl/categories/product/54/133

    oraz to, co działa bezproblemowo:
    Kabel USB 1.1 Manhattan 336581, 1x Złącze męskie USB 1.1 A - 1x Złącze
    żeńskie D-SUB 25-pin, EAN 766623336581

    Zamiast igłówki OKI możesz postawić "prawdziwą" drukarkę laserową -
    czyli nie urządzenie GDI, tylko sprzęt mający swój interpreter języka
    PCL i ESC/P2.

    Inne rozwiązanie - przy korzystaniu z dwóch lub więcej stanowisk:
    wspólna drukarka (dowolna) podpięta do sieci LAN przez print-server. W
    komputerze od czasów DOS-a czy pierwszych MAC-ów można przechwycić port
    lokalny i przekierować go na print-server.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2016-09-25 13:13:16
    Temat: Re: Ig?ówka pod USB
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-09-25 11:59, Kamil wrote:
    > Hardware do prowadzenia sprzedaży wymaga drukarki igłowej.

    Ej? A co to za hardware?

  • 5. Data: 2016-09-25 13:51:15
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > komputerze od czasów DOS-a czy pierwszych MAC-ów można przechwycić port
    > lokalny i przekierować go na print-server.

    właśnie chciałem zaproponować podbne rozwiazanie. postawić stareńkiego
    laptopa który posiada takie gniazdo, na tym laptopie drukarkę igłową,
    połączyć lapka z "hardwarem" za pomocą lan (albo wifi). dało by się
    przerobić lapka z win95/98/linuksem na printserwer?
    może się okazać tanszy w zakupie :)

    ToMasz

  • 6. Data: 2016-09-25 16:56:09
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-25 o 13:51, ToMasz pisze:

> [...]
    > połączyć lapka z "hardwarem" za pomocą lan (albo wifi). dało by się
    > przerobić lapka z win95/98/linuksem na printserwer?

    W zależności od systemu operacyjnego.
    Od Win3.11 do Windows 10 - włączasz "udostępnianie plików i drukarek".
    W linuksach jest kilka możliwości, m.in. Samba.

    Na kliencie mapujesz zasób - w zasadzie tak samo, bez względu na to,
    czym jest prnsrv - czy kompem, czy "pudełkiem".

    Problem, gdy klient stary, typu czysty DOS.

    Ale już od Win3.11 czy od Lantastica w górę raczej nie ma problemu,
    pomijając niektóre "mądrości" Win 8.x i 10.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2016-09-25 17:01:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Ej? A co to za hardware?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Maszyna_do_fakturowani

    Ale chyba nie ma LPT ;)

    Początkiem lat 90-tych widziałem w jakimś GS-ie czy PSS-sie tego typu
    ustrojstwo.
    Częściej jednak wtedy widywało się rejestratory mechaniczne -
    zapomniałem, jak to się nazywało. Robiły za mechaniczną "amerykankę".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2016-09-25 19:43:45
    Od: Yakhub <a...@t...te>

    Dnia Sun, 25 Sep 2016 11:59:04 +0200, Kamil napisał(a):

    > Hardware do prowadzenia sprzedaży wymaga drukarki igłowej. Mam OKI ze
    > złączem równoległym. W nowym sprzęcie takowego złącza nie ma. Czy są
    > przejściówki umożliwiające podłączenie drukarki pod USB?

    Najpewniejszym rozwiązaniem będzie jakiś printserwer z gniazdem LPT, im
    starszy, tym lepszy. Na Alledrogo kupisz stareńkiego HP JetDirect już za
    kilkadziesiąt złotych. Może wymagać trochę gimnastyki konfiguracyjnej, ale
    na pewno w końcu uda się to uruchomić:

    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
    =lpt&search_scope=category-4438

    Innym rozwiązaniem będzie:
    - zakup kontrolera LPT na PCI-Express
    np:
    http://allegro.pl/kontroler-pci-express-pci-e-na-lpt
    -db25-i6099592094.html

    - zakup kontrolera LPT na USB
    np:
    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
    =lpt+usb&bmatch=base-relevance-ele-1-3-0923

    Ale tego nie polecam - w zależności od tego, na jakie urządzenie trafisz,
    czasami może okazać się, że nie uda Ci się zmusić do poprawnego działąnia
    kompletu: drukarka=>kontroler=>współczesny komputer=>współczesny
    OS=>archaiczny i egzotyczny soft.

    Z góry uprzedzam - jeżeli ten "hardware do prowadzenia sprzedaży" oznacza
    klucz HASP na LPT - to od razu zapomnij, i wyciągnij z szafy stary
    komputer. Z moich doświadczeń wynika, że nie da się tego zmusić do
    działania z jakąkolwiek przejściówką.

    --
    Yakhub

  • 9. Data: 2016-09-25 21:40:39
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-25 o 19:43, Yakhub pisze:
> [...]
    > klucz HASP na LPT - to od razu zapomnij, i wyciągnij z szafy stary
    > komputer. Z moich doświadczeń wynika, że nie da się tego zmusić do

    HASP-y działają z kartami LPT na złączu PCI i PCI-expr.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2016-09-25 21:42:56
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 25.09.2016 o 21:40, Adam pisze:

    > HASP-y działają z kartami LPT na złączu PCI i PCI-expr.

    Czyli prawdziwymi LPT.