  • 1. Data: 2015-11-25 18:04:09
    Temat: Ile czasu ma nowy właściciel na przerejestrowanie samochodu?
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam

    Jakieś pięć lat temu wstawiłem swojego Passata do komisu i w mig
    poszedł, nie drożyłem się.
    Dziś na mieście spotkałem go i on nadal ma moje stare tablice rejestracyjne.

    Dwa pytania:
    1. Czy jest możliwość zachowania tablic poprzedniego właściciela
    czy też nabywca po prostu go nie przerejestrował?
    2. Czy mi to czymś grozi?

    Pozdrawiam
    WW

  • 2. Data: 2015-11-25 18:07:10
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25.11.2015 o 18:04, WW pisze:
> [...]
    > rejestracyjne.
    >
    > Dwa pytania:
    > 1. Czy jest możliwość zachowania tablic poprzedniego właściciela

    To jest wręcz opcja domyślna, jeśli okoliczności nie wymuszają zmiany.

  • 3. Data: 2015-11-25 18:35:12
    Od: neoniusz <"neoniu[dowywalenia]szek"@gmail.com>

> [...]
    > 1. Czy jest możliwość zachowania tablic poprzedniego właściciela
    > czy też nabywca po prostu go nie przerejestrował?

    O matulu...
    Jesli ten sam powiat - w sensie ten sam wyroznik to nie trzeba zmieniac
    w ogole. A jak inaczej to jest obowiazek przerejestrowania, ale nie ma
    kary. Wiec duzo ludzi nie przerejestrowuje i jezdzi na starych blachach
    z umowa kupna-sprzedazy w papierach.

  • 4. Data: 2015-11-25 18:46:38
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-11-25 o 18:04, WW pisze:
    > 2. Czy mi to czymś grozi?
    Ktoś pisał, że podczas kontroli powołali się na jakiś przepis i były
    problemy.
    Konkluzja była taka, że lepiej nie pokazywać umowy tylko dowód rej.

    Robert

  • 5. Data: 2015-11-25 19:15:32
    Od: <8...@4...191532.invalid> (Tom N)

    Robert Wańkowski w

    > Ktoś pisał, że podczas kontroli powołali się na jakiś przepis i były
    > problemy.
    > Konkluzja była taka, że lepiej nie pokazywać umowy tylko dowód rej.

    Jaki DR gamoniu, skoro autor pojazd sprzedał?
    Czytasz to na co odpisujesz, czy jak w sentencji...

    --
    'Tom N'

  • 6. Data: 2015-11-25 19:45:55
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-11-25 o 19:15, (Tom N) pisze:
    > Jaki DR gamoniu,
    Masz rację, co bym bez Ciebie zrobił. ;-)

    Robert

  • 7. Data: 2015-11-25 20:13:49
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 2015-11-25 o 18:35, neoniusz pisze:
> [...]

    jak nie przerejestrował to może przyjść do ciebie pan policjant i
    powiedzieć że ma zdjęcie z fotoradaru (miałem tak z busem :), narazi cię
    to na konieczność odpowiedzi "to nie moje, auto sprzedałem" (jako że nie
    zgłaszam też sprzedaży w urzędzie to stwierdziłem że pokażę im fakturę
    sprzedaży co też uczyniłem i byli bardzo szczęśliwi). Co lepsze mandat
    był na 50zł, że też chce im się za te pieniądze szukać winnego.

    > O matulu...
    > Jesli ten sam powiat - w sensie ten sam wyroznik to nie trzeba zmieniac
    > w ogole. A jak inaczej to jest obowiazek przerejestrowania, ale nie ma
    > kary.

    wypraszam sobie. Sąd (po stłuczce która skończyła się w sądzie, bo się
    sprawca nie przyznał) nakazał wezwanie mnie na komisariat i wymierzenie
    mi 500zł za nieprzerejestrowanie. Pan policjant zapytał mnie dlaczego
    nie przerejestrowałem, ja mu na to że nieoficjalnie to uważam że to
    strata czasu i pieniędzy, a oficjalnie to bardzo żałuję ale nie miałem
    czasu, mam problemy w pracy itp. W związku z zaistniałymi
    okolicznościami zastosował pouczenie i zrezygnował z wysyłania wniosku o
    ukaranie do sądu.

    Wiec duzo ludzi nie przerejestrowuje i jezdzi na starych blachach
    > z umowa kupna-sprzedazy w papierach.

    nie wożę umowy k-s, bo po co?
    OC wykupuję na siebie, nie ma żadnego problemu

    Łukasz

  • 8. Data: 2015-11-26 08:44:09
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Nie ma w ogóle obowiązku przerejestrowywania. Jest obowiązek zawiadomienia starosty o
    nabyciu (nie jet napisane jak, więc krzycząc na korytarzu przed gabinetem starosty
    też się łapie, byle przy świadkach), natomiast sprzedający ma obowiązek zgłosić
    sprzedaż i wskazać dane nabywcy.

  • 9. Data: 2015-11-26 09:35:01
    Temat: Dzięki wszystkim
    Od: WW <w...@v...pl>