  • 1. Data: 2017-05-25 14:39:21
    Temat: Ilość redzeni procesora a karta graficzna nVidii
    Od: PJP <p...@g...com>

    Witam
    Jakiś czas temu panowała opinia ze kart nVidii nie należy łączyć z procesorami
    dwurdzeniowymi, dwuwątkowymi. To było gdzieś tak w latach 2011 - 2013, naet były
    testy na pclab.pl potwierdzające ta opinię.
    Czy od tamtej pory coś się zmieniło bo Google wypluwają wyniki gdzieś tak właśnie z
    2013r?

    Generalnie chodzi o pomysł połączenia GTX1050 z dwurdzeniowym Pentium G, jako
    rozwiązanie tymczasowe.

    Pozdrawiam
    PJP

  • 2. Data: 2017-05-25 16:42:55
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 25.05.2017 o 14:39, PJP pisze:
> [...]
    testy na pclab.pl potwierdzające ta opinię.
    > Czy od tamtej pory coś się zmieniło bo Google wypluwają wyniki gdzieś tak właśnie z

    Od tego czasu zmieniło się to o 180 stopni, dziś o wiele większy narzut
    na procesor mają karty (sterowniki kart) AMD.

    > Generalnie chodzi o pomysł połączenia GTX1050 z dwurdzeniowym Pentium G, jako
    rozwiązanie tymczasowe.

    Kupić G4560, który ma 4 wątki w cenie około 250 zł, który praktycznie
    przekreśla sens procesorów i3 w aktualnych cenach, do kart
    GTX1050/1050Ti, a większości gier nawet 970/1060 jest w zupełności
    wystarczający nie tylko tymczasowo.

  • 3. Data: 2017-05-25 22:12:45
    Od: PJP <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 maja 2017 16:43:10 UTC+2 użytkownik knrdz napisał:
> [...]
    > przekreśla sens procesorów i3 w aktualnych cenach, do kart
    > GTX1050/1050Ti, a większości gier nawet 970/1060 jest w zupełności

    :) to by było zbyt proste. Juz mam G3220 tak więc musiałbym zmianic i plyte i
    procesor, nie wiem czy nie wyjdzie porownywalnie z zakupem jakiegos i3 na 1150.
    Raczej modernizuje małymi krokami niż wymieniam całość (gry nie są priorytetem).

  • 4. Data: 2017-05-26 09:23:44
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    Użytkownik "PJP" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > chodzi o pomysł połączenia GTX1050 z dwurdzeniowym Pentium G, jako
    > rozwiązanie tymczasowe.

    Tymczasowo jak najbardziej OK.

    Jeśli chodzi o narzut sterownika, to obecnie bardziej wymagające względem
    CPU są karty ATI (wiem, teraz to się nazywa AMD). Praktycznie natomiast
    sprawa przedstawia się tak, że łączyłem GTX750Ti z C2D E8400 i takie
    rozwiązanie działało, dało się grać w produkcje typu Skyrim, Fallout 4.
    Dwurdzeniowy procesor będzie na pewno problemem w przypadkach, gdy producent
    gry sztucznie zablokuje możliwość jej uruchomienia na takowym.