  • 1. Data: 2017-07-22 01:13:41
    Temat: Import elektroniki - koszty agencji celnej DHL
    Od: s...@g...com

    Mam na tapecie prototypowanie. Części zamówiłem w DigiKey, wartość zamówienia ciutkę
    powyżej 200$, więc wysyłka za friko. DK temat załatwił bez pudła, wszystko zgodnie z
    ofertą i zamówieniem. Wartość zamówienia 205$, 22 pozycje, stawka celna 0%, VAT 23%.

    No to myślę sobie, że będzie tak:

    - do zabulenia będzie jeszcze VAT 23%: 205*0.23=47.15$=179PLN (1$=3.8PLN)
    - jakaś tam opłata skarbowa celna na poziomie 50PLN
    - za papierologię DHL też mnie skubnie na jakieś 100PLN

    Razem jakieś 330PLN powinno starczyć. Ni chuchu !! Fakturkę dostałem na 590PLN.
    Papierologię DHL policzył od ilości pozycji na fakturze z DigiKey. Wszystkie pozycje
    z tej samej grupy PKWiU.

    Pytanie: Jak takie małe zamówienia importować taniej? Fedex, UPS, czy może jeszcze
    inaczej?

  • 2. Data: 2017-07-22 02:16:59
    Temat: Re: Import elektroniki - koszty agencji celnej DHL
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Poczta, ma odprawę w cenie.
    Czyli muszą nadać też na ichniej poczcie.

    -----

  • 3. Data: 2017-07-22 04:10:14
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 22 lipca 2017 02:13:15 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Poczta, ma odprawę w cenie.
    > Czyli muszą nadać też na ichniej poczcie.

    ==========

    Sorki, ale albo nic nie zrozumiałeś z powyższego, albo się nie znasz, albo jedno i
    drugie. Zostaw ten wątek, bo irytujesz...

  • 4. Data: 2017-07-22 07:26:00
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    > Pytanie: Jak takie małe zamówienia importować taniej? Fedex, UPS, czy może jeszcze
    inaczej?

    Z Digi Key wybiera się przewoźnika UPS, wtedy nie płacisz NIC.

    Traktowane to jest jako nabycie wewnątrzwspólnotowe.

    MiSter

  • 5. Data: 2017-07-22 13:28:20
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 22 lipca 2017 07:26:04 UTC+2 użytkownik MiSter napisał:

    > Z Digi Key wybiera się przewoźnika UPS, wtedy nie płacisz NIC.
    >
    > Traktowane to jest jako nabycie wewnątrzwspólnotowe.

    ========

    Coś chyba "czarujesz". Co to ma do rzeczy, czy towar jest ze wspólnoty czy z poza.
    VAT i tak trzeba zabulić. Natomiast co do reszty, to być może masz rację.
    Istotne pytanko: Sprawdzałeś to empirycznie?

  • 6. Data: 2017-07-22 16:46:36
    Od: MiSter <U...@w...pl>

> [...]
    VAT i tak trzeba zabulić. Natomiast co do reszty, to być może masz rację.
    > Istotne pytanko: Sprawdzałeś to empirycznie?

    Warunki dostawy DDP jeżeli ci to coś mówi.

    Zamawiam kilka razy w tygodniu :)

    MiSter

  • 7. Data: 2017-07-22 23:46:32
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 22 lipca 2017 16:46:41 UTC+2 użytkownik MiSter napisał:

    poza. VAT i tak trzeba zabulić. Natomiast co do reszty, to być może masz rację.

    > Warunki dostawy DDP jeżeli ci to coś mówi.
    >
    > Zamawiam kilka razy w tygodniu :)

    =========

    Skoro zamawiasz kilka razy w tygodniu, no to na 100% masz tematy importowe z Digikey
    "obcykane". No i tutaj mam prośbę o poradę.. Przy tak małych zamówieniach, rzędu
    200, w porywach 2000$, czy da się z Digikey wynegocjować warunki dostawy DDP? Podjąć
    próbę, czy lepiej się nie ośmieszać? Przy warunkach dostawy DDP, o ile dobrze
    rozumiem należności celno-podatkowe są opłacone z góry przez eksportera. Jasna
    sprawa, że w takim przypadku eksporter doliczy to do całości faktury, wiadomo że nie
    zapłaci za mnie VAT'u.

    Jeżeli w jakimś tam miejscu "pieprzę głupoty", to bądź tak dobry i coś podpowiedz.

    Z góry Dzięki !!

  • 8. Data: 2017-07-23 00:53:04
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 22.07.2017 o 23:46, s...@g...com pisze:

    > Jasna sprawa, że w takim przypadku eksporter doliczy to do całości faktury, wiadomo
    że nie zapłaci za mnie VAT'u.

    Nie musi płacić za ciebie vatu jeśli masz euronip, bo przesyłka
    przejdzie np. przez Irlandię i zostanie potraktowana jako dostawa
    wewnątrzwspólnotowa. Zapłacą vat przy imporcie do UE i zaraz go
    odzyskają przy reeksporcie do Polski.

  • 9. Data: 2017-07-23 00:56:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 21 Jul 2017 16:13:41 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > Pytanie: Jak takie małe zamówienia importować taniej? Fedex,
    > UPS, czy może jeszcze inaczej?

    zamawiać na os. fiz a nie na firmę.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2017-07-23 01:29:10
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 23 lipca 2017 00:53:07 UTC+2 użytkownik Zbych napisał:

> [...]
    > przejdzie np. przez Irlandię i zostanie potraktowana jako dostawa
    > wewnątrzwspólnotowa. Zapłacą vat przy imporcie do UE i zaraz go

    Po czym ja, jako importer będę musiał zapłacić VAT. To jest normalne!! Nie ma
    znaczenia od jakiego podmiotu dokonuje zakupu. Może być firma polska. I co? Stawka
    VAT 0% ?! Jak idziesz do sklepu i kupujesz bułkę, to wewnątrzwspólnotowo jest objęta
    zerową stawką VAT? Pomyśl!! Natomiast jako EKSPORTER!! nie doliczasz VAT'u do faktury
    sprzedajnej. I nie ma znaczenia czy odbiorca, np. firma niemiecka czy senegalska jest
    z kraju należącego do tego bajzlu czy nie..