  • 1. Data: 2019-08-11 08:33:23
    Temat: Ile MB zuzywa nawigacja google maps?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ile MB transferu zużyje nam nawigacja google maps lub inna darmowa on-line (z
    korkami) przy podróży samochodem powiedzmy ok 200 km
    po Polsce?
    Oczywiście obraz terenu wyłączony.

  • 2. Data: 2019-08-11 12:29:35
    Temat: Re: Ile MB zuzywa nawigacja google maps?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/08/2019 08:33, ąćęłńóśźż wrote:
    > Ile MB transferu zużyje nam nawigacja google maps lub inna darmowa
    > on-line (z korkami) przy podróży samochodem powiedzmy ok 200 km po Polsce?
    > Oczywiście obraz terenu wyłączony.

    Jeśli zastosujesz mapy offline i tylko ruch będzie online to ilość
    znikomą, rzędu kilkudziesięciu MB. Wszystko niestety silnie zależy czy
    poruszasz się po zadupiach czy w centrach miast, więc odpowiedź nie ma
    dużego sensu. Jesli boisz się że nie wystarczy to nie martw się.
    Wystarczy cokolwiek tam masz w pakiecie.

    Jak już zupełnie nie chcesz używać transmisji danych na podstawowej
    karcie to przypominam że Aero2 dalej ma w ofercie karty sim z relatywnie
    tanimi pakietami i ostatecznie darmowym, przerywanym netem.

    A już zupełnie na marginesie, za 10zł doładowania rocznie masz
    VirginMobile z lejkiem, nie zdziwie się że są inne takie oferty. Ten
    lejek jest wystarczający do pracy google maps nawet bez trybu offline
    map, choć będzie nieco lagować, ale do samegu ruchu jest ok.

  • 3. Data: 2019-08-11 14:33:43
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak do google maps zastosować mapy offline?
    Załóżmy, że przed każda podróżą mamy zasięg WiFi, czyli ściągnąć na zapas możemy do
    bólu
    Szczególnie w iPhone?
    iPhone ma też jakąś swoją apkę do nawigacji, ale chyba bez traficu.
    Aero2 miewa sens, ale raczej w słuchawkach dwukarcianych no i nie wiadomo, jak z
    pokryciem w trasie, bo zdaje się nadal pracują na
    własnej sieci nadajników.

    -----

  • 4. Data: 2019-08-11 14:46:11
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/08/2019 14:33, ąćęłńóśźż wrote:
    > Jak do google maps zastosować mapy offline?

    Mapy / Trzy kreski w lewym górnym / Mapy offline i tam sobie dodaj kilka
    obszarów. Zassa od razu po wifi i możesz w opcjach ustawić aby pobierał
    tylko przez wifi.

    > Załóżmy, że przed każda podróżą mamy zasięg WiFi, czyli ściągnąć na
    > zapas możemy do bólu

    Zassać możesz wiele dni wczesniej, one mają spory czas na
    deaktualizacje, koło miesiąca.

    > Szczególnie w iPhone?

    Nie wiem jak jest w iPhone.

    > Aero2 miewa sens, ale raczej w słuchawkach dwukarcianych no i nie
    > wiadomo, jak z pokryciem w trasie, bo zdaje się nadal pracują na własnej
    > sieci nadajników.

    Kupujesz za kilka groszy router z wifi, wkładasz do niego aero i koniec [1].

    W aero przydał by się pasażer który raz na jakiś czas odpali
    przegladarkę i przepisze kod. Tylko to już takie cebulactwo ...

    To już wole VirginMobile wsadzone do routera z kiepską prędkością ale
    bez przerw jeśli ma być prawie za darmo.

    A w ogóle to Orange przy doładowaniu za 50zł raz na 3 miesiące daje
    25GB. I najzwyczajniej w wiecie nie potrafie zużyć z tego nawet 1/4 przy
    intensywnym używaniu i codziennej jeździe z mapami.

    [1] Prywatnie używam E5832, głównie ze względu na to że jest mały,
    bezproblemowy i ma baterie wymienne i ogónodostepne. Niestety dużo ich
    na rynku znowy nie ma, ale się trafią podobne np:

    https://allegro.pl/oferta/mobilny-router-wifi-huawei
    -8385649990

  • 5. Data: 2019-08-11 22:28:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ąćęłńóśźż" 5d500b28$0$526$6...@n...neostrada.pl

    > Aero2 miewa sens,

    IMO Aero2 nie ma sensu.

    BTW -- 09 bm. dostałem zwroty po 18,50 pln za obie kartę.
    [tym, co wyciągnąłem z tego śmietnika, opłacę ZUS po lekkim dolaniu]

    Lejki mają sens.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 6. Data: 2019-08-11 22:32:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "heby" qip2mn$378$...@d...me

    > Zassać możesz wiele dni wczesniej, one mają spory czas na deaktualizacje, koło
    miesiąca.

    Można zaktualizować ręcznie i aktualizują się, jeśli są używane.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 7. Data: 2019-08-11 22:32:41
    Od: xxx <x...@x...xxx>

    ąćęłńóśźż wrote on 2019-08-11 :
    > Ile MB transferu zużyje nam nawigacja google maps lub inna darmowa on-line (z
    > korkami) przy podróży samochodem powiedzmy ok 200 km po Polsce?
    > Oczywiście obraz terenu wyłączony.

    to jakieś nie duże ilości danych typu 40 - 50 MB, max do 100MB.
    W dobie taniego netu gdzie w takim playu po zakupie puszki coli za 1,20
    dostajemy 1gb na 30 dni to w ogóle nie ma sensu kombinować z mapami
    offline czy oszczędzaniem transferu, no chyba że ktoś poza pl jeździ,
    ale nawet o tak staniało że dopłaty są niskie i można spokojnie
    korzystać.

  • 8. Data: 2019-08-12 08:10:10
    Od: p...@g...com

    sensem map offline jest nawigacja kiedy gm wypluje korek za 500m i trzeba zjechac na
    jakies zadupia ktorych dociagniecie w warunkach slabego zasiegu jest niemozliwe lub
    po prostu zbyt powolne ...

  • 9. Data: 2019-08-12 10:30:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >sensem map offline jest nawigacja kiedy gm wypluje korek za 500m i
    >trzeba zjechac
    >na jakies zadupia ktorych dociagniecie w warunkach slabego zasiegu
    >jest niemozliwe lub po prostu zbyt powolne ...

    Google chyba cachuje dane i przez wiele km po utracie lacznosci
    potrafi prowadzic dalej.

    Tym niemniej jest to jakas opcja, aby ograniczyc zuzycie danych.
    Choc przy dzisiejszych pakietach raczej nie ma sensu ... chyba ze
    wlasnie na zadupia, albo ruszenie z podziemnego parkingu ...

    J.

  • 10. Data: 2019-08-12 10:58:35
    Od: p...@g...com

    --Google chyba cachuje dane i przez wiele km po utracie lacznosci potrafi prowadzic
    dalej.

    i wpakowac w korek :-)

    --Tym niemniej jest to jakas opcja, aby ograniczyc zuzycie danych. Choc przy
    dzisiejszych pakietach raczej nie ma sensu ... chyba ze wlasnie na zadupia, albo
    ruszenie z podziemnego parkingu ...

    zawsze mam kilkaset mega map offline, trasa do pracy, trasa do PL, urlop itp