  • 1. Data: 2009-04-01 12:02:51
    Temat: Ile realnie mozna puscić przewodem OW 4x1,5
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    ile mocy mozna puścic przedłuzaczem siłowym z przewodu OW 4x1,5
    1. ze wzgledu na prad maksymalny ?
    2. ze wzgledu na spadek przy 30 m długosci
    między kalkulatorem a sprzedawca są spore różnice
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-04-01 12:10:52
    Temat: Re: Ile realnie mozna puscić przewodem OW 4x1,5
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 1 Apr 2009 14:02:51 +0200, Szumek napisał(a):

    > ile mocy mozna puścic przedłuzaczem siłowym z przewodu OW 4x1,5
    > 1. ze wzgledu na prad maksymalny ?
    > 2. ze wzgledu na spadek przy 30 m długosci

    1. Na oko jakieś 10kW a dokładnie to zajrzyj do specyfikacji producenta.
    2.To zależy od wymogów na spadek :)
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2009-04-01 12:26:01
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Na oko jakieś 10kW a dokładnie to zajrzyj do specyfikacji producenta.
    > 2.To zależy od wymogów na spadek :)
    > --
    > Jacek

    1.kalkulator tez podpowiadał mi prawie 10 kW ,sprzedawca twierdził ze 7 to
    absolutne maksimum
    2. na spadek 3 %
    mi wychdzi ze przy 30 metrach jeszcze się zmieszczę( 2,8%)

  • 4. Data: 2009-04-01 12:45:05
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Szumek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 1.kalkulator tez podpowiadał mi prawie 10 kW ,sprzedawca twierdził ze 7 to
    > absolutne maksimum

    I zaproponowal 4x2,5 ;-)

  • 5. Data: 2009-04-01 14:31:19
    Od: "n" <...@o...rs>

> [...]
    > 1. ze wzgledu na prad maksymalny ?
    > 2. ze wzgledu na spadek przy 30 m długosci
    > między kalkulatorem a sprzedawca są spore różnice

    Tego nie da się wprost podać
    Uwarunkowac jest kilka, co najmniej:
    -temperatura (żyły <60 st.c.)
    -spadek napięcia
    -czas
    -zabezpieczenia

    Spadek napięcia może cię nie interesować w sieciach 400V
    Temperatura zależy od czasu

    Standardowo uważa się, że przez taki kabel mozna puscić do 16A (czyli 11kVA)
    (musi być rozwiniety i dobrze chłodzony, czas 6h/dobę)
    Jak choć kawałek jest zwiniety w kłębek szybko sie tam przegrzeje.
    Ograniczeniem są te gniazdka i wtyczki
    Dodatkowo marketing i niskie ceny dopuszcza kable o przekroju -20%
    Rezystancja zyły 14 Om/km w temp. 20 st.C.

    Zatem jak sprzedawca mówi 7kW to wierz mu - nie ryzykuj.

  • 6. Data: 2009-04-01 16:28:56
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "n" <...@o...rs> napisał w wiadomości

> [...]
    > Rezystancja zyły 14 Om/km w temp. 20 st.C.
    >
    > Zatem jak sprzedawca mówi 7kW to wierz mu - nie ryzykuj.

    jego kolega poprzednim razem próbował mi wcisnąć nawet 5x4mm ;-)
    warunki raczej dobre ,rozwiniety ,na podwórku , praca dorywcza ,a ta moc to
    nazwałbym chwilowa
    ale zapomniałem właśnie o jednym :-(
    > Dodatkowo marketing i niskie ceny dopuszcza kable o przekroju -20%
    ale okej juz mam sprawę mniej więcej wyjasnioną
    za udział w dyskusji dziękuję
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-04-01 22:53:03
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > 1. Na oko jakieś 10kW a dokładnie to zajrzyj do specyfikacji producenta.
    > 2.To zależy od wymogów na spadek :)

    I zależy od środowiska - powietrze, tynk na ścianie ceramicznej czy
    ziemia na zewnątrz budynku... Przez przekrój 1.5mm można puścić od 11 do
    mniej więcej 17A w tynku na ścianie ceramicznej (zależy jaka
    temperatura, ile przewodów razem i ile warstw izolacji) i powyżej 25A po
    zakopaniu tego samego przewodu (o ile ma wystarczającą odporność
    środowiskową) w glebie poniżej pół metra - bo tam jest chłodno i
    wilgotno, znacznie lepsze warunki odprowadzania ciepła...

    --
    Darek