  • 1. Data: 2018-06-22 21:33:55
    Temat: Ile mam czasu na napisanie skargi?
    Od: f...@g...com

    Sprawa była jakieś dwa tygodnie temu.
    Orzeczenie będzie ogłoszone w przyszłym tygodniu (sąd rejonowy), ale nie bardzo
    mam ochotę i czas jechać do sądu. Spór tyczy się kasę. Gdybym chciał napisać
    skargę do okręgowego, na postanowienie wydane przez rejonowy, ile mam
    na to czasu i od jakiego momentu biegnie termin?
    Od dnia wydania orzeczenia, czy od dnia kiedy przyślą orzeczenie pocztą?

  • 2. Data: 2018-06-22 22:12:26
    Temat: Re: Ile mam czasu na napisanie skargi?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-06-18 o 21:33, f...@g...com pisze:
> [...]
    > na to czasu i od jakiego momentu biegnie termin?
    > Od dnia wydania orzeczenia, czy od dnia kiedy przyślą orzeczenie pocztą?

    Jeśli ogłoszą na rozprawie, to mogą nigdy nie przysłać. Złóż wniosek o
    uzasadnienie, to będą musieli przysłać i od tego momentu będzie biec termin.

  • 3. Data: 2018-06-23 13:04:43
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Wniosek o pisemne uzasadnienie musi być złożony przez stronę (wszystko jedno obecną
    lub nieobecną) nie później niż 7 dni od dnia wydania orzeczenia na rozprawie.
    Ale Ty piszesz o postanowieniu, a nie o wyroku, a postanowienie może być wydane poza
    rozprawą i nie każde jest zaskarżalne (masz na myśli skargę czy zażalenie?),
    najlepiej zadzwoń do tego sądu dla wyjasnienie i/lub zarejestruj się na portalu
    informacyjnym.

    A na wniesienie apelacji masz zwykle 14 dni od dnia doręczenia Ci pisemnego
    uzasadnienia, lub 21 dni od dnia ogłoszenia wyroku na rozprawie.
    Jeśli "zapomnisz" o złożeniu wniosku o pisemne uzasadnienie, zastosuj te 21 dni tylko
    pamietaj, ze apelację wnosi się za pośrednictwem sądu rejonowego (czyli do niego
    adresuje kopertę).