  • 11. Data: 2019-08-13 08:19:32
    Temat: Re: Ile trwa wymiana łańcucha rozrządu?
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    tyle ze to kosztuje co najmniej 20000.
    o ile ma byc dobrze zrobione, z koniecznymi wymianami.
    goscie z tekstu to nie wiem jak im sie urodzilo te 10k

    cena jest gdzies w komentach zawarta lub w powiazanym filmie obok.

    https://www.youtube.com/watch?v=C2qwwFzOqDM

  • 12. Data: 2019-08-13 09:54:14
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-08-12 o 21:34, Janusz pisze:

    > Mnie to grzeje ani ziębi bo audicy nie mam zamiaru kupować, daję to jako
    > ciekawostkę.

    I siejesz ferment w narodzie.

    Inni znowu sieją fermenty że diesle są STRASZNE dla środowiska a
    elektryki powodują BŁOGOŚĆ ;-)

  • 13. Data: 2019-08-13 10:54:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na bank lancuch w tym silniku jest przewidziany na cala przewidziana przez fabryke
    zywotnosc silnika.

  • 14. Data: 2019-08-13 11:42:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

    > --Pięknie to pokazuje jak dużą miną może być np 5 letnia audica
    >
    > to tzw szok cebuli :-) polega na tym ze posiadacz prestiżowej fury
    > ma za cienki portfel na serwis i dochodzi do szoku najczęściej w
    > warsztacie po podaniu kosztorysu :-)

    Czyli problemu po drugiej stronie nie widzisz? (patrz absurdalne
    kosztorysy...)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 15. Data: 2019-08-13 11:42:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Na bank lancuch w tym silniku jest przewidziany na cala przewidziana
    > przez fabryke zywotnosc silnika.

    Nie wiem na ile przewiduje się łancuch w tym konkretnym modelu ale sa
    silniki w których łancucha po prostu sie nie dotyka.
    Juz nawet nie bede wspominał takich historycznych konstrukcji jak 2,5D w
    mercu 207D ale wezmy np absolutnie wspolczesny silnik 2,3 w masterze III.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 16. Data: 2019-08-13 12:26:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Samochod za trzysta tysiecy to samochod dla: wybitnego lekarza, wlasciciela sredniej
    wielkosco fabryki, dyrektora duzej fabryki, dyrektora banku, ojca dyrektora itd. To
    nie jest samochod dla robotnika albo wlasciciela malutkiego sklepu. Ci ktorym taki
    samochod ze wzgledu na ilosc kasy jaka maja przysluguje duzych przebiegow nie robia.
    Producenta interesuje czy dwoch pierwszych wlascicieli bedzie zadowolonych. Czyli
    pierwsze 7 lat od sprzedazy nowego samochodu. Ludzie ktorzy kupuja tak drogi nowy
    samochod nie zarabiaja na zycie jezdzeniem nim. I przez siedem lat taki samochod
    zrobi maks 150 tysiecy. Na wszelki wypadek zaprojektowali silnik na 300 tysiecy. Nie
    mozesz porownywac takiego samochodu z dostawczakiem. Dostawczak z zalozenia ma robic
    duze przebiegi i byc malo awaryjny. Wymieniali mi kiedys sworznia zwrotnicy w
    masterze. Duze osobowe niewiele lzejsze od mastera. W masterze wahacz kuty a nie
    zdrzewany z blachy jak w osobowym. W osobowym sworzen wielkosci koncowki drazka a w
    masterze na oko widac ze kula w nim wielkosci pilki do pig ponga. Groble wedle stawu
    sie stawia.

  • 17. Data: 2019-08-13 13:16:48
    Od: p...@g...com

    --Czyli problemu po drugiej stronie nie widzisz? (patrz absurdalne kosztorysy...)

    żadnego, prestiż jest bezcenny :-)

    ps A4 ominalem z powodu multitronica którego naprawa moze byc kosztowna mimo ze B7 to
    przy niej paździerz :-) po prostu mnie nie stać

  • 18. Data: 2019-08-13 20:24:55
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-08-13 o 06:59, Budzik pisze:

    > Skandalem jest to ze ten łancuch w ogole trzeba wymieniac.
    > Jakos udaje sie zrobic silniki (i udawało się w historii równiez) gdzie
    > łancuch rozrzadu jest nieruszany przez całe zycie auta.

    Obecnie jest to nieopłacalne dlatego celowo producenci osłabiają
    konstrukcję aby zarobić na serwisie:
    - VW 2.0 TDI - padający napęd pompy oleju na łańcuchu
    - Toyota 2.0 VVTi z wtryskiem bezpośrednim - wyciągający się łańcuch po
    100kkm
    - BMW 1.6THP - wyciągający się łańcuch już po 40kkm oraz wada
    konstrukcyjna turbiny - luz na cięgnie sterującym powodujący blokowanie
    się (właśnie brat robił w 156 konnej, połamały się ślizgi boczne,
    rozsypał się ślizg górny na 8 kawałków - dobrze że kawałki nie wpadły
    między łańcuch a zębatki, dolna zębatka starta o połowę wysokości zębów,
    luz na turbinie w milimetrach że dzwoniło jak diabli).

    itp, itd
    Chyba obecnie na palcach dłoni drwala po wypadku z piłą tarczową idzie
    wyliczyć jakie silniki są godne zakupu.

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2019-08-13 20:52:37
    Od: p...@g...com

    Spiskowa teoria dziejów ;-) to są po prostu wpadki które będą się zawsze zdarzać przy
    krótkim cyklu życia produktu, zmianie dostawców czy kolejnych cięciach budżetu. Prawo
    do reklamacji ma oczywiście pierwszy właściciel choć prawda że czasami koncern umywa
    rączki i usiłuje się wymiksowac od kosztów. Nijak natomiast ma to się do kupna
    kilkuletniego auta z przebiegiem 200-300 tkm tu obowiązuje czujność i reguła widziały
    gały co brały ;-)

  • 20. Data: 2019-08-13 21:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

    > Spiskowa teoria dziejów ;-) to są po prostu wpadki które będą się
    > zawsze zdarzać przy krótkim cyklu życia produktu,

    to po co tak skracac jak to daje takie efekty?

    > zmianie dostawców

    co to klienta obchodzi?

    > czy kolejnych cięciach budżetu.

    Ano własnie...

    > Prawo do reklamacji ma oczywiście
    > pierwszy właściciel

    Dlaczego?
    Auto kupuje sie nie na rok czy na dwa a na minimum 10 lat.
    Moze taka powinna byc ustawowa gwarancja?

    > choć prawda że czasami koncern umywa rączki i
    > usiłuje się wymiksowac od kosztów.

    Czasem?
    Co powiesz o takiej prostej usterce jak elektroniczny licznik w ducato
    stający na 400kkm.
    Co twoim zdaniem powinien zrobic fiat kiedy klient (nie wazne który
    własciciel) zgłasza sie z takim czyms... Przeciez to ewidentna wada
    towaru...

    > Nijak natomiast ma to się do
    > kupna kilkuletniego auta z przebiegiem 200-300 tkm tu obowiązuje
    > czujność i reguła widziały gały co brały ;-)

    Wszystko zalezy ile i po kim...
    Czasami warto sie zastanowic czy lepiej kupic kilkuletnie, sprawdzone
    auto czy coś nowego gdzie nawet producent nie wie co po drodze
    spierdolił...
    Pomijam to ze czym nowsze auto tym wiecej elementów a kazdy dodatkowy
    element to dodatkowa mozliwa awaria.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,